عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
در تالار همایش های بین المللی آستان قدس رضوی
مهم ترین اتفاق این اکران مردمی، اهدای سیمرغ های دریافتی «ماجرای نیمروز» از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به موزه آستان قدس رضوی بود که سید محمود رضوی، به نمایندگی از عوامل این فیلم، آن را اعلام کرد. در ادامه عوامل این فیلم درخشان سینمای ایران به دست خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) تقدیر شدند
عقیق:  شاید به لطف مشهدی بودن تهیه کننده فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز»، بهترین اثر سی و پنجمین جشنواره فجر، این فیلم نخستین اکران مردمی خود را از جوار بارگاه منور رضوی آغاز کرد. شب گذشته تالار همایش های بین المللی آستان قدس رضوی میزبان برگزاری هشتمین پاتوق اصحاب هنر و رسانه انقلاب اسلامی بود که برای اکران و تقدیر از عوامل بهترین فیلم جشنواره فجر امسال، علاقه مندان به هنر انقلاب را گرد هم آورد. این مراسم با اکران فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» آغاز شد و در ادامه، «سیدمحمود رضوی» تهیه کننده و «محمدحسین مهدویان» کارگردان این اثر، با حاضران سخن گفتند. مهم ترین اتفاق این اکران مردمی، اهدای سیمرغ های دریافتی «ماجرای نیمروز» از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به موزه آستان قدس رضوی بود که سید محمود رضوی، به نمایندگی از عوامل این فیلم، آن را اعلام کرد. در ادامه عوامل این فیلم درخشان سینمای ایران به دست خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) تقدیر شدند.

مهم ترین افتخارم دریافت جایزه از دست خدام امام رضا (ع) است 

رضوی تهیه کننده مشهدی«ماجرای نیمروز»  در این مراسم گفت: مهم ترین افتخارم دریافت جایزه از دست خدام امام رضا (ع) است، وی افزود: چند سیمرغ از جشنواره فجر نصیب فیلم «ماجرای نیمروز» شده است که آنها را به نمایندگی از عوامل فیلم و سینمای ایران به موزه آستان قدس تقدیم می کنم.

رضوی ادامه داد : فیلم سازی من از سال 83 به صورت جدی با کاری به نام «قطعه ای از بهشت» در حرم امام رضا(ع) آغاز شد و هرچه دارم از همین حوزه و از محضر همین امام همام است. وی گفت: باعث افتخار است که لایق شدیم اولین اکران فیلم ماجرای نیمروز از کنار مضجع امام رئوف صورت گرفت. رضوی با بیان این که خدمت امام رضا(ع) به شدت بدهکارم، احساسش را با خواندن یک بیت شعر بیان کرد و گفت:

«هرگز نگویمت دست مرا بگیر

عمری گرفته ای مبادا رها کنی»

 «مهدویان» کارگردان فیلم نیز لحظاتی کوتاه با حاضران سخن گفت و در پاسخ به سوالی درباره چرایی انتخاب این سوژه برای تازه ترین اثر سینمایی اش، گفت: دهه شصت که فیلم ماجرای نیمروز به روایت اتفاقات آن پرداخته است، دوران کودکی من است و من  خاطرات بسیار خوبی از این دهه دارم و دوست داشتم فضای آن زمان را بازآفرینی کنم.

«سیدوحید موسویان» دبیر جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی در خراسان رضوی نیز در این مراسم خطاب به عوامل این فیلم گفت: به طور قطع اخلاصی پشت این کار بوده است که اولین اکران و اولین دعوت از سمت امام رضا (ع) صورت گرفته است.  وی افزود: در حال حاضر، شیوه نفاق در حال ترور شخصیت های انقلاب است اما نسل های سوم و چهارم انقلاب محصولاتی را تولید می کنند که دلسوزان انقلاب را شاد می کند. وی همچنین از حرکت های انقلابی و اقدامات مردمی تولیت آستان قدس رضوی تشکر کرد.

«محمد امین توکلی زاده» مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز خطاب به سیدمحمود رضوی تهیه کننده «ماجرای نیمروز»، با تمجید از حجاب فاطمی دختر این تهیه کننده که در مراسم اهدای سیمرغ جشنواره فجر خودنمایی کرد، گفت: این که شما حجاب حضرت زهرا(س) را در مراسم دریافت سیمرغ توسط دخترتان به نمایش گذاشتید بسیار ارزشمند بود. در این مراسم  علاوه بر مسئولان نهادهای فرهنگی جمعی از خانواده شهدا از جمله خانواده شهیدان احمدی روشن، خادم الشریعه، شوشتری و فرهمند، حضور داشتند. شایان ذکر است فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» که ترورهای  دهه 60 توسط منافقین را روایت می کند  درجشنواره امسال درخشید  وسیمرغ های  بهترین فیلم جشنواره، بهترین فیلم از نگاه   تماشاگران، فیلم برگزیده نگاه  ملی وهمچنین سیمرغ طراحی صحنه ولباس راکسب کر

 


حضور حاج احمد واعظی در مراسم تقدیر از عوامل فیلمماجرای نمیروز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی گوگردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
عالی بود
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین