عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
نماينده بعثه رهبري در عراق:
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني گفت: اگر به فضاهاي مجازي با تأمل نگريسته شود، شاهد خواهيم بود كه هجمه تبليغات عليه دين و ولايت بسيار سنگين و گسترده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق در ديدار جمعي از اساتيد و اعضاي هيأت علمي دانشگاه هاي استان‌هاي آذربايجان‌شرقي و آذربايجان‌غربي اظهار داشت: دانشمندان و انديشمندان بايد در فن خود همانند نيوتن خلاقيت و نوآوري داشته باشند.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با تأكيد بر اين‌كه در عرصه معرفتي و زيارتي بايد به لطائف، ظرايف و حقائق زيارت دست يافت، خاطرنشان كرد: بهترين ارمغان معنوي سفر به عتبات عاليات تنها با تفكر و تأمل نصيب انسان خواهد شد.

وي سنگر علم و انديشه را جزو بزرگترين سنگرها دانست و افزود: كربلا جاي ناليدن و باليدن است، زيرا هم جنبه احساسي كه شورآفرين است و هم جنبه باليدن دارد كه نياز به معرفت، بينش و تأمل است و عقل در آن صحنه حضور پيدا مي كند. از اين رو هر دو توأمان بايد محقق شود در حقيقت كربلا جاي گريستن و نگريستن به سبك زندگي اهل بيت است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني ميدان نبرد علمي و فرهنگي را مهم تر از ميدان نبرد نظامي دانست و افزود: دشمنان با سلاح علم و فرهنگ به جنگ دين و دين مداران آمده اند، از اين رو بايد در صحنه هاي علمي، فرهنگي و معرفتي مجهز، هوشيار، با بصيرت، مدبرانه و با انگيزه حركت كنيم.

وي فضاهاي مجازي را ميدان نبرد حق و باطل خواند و افزود: اگر به فضاهاي مجازي با تأمل نگريسته شود، شاهد خواهيم بود كه هجمه تبليغات عليه دين و ولايت بسيار سنگين و گسترده است، در حقيقت ما در حال جنگ با دشمنان در عرصه علمي و فرهنگي هستيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با اشاره به شرايط زمان گفت: طبق فرموده امام صادق عليه السلام فرموده‌اند؛ هر كس جريان هاي زمانه را نشناسد، دچار اشتباه و انحراف مي شود، بايد انديشه را با انديشه بايد پاسخ دهيم، به يقين با سكوت و بي تفاوتي مسأله حل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني عصبانيت استكبار از انقلاب اسلامي را نشأت گرفته از اوج‌گيري انديشه انقلاب و صدور ارزش هاي انقلابي در دنيا دانست و گفت: دشمن احساس خطر مي كند از اين رو بايد بيش از هر زمان ديگري مقام تر مصمم تر و باانگيزه تر در مقابل جنگ تبليغاتي و فرهنگي بايستيم.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین