عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
رئیس اداره بین الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) تشریح کرد:
حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) در عرصه هاي مختلف همواره نقش محوري داشته و در برنامه هاي شاخص فرهنگي مثل ترتيل خواني ماه مبارك رمضان همواره الگوی ساير اماكن بوده است.
عقیق:کمال ثریا اردکانی رئیس اداره بین الملل حرم کریمه اهل بیت(ع) در گفت و گویی ضمن معرفی بخش های تابعه این اداره گفت: بنابر تكاليف و شرح وظايف تخصصي در خصوص امور بین الملل، سه بخش شناسایی شده و تمامی فعالیت ها بر مبنای این سه بخش بوده و به صورت سه قسم تخصصي فعال شده اند که شامل، بخش زائران خارجي عرب زبان(كشورهاي خاورميانه، شمال آفريقا)، اردو زبان(شبه قاره، پاكستان، كشمير و ...) و آذري زبان(آذربايجان، تركيه و بخشي از قفقاز) ، بخش گردشگران و توريست ها و بخش فرهنگي- تبليغي می باشد.
وی در خصوص فعالیت های جاری این اداره اظهار داشت: ميزباني همه روزه از زائران و گردشگران، برگزاري جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری حلقه هاي معرفت، تور حرم شناسي و برگزاري مراسم هاي كارواني و مناسبتي ، هر روزه در این اداره انجام می شود و از برنامه های جاری اداره بین الملل می باشد.
ثریا اردکانی در ادامه با اشاره به اهم فعالیت های این اداره خاطر نشان کرد: برگزاري، وي‍ژه برنامه رهيافتگان در ابتداي سال 1395 در خصوص تازه مسلمان شده ها ، برگزاري كلاس هاي تفسير موضوعي قرآن در ماه مبارك رمضان ، طرح تكريم از سفراي مهمان حضرت معصومه سلام الله علیها، طرح سفيران كريمه در شهرهاي مختلف سه قاره اروپا، آسيا و آمريكا ، طرح ارتقاء معلومات مذهبي-تاريخي كارشناسان اداره بین الملل، طرح يكسان سازي فرآيند ميزباني از گردشگران با ساير مجموعه هاي مذهبي- زيارتي ، طرح سفيران كريمه در ايام زیارتی اربعين امام حسین علیه السلام به منظور تعامل و تكريم مواكب عراقي، تهيه كتابچه آلماني، انگليسي و بروشورهاي انگليسي،اسپانيولي فرانسوي، چيني و ... از اهم فعالیت های این اداره در بخش های مختلف تبلیغی و فرهنگی بوده است.
وی با تبیین ارکان اساسی این اداره با توجه به جایگاه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: معرفي هر چه بهتر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به عنوان الگوي ممتاز در سطح جهاني و معرفي شهر قم به عنوان پايگاه اسلام ناب محمدي و مركز معرفتي جهان و تكريم از زائران خارجي و گردشگران بين المللي به عنوان مهمانان و دعوت شدگان حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها ركن اصلي تمامي برنامه های اين اداره مي باشد.
رئیس اداره بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در خصوص نحوه تعامل این اداره با سازمان های همسو اظهار داشت: تعامل اداره امور بین الملل با دستگاه های همسو در خارج از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، به طور كلي در سه سطح كلي می باشد و با نهادهاي بين المللي كه در استان قم مشغول فعاليت هستند، ارتباطات و تعاملات تنگاتنگي با آنان برقرار است.
وی افزود: نهادهاي بين المللي كه در سطح كشور مشغول خدمت رساني هستند كه با برخي از آنها از جمله مجمع جهانی اهل بیت(ع)، نمایندگی وزارت امور خارجه در قم، جامعه المصطفی العالمیه،  سازمان فرهنگ و ارتباطات، ميراث فرهنگي، اصناف تور ليدرها و ... تعاملات و ارتباطات شكل گرفته است و همچنين نهادهاي بين المللي جهاني از جمله آژانس هاي بين المللي كه همواره پذيراي مهمانان آنان هستيم و خيلي از آنها حرم مطهر بانوي كرامت و شهر قم را در جديدا، در برنامه تورهاي فرهنگي - مذهبي خود قرار داده اند.
ثریا اردکانی در ادامه با اشاره به چشم انداز این اداره در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در راستای فعالیت هرچه بیشتر در عرصه داخلی و بین المللی گفت: اميدواريم با بسيج امكانات و تربیت نیروهای متخصص و زباندان به اين نقطه برسيم كه هر زائر يا گردشگر خارجي كه به حرم مطهرحضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مشرف مي شود بدون محدوديت زباني بتواند از فضاي معنوي و امكانات تدارك ديده شده بهره مند گردد و به معناي واقعي كلمه تشرف به خانه اهل بيت(ع) را احساس كنند و از طرفي ديگر اين مكان مقدس هر چه بيشتر به سمت مركز معرفتي جهان بودن پيش برود و ناشر فرهنگ و سبك زندگي معصومين(س) در سراسر عالم باشد.
رئیس اداره بین الملل حرم کریمه اهل بیت(ع) با تبیین نقش و جایگاه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در جریان سازی و تاثیر گزاری در عرصه بین الملل گفت: مسلما در عرصه هاي مختلف همواره حرم مطهرکریمه اهل بیت(ع) نقش محوري داشته و در برنامه هاي شاخص فرهنگي مثل ترتيل خواني ماه مبارك رمضان همواره الگوی ساير اماكن و اعتاب بوده است واکثر اقدامات بين المللي حرم مطهر نيز همين گونه بوده است.
وی اضافه کرد: به عنوان مثال طرح چادر مخصوص گردشگران غير مسلمان مورد الگوبرداري برخي افراد قرار گرفت و با اندكي تغيير يا بدون تغيير مورد استفاده واقع شد وهمچنين برنامه سفيران كريمه در كشورهاي مختلف علي الخصوص در كشورهاي اروپايي و آمريكايي موجبات اتحاد مسلمين كه بعضا در اقليت هستند را فراهم آورد تا زير پرچم اهل بيت(ع) فعاليت هاي خود را با اعتقادي راسخ تر و در سايه وحدت بيشتر دنبال كنند.
ثریا اردکانی خاطر نشان کرد: از طرفي گردشگراني كه براي بازديد حرم مطهر آمدند بعضا در بازگشت به كشور خودشان به عنوان حاملان پيام اهل بيت(ع) و سفيران حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به تبليغ اسلام ناب محمدي پرداخته و با سياه نمايي رسانه هاي غربي به تقابل برخواسته اند، هر چند كه قليل هستند اما روز به روز به تعداد اين افراد افزوده مي شود و رشد 53 در صدي آمار حضور گردشگران در حرم مطهر در پاييز امسال مويد و گواه براين مسئله مي باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین