عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
حجت‌‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری عنوان کرد
حجت‌‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با اشاره به نور بودن قرآن درباره حالات حاصل از درک آن برای انسان گفت: زمانی که انسان قرآن را درک کند نوعی آمادگی جهت معرفت و فرمانبرداری در او ایجاد می‌شود؛ زمانی که حضرت زهرا(س) نماز می‌خواند، در عالم غوغا به پا می‌شد.
عقیق:حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد دوشنبه شب در ادامه سلسله جلسات تفسیر صحیفه سجادیه که در مؤسسه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر «سرچشمه» برگزار شد، کتاب قرآن را حاوی چندین پیام دانست و گفت: پیام‌هایی که ما از قرآن کریم دریافت می‌کنیم شامل؛ دستورات روشن، نقشه راه، ارزش، قاطعیت، وضوح، احترام و صمیمیت است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه اگر قرآن، با شکوه و عظمت خود بر ما طلوع کند برای آن جان می‌دهیم، اظهار کرد: قرآن به انسان شکوه، جلال و عظمت می‌دهد و اگر در زمان در دست داشتن آن چنین احساسی نداشته باشیم، باید خودمان را اصلاح کنیم.

حجت‌‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خصوص حالت‌های انسان زمانی که قرآن را می‌فهمد، یادآور شد: زمانی که انسان قرآن را درک می‌کند در حالت اول نوعی آمادگی جهت معرفت و فرمانبرداری در او ایجاد می‌شود و در حالت بعدی که سپاس و شکر است، هر وقت انسان به یاد خداست به سجده شکر می‌افتد. برای اهل علم و معرفت پای هر آیه از قرآن کریم سجده‌ای است که اگر انسان آن حالت را درک کند به سجده می‌افتد. حالت بعدی معاشقه و صمیمیت است که انسان متوجه می‌شود قرآن با آن شکوه در اوج صمیمیت و ملاطفت در اوج نرمی از مقام رحیمیت مطلقه صادر شده و او را به دوستی و صمیمیت دعوت می‌کند.

وی با اشاره به آیه «یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَکُمْ بُرْهَانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکُمْ نُورًا مُبِینًا» (1)، گفت: می‌توان رسالت قرآن را در این آیه ببینیم. اوج جذابیت واژه نور به خاطر نشان دادن ذات الهی در آن است. واژه نور بسیار گرمابخش و دوست‌داشتنی است. نور، احساسی مانند گشایش، آرامش، اطمینان، تشخیص و همچنین زیبایی را به ما می‌دهد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت ایام فاطمیه (س) گفت: طبع نور؛ آشکار بودن، وضوح و زیبایی است، زمانی که حضرت زهرا(س) نماز می‌خواند، در عالم غوغا به پا می‌شد و خداوند همه ملائک را خبر می‌کرد تا جمال ایشان را ببینند. حضرت زهرا(س) برای فرشتگان مانند ماه شب چهارده، نور تمام بود.

جلسات شرح صحیفه مبارکه سجادیه دوشنبه‌ها بعد از فریضه مغرب و عشاء در موسسه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر«سرچشمه» به نشانی: میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه کوچه شهید صیرفی‌پور برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.


پی نوشت:

اى مردم در حقیقت براى شما از جانب پروردگارتان برهانى آمده است و ما به سوى شما نورى تابناک فرو فرستاده‏‌ایم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین