عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
مداحان در جامعه باید بیشتر از گذشته در راستای اتحاد و مدیریت، ساماندهی، ارتقای سطح علمی، معنوی و تخصص تلاش کنند.

52 هزار مداح در کشور فعالیت دارند

عقیق: «رضا معممی‌مقدم» مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از هئیت‌های مذهبی، کانون‌های مداحان و تشکل‌های دینی به عنوان بزرگ‌ترین شبکه فرهنگ و تبلیغاتی جهان تشیع یاد کرد.

وی افزود: وجود 80 هزار هیئت مذهبی، 52 هزار مداح، سه هزار انجمن اسلامی و همچنین چهار هزار کانون فرهنگی مذهبی ظرفیت بالای بخش تبلیغ دینی کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی تقویت جبهه حق را از اهداف برنامه فعالان فرهنگی دانست و گفت: حفظ  ارزش‌های اسلامی از افتخارات شوراهای هیئت‌های مذهبی،  تشکل‌های دینی و مداحان بوده و باید فعالان این بخش‌ها آن را قدر بدانند.

معممی‌مقدم جهاد فرهنگی را زیربنای‌ همه جهادهای مقدس  دانست و اظهار داشت: جهاد فرهنگی کار انبیای الهی بوده و به دلیل اینکه از مأموریت‌های مشکل است از این رو بسیار با اهمیت بوده زیرا کار فرهنگی دیر ثمر می‌دهد.

وی با بیان اینکه ثمره جهاد فرهنگی هدایت و ارشاد مردم است، تاکید کرد: باید در کار فرهنگی، روح فرهنگی حاکم باشد و این حرکت فرهنگ جامعه را رشد بدهد و فعل و انفعال را در ذهن، جان و عواطف انسان به وجود آورد.

به گفته معممی مقدم، این قشر از جامعه باید بیشتر از گذشته در راستای اتحاد و مدیریت، ساماندهی، ارتقای سطح علمی، معنوی و تخصص تلاش کنند.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین