عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
درد دل‌ های تلخ و تکان دهنده همسر حاج یونس حبیبی با عقیق؛
همین الان ایشان در آی‌سی‌یوی بیمارستان ساسان بستری هستند دغدغه پرداخت مطالبات و چک‌های خودشان را دارند؛ روی تخت بیمارستان هم نگران پرداخت بدهی هایش است . هیچ‌وقت همسرم در این شرایط از اینکه در مسیر ولایت و اهل‌بیت ، ایثارگری و سلحشوری کرده پشیمان نشد

عقیق:  روزگاری سوز و نوایش رونق بسیاری از محافل و مجالس بود؛  مداحی ماندگارش با عنوان "غم نامه حضرت رقیه (س)  در نیمه دوم دهه هفتاد ، تبدیل به خاطره جمعی همه هیئتی ها شده بود . ولی آن روزها شاید بسیاری نمی‌دانستند خالق این اثر خود پیرو راه راستین حضرت اباعبدالله(ع) بوده و همچون مولایش حضرت ابوالفضل(ع) به درجه رفیع جانبازی نائل آمده است. عارضه شیمیایی حاج یونس چند سال اخیر در محافل و مجالس از ناحیه هیئتی‌ها و برخی از مداحان مطرح شد؛

 حضور کمرنگ او در هیئت‌های مذهبی  ، سال گذشته ما را بر آن داشت تا گفت‌وگویی با او انجام دهیم اما نفس‌های شمرده شمرده او و خس‌خس های سینه حاج یونس حبیبی نگذاشت تا این گفت‌وگو از چند لحظه کوتاه بیشتر ادامه پیدا کند. از او پرسیدیم چرا دیگر شاهد نغمه سرایی اش در هیئت ها نیستیم ؟ با همان مشقت در کلام به ما گفت "نفس و صدا یاری نمی‌کند و عارضه شیمیایی شدیدتر شده است". از طرفی دیگر می‌خواست درد و دل بیشتری داشته باشد و از بی‌حرمتی‌ها و عدم توجه و سهل‌انگاری برخی از هیئتی‌ها و و هم صنف هایش گلایه کند که حنجره‌اش نکرد. خودش هم چندان مایل نبود چالش جدیدی در فضای هیئت‌ها ایجاد کند و همواره می‌گفت ان‌شاالله خداوند همه‌چیز را درست می‌کند و حضرت اباعبدالله(ع) این توفیق نوکری را تداوم می‌بخشد. اما شدت عارضه و سکته مغزی و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ساسان تلنگر دیگری بود که قدری به صداها و نواهای ماندگار دیروز بپردازیم و حالا از زبان همراه همیشگی حاج یونس حبیب ، این گلایه‌ها را به صورت شفاف مطرح کنیم .  شاید تلنگری شود تا بیش از پیش قدردان مجاهدت ها جانبازان، ایثارگران و ستایشگران شعائر اهل‌بیت باشیم که به حق سهم بسزایی در توسعه و ترویج نواهای حسینی دارد.

عقیق روز گذشته به دنبال پیگیری شرایط درمانی و بستری این مداح‌ اهل‌بیت در بیمارستان، گفت‌وگویی را با همسر حاج یونس حبیبی انجام داد که بسیار تلخ ، تکان‌دهنده  و باورنکردنی بود و در بخش‌هایی هم با حزن، اندوه و گریه وی  همراه شد که خیلی از صحبت‌ها هم باقی ماند که  پس از سلامتی این مداح اهل‌بیت گلایه‌ها، انتظارات و بخش‌های دیگری از مشکلات ایشان را جویا خواهیم شد.

وعده‌هایی که عملی نشد...

وی با اشاره به اینکه حاج یونس پس از انجام اسکن مغزی در آی‌سی‌یو بستری شده است، تصریح کرد: مسائلی که شاید برای افکار عمومی عجیب و تکان‌دهنده باشد شرایط پیش از این سکته و عارضه شدیدی که حاج یونس را به بیمارستان کشاند، باشد! همان شرایطی که بعضا برخی از دوستان و هیئتی‌ها هم خبر داشتند اما با وعده‌هایی پوچ از سر خودشان باز کردند؛ تا امروز برایمان سخت بوده که از وضعیت سخت معیشتی و امرار و معاش حاج یونس در محفل و مجالس سخن بگویم. ولی وعده‌های بی سر و ته برخی دوستان و عدم توجه برخی نهادها همچون بنیاد جانبازان و نهادهای وابسته به صنف مداحان و خود ذاکران معروف که به آن‌ها مراجعه شده بود باعث شد با شما و افکار عمومی آن را مطرح کنم.

منزل استیجاری در قائمشهر!

همسر حاج یونس حبیبی، اظهار داشت: سه ماه بود حاجی وقتی نماز صبح را می‌خواند از منزل بیرون می رفت و با ماشین خودش مسافرکشی می‌کرد. به خاطر منزل استیجاری در قائمشهر، هزینه‌های امرار  معاش،  و بسیاری از وام‌ها، مقروض هستیم.

پرونده ای که کنار گذاشته شد

وی در پاسخ به این سوال که با وجود مشکلات و گرفتاری‌های حاج یونس آیا هیچ حمایت و پشتیبانی انجام شد ، افزود: نه تنها حمایت و پشتیبانی صورت نگرفت بلکه حاجی رفت بنیاد و پس از رایزنی‌های بسیار، کار به کمیسیون کشیده شد اما آنقدر ایشان را تحت بروکراسی‌ اداری خودشان قرار دادند که ایشان گفتند من جانباز شیمیایی هستم و توان این دوندگی‌ها را ندارم؛ خودشان انصراف دادند. اصلاً انگار پرونده جانبازی ایشان را در بنیاد کنار گذاشته‌اند .

پاس کاری بین سپاه و بیناد جانبازان

همسر این مداح اهل‌بیت با گلایه از برخی هم صنف های حاج یونس خاطرنشان کرد: حاج یونس با چند نفر  صحبت کردند تا حداقل سفارش او را به چند خیّر کنند تا وام  با سود کم بگیرد  چراکه ایشان با حقوق یک میلیون و پانصدهزار تومان و پرداخت بدهی‌ بالغ بر حداقل دو میلیون تومان  چطور می‌تواند این مشکلات را جوابگو باشد.متاسفانه بنیاد جانبازان هم کمک و حمایتی نمی‌کند و بارها ایشان به بنیاد مراجعه کردند و آن‌ها هم او را به سپاه و سپاه هم به بنیاد ارجاع می داد. واقعاً از اینکه کمتر تحقیر شویم و به شخصیت‌مان لطمه وارد نشود این ماجرا را دنبال نکردیم و از پیگیری انصراف دادیم.

برخی مداحان معروف تلفن حاجی را هم جواب نمی دادند

وی اضافه کرد: همین الان ایشان در آی‌سی‌یوی بیمارستان ساسان بستری هستند دغدغه پرداخت مطالبات و چک‌های خودشان را دارند؛ وری تخت بیمارستان هم نگران پرداخت بدهی هایش است و من ایشان را دعوت به آرامش می‌کردم؛   بعضی ها به من می‌گفتند چرا این مسائل را به دوستان ذاکر و ستایشگر نمی‌گویم؛ چه بگویم ؟ خود حاجی با مداحان معروف برخی مشکلاتش را مطرح کردتا یک خیّر حداقل به ما معرفی کنند اما آنها هم فقط  امروز و فردا کردند. حتی برخی از آن‌ها دیگر تلفن حاج یونس  را هم جواب نمی دادند.

امیدتان به امام رضا(ع) باشد

همسر حاج یونس حبیبی تأکید کرد: هیچ‌وقت همسرم در این شرایط از اینکه در مسیر ولایت و اهل‌بیت ، ایثارگری و سلحشوری کرده پشیمان نشد و همواره به بنده می گفت : شما امیدتان به امام رضا(ع) باشد؛ این ذوات مقدسه راهگشا هستند. با این همه درد جسمی که از ناحیه سر، شکم و پا در عملیات‌های مختلف ترکش خورده بود مجروح شده بود هیچ وقت از درد هایش گله نمی کرد.

ممکن است قطع نخاع هم بشود

وی افزود :  8، 9 ماه پیش بود که پزشکان به او گفتند ترکش کمر شما خطرناک است و به نخاع نزدیک شده باید هرچه زودتر برای جلوگیری از قطع نخاع، عمل جراحی کند. اما کمیسیون زمان 7 ماهه‌ای دادند که یک ماه و نیم هم از زمان مقرر گذشته و در این حال یک نفری هم به ایشان می‌گوید کمیسیون هیچ کاری انجام نمی‌دهد و حتی امکان دارد 40 درصد جانبازی شما را هم بگیرد. در این حال بود که حاج یونس می‌گفت اگر این 40 درصد را بگیرند ما چه کار کنیم؟ یا به او گفته بودند به همسران جانبازان حق نگهداری می‌دهند اما هیچ گاه از ما چنین حمایت‌هایی نکرده‌اند. امروز اگر کنار حاج یونس بنشینید واقعاً حرف‌های ناگفته‌ها و گلایه‌هایی دارد که حقایقی انکارناپذیر هستند. با همه اوصاف  ایشان خیلی حیا دارند و با این که خیلی ها به  او فشار هم می‌آوردند که به بنیاد برود و اعتراض کند، می‌گفت "این پیگیری‌ها به شخصیت من لطمه وارد می‌کند و آبروی من می‌رود؛ ممکن است بگویند به خاطر این حمایت‌ها، رزمندگی کرده‌ام".



حاج یونس حبیبی در دوران دفاع مقدس

ستایشگری با مشقت

همسر این مداح اهل‌بیت، خاطرنشان کرد: یک هیئتی در قائمشهر هست که دوستان می‌آیند و حاج‌آقا را می‌برند تا  کمی برایشان بخواند. این سالها مداحی برای حاج یونس خیلی سخت شده بود  اما بسیار استقبال می کرد ؛ حتی در شرایطی که به تازگی سکته مغزی را رد کرده بود در مراسم ایتام حضور یافت و به مشقت، ستایشگری کرد.

چرا باید شرمنده فرزندم شوم؟!

وی در خاتمه افزود: یادم نمی‌رود روزی با فرزند 4 ساله‌ام بیرون رفته بودیم که اصرار کرد دوچرخه‌ای برای او تهیه کنیم اما حاجی پولی نداشت این کار را انجام دهد و واقعاً با حالت بغض‌آلودی خطاب به بنده گفت چقدر مشکلات غلبه کرده که نتوانستم یک دوچرخه برای فرزندم تهیه کنم و باید شرمنده شوم. این‌ها خیلی درد است که بنیاد جانبازان نمی‌تواند یا نمی‌خواهد کاری برای تلاشگران عرصه جهاد و شهادت انجام دهد، از طرفی هم سپاه هم مشکل ما را برطرف نمی‌کند و بدون هیچ رایزنی به بنیاد جانبازان و دیگر نهادها ارجاع می‌دادند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
مهدی خادم
|
Iraq
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
1
11
تو حق حاج یونس خیلی ظلم شده من 20 ساله میشناسمش
آقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
17
کمک کردن به دیگران هم سلیقه ای شده نه برای انجام تکلیف
هیاتی ها و ذاکران عزیز، حاج یونس حبیبی نوکر امام حسین است. به فریادش برسید
آقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
0
11
کمک کردن به دیگران هم سلیقه ای شده نه برای انجام تکلیف
هیاتی ها و ذاکران عزیز، حاج یونس حبیبی نوکر امام حسین است. به فریادش برسید
پاسخ ها
حمید رضا
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
نباید میگذاشتین کار به فریاد زدن بکشه !!! جواب تلفن هم نمیدادن ؟؟؟ یا امام غریب ما دیگه کی هستیم !!! خدایا به تو پناه می برم
حمیدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
3
حاج یونس عزیز :
هرکه مقرب تر باشد بلا بیشتر می بیند ، ما صاحب و مولا داریم از خود آقامون برات شفاء و فرج در مشکلات می خوایم
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
4
یعنی ما قشر مذهبی فقط ادعا داریم
حالا اگر یه خواننده موسیقی بود اوه بیا و بین حداقل هم صنفیاش چه میکردن
مجنون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
5
واقعا برا جامع مداحان که تو تهران دفتر و دکان زدند و از اسمش استفاده میکنن جای تاسف داره به مداحی مثل ایشون بی مهری و بی توجهی میشه اصلا کمک نمیشه چی جوری اقایون روضه میخونن وقتی به هم کار و هم لباسشون اینجور داره سخت میگذره....یا صاحب الزمان به فریاد نوکرات خودت برس
شبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
1
یادمه چقدر سی دی های یونس حبیبی تو مدارس پخش میشد
خیلی ناراحت کننده بود
یا باب الحوایح
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
3
وقتی هیئتها شده دیسکو و هیئتی ها همش دنبال سبک و مدل سینه زنی هستن و از تربیت حسینی غافل شدن همین میشه دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
0
2
یادش بخیر سال 77 یا 78 مداحی های حاج یونس غوغا میکرد و اصلا نمی گفت من جانبازم تازه تواین چندسال اخیر فهمیدیم جانبازه!!
در ضمن در آن سال ها خبری از مداحان معروف امروزی نبود و آنها در دوران نوجوانی بسر می بردند ولی الان ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
3
پس خانه مداحان چی کار داره ی کنه این همه پول خرج زرق و برق اونجا می کنند بلد نبودن یه کمک به ایشون بکنند این آقایون فقط ادعا دارند و حب ریاست همین
حسین کرم الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
1
سلام و عرض ارادت خدمت ذاکر بااخلاص،حاج آقا حبیبی، خادمین هیئت بیت الاحزان13ابان در خدمت شماست
حسین کرم الدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
1
سلام و عرض ارادت خدمت ذاکر بااخلاص،حاج آقا حبیبی، خادمین هیئت بیت الاحزان13ابان در خدمت شماست
بچه هیئتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
1
خدابه حاج یونس سلامتی وعافیت عطا بفرماد ومتأسفم برا مداحایی که جواب تماس ایشون رو ندادند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
2
سازمانهاي موازي كاري همچون خانه مداحان، كانون مداحام، بسيج مداحان و ... اينها فقط از كساني با سكه و پول، تقدير و حمايت ميكنند كه روزي از سوي همانهايي كه تقدير كرده اند، تقدير شوند. يعني همان «بده بستون» خودمون!
اين وسط ديگران «سكه» ميگيرند و ذاكران با اخلاص «سكته»!
افضلي
مجمع ستايشگران اهل بيت ع
اکبر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
2
خدایش یاری کند .یادش بخیر همیشه می گفتم آن قطعه معروف یا ابا عبدالله الحسین حاج یونس چه شد؟! چه حال و شوری داد در آن دوران خفقان فرهنگی اصلاحات .در باره بنیاد هم فقط همین بس که حاج آقا شهید ی از شدت فشار کاری اعلام خستگی و کناره گیری کردند به نقل آیت الله محلاتی.خوب مزاحمشان نشوید بیشتر از این .مداحان معروف هم که ...
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
2
لطفا شماره حسابي براي انجام وظيفه اعلام نماييد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
اونوخت طرف به اسم نوکری امام حسین خود پلیدش رو ارباب همه میدونه و سوار شاسی بلندش همه ملت رو رعیت خودش تلقی میکنه خاک بر سر من سینه زن کنن که شدم قاطر نفسانیت یه مداح بی تقوا و نفهم
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
1
خدا به حضرت زهرا شفابده ولی کاش رسول ترکها و قاسم جیگرکیها زنده بودن یا امام حسین فهمیدم بدرد بخورهای شما امسال همین رسول ترکهان که از شما اول مردانگی را یادگرفتند بعد عزاداری رو .یکی نیست به درد دل حاج یونس گوش بده
عالمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
سلام به حق امام حسین حاج اقا حبیبی خوب میشه


به حق امام حسین زودخوب میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
چقدر دردناك
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
1
خداوند به این خانواده صبر عظیم عنایت کنه ،لطفا شماره حساب بذارید ،که هرکسی هر چقدر برایش مقدور است کمک کنه،،،،،واقعا این ادارات ومسئولینی که برای امثال این جانبازان عزیز کاری میتونستن انجام بدن ولی کوتاهی کردن پیش خدا مسئول هستن
دلسوخته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
3
یعنی این مداحان معروف مثل محمود کریمی.حسن خلج. وغیره... که احمدولله دست و بالشون بازه نمیتونن کمک کنن به یه نوکر امام حسین ع حالا از شب تا صبح بیاییم بزنیم به سرو کلمون بگیم حسین حسین آی کسایی که دست و بالتون بازه بیایین به داد نوکر امام حسین ع برسین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
2
سلام خداانشالله شفاعنایت کنه متاسفم برای بعضی مداحان که ااسم خودشونونوکرامام حسین ع گذاشتن ولی به درددل این عزیزگوش ندادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
سلام خداانشالله شفاعنایت کنه متاسفم برای بعضی مداحان که ااسم خودشونونوکرامام حسین ع گذاشتن ولی به درددل این عزیزگوش ندادن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
سلام خداانشالله شفاعنایت کنه متاسفم برای بعضی مداحان که ااسم خودشونونوکرامام حسین ع گذاشتن ولی به درددل این عزیزگوش ندادن
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
1
عزیزانی که در مجالس امروزی سینه چاک می کنند کمی هم به فکر زنده ها باشند .وقتی مجالس اهلبیت به جای توسعه معارف انسان دوستانه تبدیل به محلی برای تخلیه هیجانات می شود غیر از این نیز نمی توان انتظار داشت
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
1
عزیزانی که در مجالس امروزی سینه چاک می کنند کمی هم به فکر زنده ها باشند .وقتی مجالس اهلبیت به جای توسعه معارف انسان دوستانه تبدیل به محلی برای تخلیه هیجانات می شود غیر از این نیز نمی توان انتظار داشت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
2
مخلص مخلص مخلص
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
0
قابل توجه مداحان نجومی‌، کمی هم به فکر حبیبی ها باشید . خانواده حبیبی شماره حساب بدهند تا نوکران واقعی اهل بیت با کمکهای مختصرشان به کمکشان بشتابند. حالا که ظاهرا از هیچ شخص حقیقی وحقوقی مدعی کاری بر نمی آد
علیرضا مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
2
السلام علیکم یا انصار دین الله ...

سلام حاج یونس عزیز ...

سلام بر خانواده شریف مخصوصا همسر گرانقدرشان ...

جز اینکه بگوئیم شرمساریم حرفی نداریم و از اینکه مهر بی غیرتی به پیشانی مان خورده ... از این که شعار محبت اهل بیت علیهم السلام شده وسیله گرم کردن بازار کاسب کاران و دنیا پرستیان هم شرمنده تر ...
به جای اینکه ما خرج معارف دین و اهل بیت شویم آنها دارند خرجی ما را تامین میکنند و این نهایت ذلت و پستی است قرار بود ما پرچمداران انسانیت اهل بیت باشیم اما ظاهرا خیلی چیزها عوض شده و شهوت سوزان ثروت و شهرت کورمان کرده ...

سایت عقیق لطفا مسیری برای تامین هزینه های این ستایشگر بی ادعا اعلام کنید ... خدایا بندگان مظلومت را یاری فرما ... یا علی ...

اراک علیرضا مرادی
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
1
با سلام آقای مرادی درست فرمایش کردند حسابی جائی رو بگوئید تا کمک کنیم / وهابیها از اون طرف پول میفرستند داخل کشور تبلبغ میکنن ما نمیتونیم خرج حاجی رو ردیف کنیم
یکی بیفته جلو بسم الله
رضا حسنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
0
درود بر حاج علیرضا مرادی،مداح با اخلاص شهر اراک واستان مرکزی که بنده حقیر خاطرات بسیار زیبایی از مداحی ها ومجالس ایشون دارم.پیشنهاد ایشون بسیار عالیه.منتظر اقدام عقیق هستیم.
عبدالله
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
سلام علیکم
من با غم نامه حضرت رقیه ایشون اشک ریختم و مریونشون هستم
لطفا یه شماره کارت از ایشون اعلام کنید
سید آل طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
بسم رب الزهرا
کمتر کسی میشه غم نامه بی بی رقیه رو ب یاد تداشته باشه و ازش خاطره نداشته باشه
اون سال با ابدی به نمایشگاه از حرا تا کربلا رفته بودیم بعد از نمایشگاه به پدر گفتم من کاست رو میخوام و ایشون خریداری کردن
هنوزم با دل آدما بازی میکنه
الهم اشفع کل المریض
حاج یونس جان چشم مایی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین