عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
آیت‌الله نوری:
یکی از مراجع تقلید در قم مسئله عاشورا را عامل اصلی در برانگیختن ملت ایران و قیام 15 خرداد دانست و گفت: در طول سال‌های انقلاب هم این مسئله بارها دیده شد.
عقیق:  آیت‌الله حسین نوری همدانی
در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت قیام 15 خرداد انقلاب اسلامی ایران را یکی از حوادث بزرگ تاریخ معاصر دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در راستای بعثت نبی مکرم اسلام(ص)، غدیر و عاشورا بوده و در نهایت به قیام حضرت مهدی(عج) منتهی خواهد شد.

وی افزود: برخی حوادث تاریخی موجب شدند انحرافاتی در اسلام و در میان مسلمانان به وجود بیاید و مسئله امامت به حاشیه رانده شده و هدف نهایی حضرت محمد(ص) محقق نشود بنابراین امام حسین(ع) با قیام عاشورا جلوی این انحرافات را گرفت هرچند باز هم انحراف در اسلام به وجود آمد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هدف اباعبدالله(ع) از قیام احیای اسلام ناب بود خاطرنشان کرد: با این حال برخی جریانات دیگر پس از ایشان موجب شدند مسلمانان باز هم دچار انحطاط شوند.

وی ادامه داد: سال‌ها پس از اینکه مسلمانان دچار انحراف شدند امام راحل رسالت انبیای الهی را دنبال کرد و با اتکا به قدرت لایزال خداوند و به پشتیبانی مردم انقلاب را به پیروزی رساند.

آیت‌الله نوری همدانی ظرفیت‌های زیاد انقلاب را مورد توجه قرار داد و افزود: مهمترین این ظرفیت‌ها ولایت فقیه و ارتباط امام و امت و ملت و رهبری هستند؛ جمهوری اسلامی در واقع نگرش اسلام به حکومت و مردم را تحقق بخشیده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم مسئله عاشورا را عامل اصلی در برانگیختن ملت ایران و قیام 15 خرداد دانست و تصریح کرد: در طول سال‌هایی که مردم نهضت را ادامه می‌دادند همواره با تاسی به قیام اباعبدالله(ع) پیروز می‌شدند.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احیای فرهنگ شهادت‌طلبی بوده است گفت: حرکت مردم ایران سبب شده است امروز مظلومان و مسلمانان واقعی برای تحقق اهداف دینی از ایثار و فداکاری و نثار جان خویش هراسی نداشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به گسترش وهابیت و سلفی‌گری در کشورهای اسلامی و حمایت‌های گسترده عربستان و قطر از این گروه‌ها عنوان داشت: آنها به قدری جسارت یافته‌اند که به صورت آشکار شیعیان را مورد توهین و حمله قرار می‌دهند.

این مرجع تقلید خواستار قیام در برابر وهابیت شد و افزود: اینکه برخی گروه‌ها به نام اسلام خون مسلمانان را مباح شمرده و مقبره اصحاب بزرگی چون حجر بن عدی را تخریب می‌کنند شایسته جهان اسلام نبوده و آنها در واقع مزدوران آمریکا و اسرائیل هستند که امروز در کشورهایی چون سوریه به ایجاد ناامنی می‌پردازند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه همه دشمنان اسلام برای سرکوب شیعیان با یکدیگر متحد شده‌اند افزود: هدف اصلی آنها از حمله به سوریه، عراق، افغانستان و دیگر کشورها مقابله با ایران است.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: همه اقشار باید در مسیر خلق حماسه سیاسی تلاش کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر زمینه‌سازی برای حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای گفت: امروز تمام دشمنان درصدد برنامه‌ریزی برای ناامید کردن مردم ایران و جلوگیری از شرکت آنها در انتخابات هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مسلمانان و شیعیان هر روز در حال جهاد با دشمنان هستند عنوان داشت: مبارزه ما با کفار و دشمنان اسلام هیچ گاه پایانی نخواهد داشت.


منبع: فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین