عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
سازمان اوقاف و امور خیریه در اقدام شایسته‌ای اقدام به چاپ قرآن با قیمت ارزان به منظور ترویج فرهنگ وقف کرده است.

عقیق:در راستای ترویج فرهنگ وقف قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با چاپ قرآن و ارائه آن با قیمت ارزان جهت وقف، حرکتی نو را در این راستا آغاز کرده است.

این اقدام شایسته از جمله برنامه‌های اوقاف برای ترویج فرهنگ وقف قرآن کریم است که ارائه مصحف شریف با هدیه ارزان به منظور وقف در مناطق محروم است که در اولین گام 60 هزار جلد قرآن کریم در دو قطع رقعی و وزیری چاپ و با قیمت 7 هزار تومان در اختیار خیران و واقفان قرار خواهد گرفت.

 

 

قرآن‌های با قطع وزیری با خط عثمان‌طه و ترجمه آیت‌الله یزدی و قرآن‌های با قطع رقعی با خط عثمان‌طه و بدون ترجمه است که هر دو با قیمت 7 هزار تومان جهت وقف ارائه می‌شود.

در این قرآن‌ها ضمن قرار‌گرفتن صفحه‌ای با عنوان وقف مصحف شریف، وقف‌نامه‌ای قرار گرفته که واقف می‌تواند مشخصات خود و یا محلی که قرآن را برای آنجا وقف کرده را در آن ثبت کند تا کسانی که از قرآن‌های موقوفه استفاده می‌کنند، از نیت واقف باخبر شده و قرآن را به محل دیگری انتقال ندهند.

 

 

خیرانی که قصد دارند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند می‌توانند بدون محدودیت هر تعداد مصحف شریف با قیمت 7 هزار تومان تهیه و در مناطق محروم وقف کنند. همچنین برنامه سازمان اوقاف این است که به محض اتمام 60 هزار جلد قرآن چاپ شده ضمن ادامه این کار باز هم با چاپ قرآن کریم مشارکت مردم را در وقف قرآن جلب کند.

هدف این است که خود خیران مصاحف شریف را در مناطق محروم توزیع کنند اما اگر این کار برای آنها سخت است و یا جایی را سراغ ندارند سازمان اوقاف ضمن شناسایی مناطق محروم، قرآن‌هایی را که خیران تهیه کرده‌اند را در مناطق محروم توزیع می‌کند.

 

 


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین