عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
حجت‌الاسلام ادیب یزدی: حضرت در نشان دادن این مخالفت حتی اجازه ندادند که غاصبان خلافت در تشیع، کفن و دفن ایشان حاضر شوند، بنابراین از امیرمومنان علی(ع) خواستند که ایشان را شبانه و مخفیانه غسل داده و در قبری بی‌نشان دفن کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در آستان مقدس امامزاده شعیب برگزار شد، درباره شهادت آتش نشانان، گفت: رسانه ملی درباره حادثه پلاسکو خوب عمل کرد اما جای این گلایه وجود دارد که به لحاظ فرهنگی درباره فداکاری و ایثار آنها باید بیش از این کار می‌کرد.

وی افزود: اگر درباره مردانگی و ایثار این انسان‌های بزرگ کار فرهنگی صورت می‌گرفت از میزان جرم و جنایات در جامعه کاسته می‌شد.
استاد حوزه علمیه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت در دفاع از ولایت همه هستی خود را به میدان آورند و با شهادت خود نهضت عظیمی را بر علیه دستگاه غاصب بنا نهادند و فرزندان ایشان آن را ادامه دادند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه واقعه کربلا الگو گرفته از قیام حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: شخصیت حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد فراوانی است که مهمترین آنها فداکاری و ایثار برای اسلام ناب محمدی است.
وی بیان داشت: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) انسان‌های نالایق خلافت را غصب کرده و امیرمومنان علی(ع) را خانه نشین کردند حضرت فاطمه(س) این مساله را نپذیرفته و در مخالفت با آن تا سرحد شهادت ایستادگی کردند.

استاد حوزه علمیه افزود: حضرت در نشان دادن این مخالفت حتی اجازه ندادند که غاصبان خلافت در تشیع، کفن و دفن ایشان حاضر شوند، بنابراین از امیرمومنان علی(ع) خواستند که ایشان را شبانه و مخفیانه غسل داده و در قبری بی‌نشان دفن کنند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی اضافه کرد: این نحوه اعتراض حضرت زهرا(س) نسبت به خلفای ظالم زمان خود برای همه عصرها و نسل‌ها پیام دارد که ایشان هیچ گاه از خلفایی ظلم و ستم را به عنوان حاکم قبول نکرده بودند.
وی در خصوص علت اعتراض حضرت زهرا(س) نسبت به خلفای زمان خود، گفت: اعتراض بانوی دو عالم نسبت به این خلفا مربوط به مساله حق و باطل، ایمان و نفاق، کفر و اسلام بود که سبب انحراف مسلمانان از مسیر حق می‌شدند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امروز انقلاب اسلامی الگوگرفته از قیام حضرت زهرا(س) و بر مبنای ولایت استوار است چراکه مردم مومن و انقلابی ایران عاشق اهل‌بیت(ع) هستند.

حجت‌الاسلام ادیب یزدی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) چهل شبانه روز به همراه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در خانه بزرگان اصحاب پیامبر(ص) رفته و با آنها صحبت می‌کردند که جلوی انحراف را بگیرند واجازه ندهید اسلام از دست اهل آن بیرون رود، چراکه امیرمومنان علی(ع) به خلافت نیاز ندارد بلکه  بشریت به علم، مدیریت و عصمت امیر نیازمند است.

وی افزود: ایشان همان زمان فرمودند: که اجازه ندهید امیرمومنان علی(ع) خانه نشین شود اگر کار از دست اهل آن بیرون رود مردمی خبیث و بی‌دین بر سر کار می‌آیند که جان و ناموس مردم بسیار به خطر می‌اندازند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین