عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
حجت‌الاسلام کفیل:
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) گفت: مردم در 22 بهمن شعاری می‌دهند که شعار تمام اهل‌بیت و شعار نبی‌خاتم (ص) بوده و بیان آیات نورانی قرآن است از این رو قرآن کریم مؤمنانی که بی‌تفاوت و ساکت هستند را، سرزنش می‌کند.

عقیق:یکی از شکل‌های مهم تغییرات و دگرگونی‌های سیاسی ـ اجتماعی، «انقلاب» است و بر اساس تئوری‌های مربوطه، لازمه شکل‌گیری هر انقلابی، یک سری عوامل، مقدمات و زمینه‌ها است که عموماً به دست انقلابیون صورت می‌گیرد.

انتظار قیام یک مصلح بزرگ جهانی، انتظار انقلاب و دگرگونی و تحولی است که وسیع‌ترین و اساسی‌ترین انقلاب‌های انسانی در طول تاریخ بشر است. انقلابی که عمومی، همگانی و جهانی است و تمام شئون و جوانب زندگی انسان‌ها را شامل می‌شود، در این میان، انقلابی که بیش از هر انقلاب دیگری در مسیر انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ولو در سطح منطقه‌ای و ملی قدم نهاده است، انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی ایران، نمونه و الگوی بسیار کوچکی از حکومت عدل و داد حضرت مهدی (عج)‌ است.

بر همین اساس با توجه به فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و یوم‌الله 22 بهمن،‌گفت‌وگویی را با حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) داشتیم که در ادامه می‌آید:

حجت‌الاسلام کفیل در ابتدا گفت: اساس دغدغه انبیاء و اهل‌بیت (ع) حاکمیت دین و تشکیل حکومت دینی بوده است به همین دلیل امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «فَلَیْسَتْ تَصْلُحُ اَلرَّعِیَّةُ إِلاَّ بِصَلاَحِ اَلْوُلاَةِ»؛ اگر بخواهیم مردم را اصلاح و خدایی کنیم و به نوعی دغدغه رشد مردم را داشته باشیم راه آن جز تشکیل حکومت اسلامی نیست.

وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری جمله زیبایی در جمع طلاب کردستان داشتند و ایشان جمله سید قطب را برای آنها خواندند مبنی بر اینکه اگر انسان در جزیره دور افتاده‌ای تشکیل حکومت بدهد اثرش از هزاران کتاب و هزاران سخنرانی بیشتر است بنابراین تشکیل حکومت از همه کارها مهمتر و لازم‌تر به شمار می‌رود چرا که اصولاً همه چیز، فرع بر تشکیل حکومت است.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به سخنی از شهید نواب صفوی ابراز داشت: شهید نواب صفوی می‌گوید آرزویم این است که حکومت اسلامی تشکیل شود و اگر حکومت اسلامی تشکیل شد با تمام افتخار در حکومت اسلامی رفتگری می‌کنم، این خیلی مهم است. لذا حضرت امام راحل حاکمیت اسلام را با کمک مردم انجام دادند و به نوعی بسترساز ظهور حضرت مهدی (عج) شدند.

وی تصریح کرد: بعد از غیبت حضرت حجت (عج) حاکمیت دینی نداشتیم و از حیث تاریخی این مسئله در زمان ما اتفاق افتاد و هیچ چیز به مثابه انقلاب اسلامی در تعجیل فرج امام عصر (عج) موثر نبوده است. از این رو موثرترین اتفاق برای ظهور حضرت مهدی (عج) تشکیل حکومت بوده و اگر در بعضی از روایات گفته شده که هر پرچمی برافراشته شود طاغوت است منظور پرچمی است که دعوت به خود کند و پرچمی که در مقابل خدا و امامت قرار داشته باشد.

مردم در 22 بهمن شعاری می‌دهند که شعار تمام اهل‌بیت و شعار نبی‌خاتم (ص) بوده و بیان آیات نورانی قرآن است از این رو قرآن کریم مؤمنانی که بی‌تفاوت و ساکت هستند را، سرزنش می‌کند

 

حجت‌الاسلام کفیل ادامه داد: پرچمی که امام راحل برافراشتند پرچم دعوت به خدا بود یعنی نه تنها در آن خودگرایی نبود بلکه خداگرایی بود و انقلاب ما عمل به روایات انتظار است و امام صادق (ع) می‌فرمایند «المنتظر لأمرنا کالمجاهد فی سبیل الله»؛ منتظر عین مجاهد می‌ماند و منتظر مانند کسی است که در خون خود می‌غلتد و جریان و دغدغه مجاهدانه در وجودش هست.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انتظار را تبیین کرد لذا منتظر قائم، قاعد (نشسته) نیست و امام زمان امام قائم و امام ایستاده و پرتلاش است از این رو کسی که منتظر حضرت است تنها در یک گوشه نمی‌نشیند و یابن‌الحسن بگوید بلکه حرکت می‌کند و حرکتی پویا دارد.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اظهارداشت: سعی امام و رهبری در انقلابمان بر این بوده که اندیشه‌های حاکمیت امام عصر (عج) را علنی کنند یعنی انقلاب ما به سمت ظهور حضرت مهدی (عج) حرکت کرده است و در روایات متعدد داریم که حضرت ولی عصر (عج) در برابر ظلم می‌ایستد و در زمان ایشان زمین پر از عدل و داد می‌شود.

وی افزود: یاران امام عصر (عج) ظلم‌ستیز و استکبار ستیز و عدالت‌جو هستند بنابراین شعار انقلاب ما هم عدالت‌جویی و استکبار ستیزی بوده است و شعار راهپیمایی 22 بهمن «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» است و اصولاً شعار راهپیمایی 22 بهمن مقابله با ظلم است.

حجت‌الاسلام کفیل با بیان اینکه در طول سال، واقع‌ترین و بهترین حرکت مهدوی، راهپیمایی 22 بهمن و راهپیمایی روز قدس است، گفت: راهپیمایی 22 بهمن یک حرکت منتظرانه و امیدوارانه است؛ حرکتی است که دل حضرت مهدی (عج) را شاد و تابوت دنیا را ناراحت می‌کند و شاید هیچ گام و هیچ حرکتی به اندازه راهپیمایی 22 بهمن مورد رضایت حضرت مهدی (عج) نباشد چرا که گامی در راستای تعجیل در فرج است.

وی ابراز داشت: مردم در 22 بهمن شعاری می‌دهند که شعار تمام اهل‌بیت و شعار نبی‌خاتم (ص) بوده و بیان آیات نورانی قرآن است از این رو قرآن کریم مؤمنانی که بی‌تفاوت و ساکت هستند را، سرزنش می‌کند. همچنین در آیات قرآن می‌بینیم که آمده است «لَّا یَسْتَوِی الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُولِی الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ» خداوند می‌فرماید نشسته و ایستاده با هم مساوی نیستند.

گاهی اوقات ما می‌گوییم چرا؟ چرا؟! خداوند می‌فرماید صبر داشته باشید چرا که انقلابی، صبور است و فرد انقلابی دغدغه حاکمیت دینی را دارد و برای حاکمیت دین گام بر می‌دارد

 

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با اشاره به آیه «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدِینَ عَلَى الْقاعِدِینَ أَجْراً عَظِیماً» عنوان کرد: آن چه که در نزد خدا مأجور و دارای ارزش است مجاهد فی‌سبیل‌الله است و خداوند متعال مجاهدان را بر قاعدون (نشسته‌ها) ترجیح و برتری داده است.

وی تصریح کرد: بعضی خطاب به حضرت موسی (ع) می‌گفتند «أُوذِینَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِیَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا»؛ قبل از این اذیت می‌شدیم، با آمدن تو هم اذیت می‌شویم. جمله‌ای که اکنون بعضی‌ها آن را می‌گویند. حضرت موسی (ع) خطاب به آنها گفت: «عَسَى رَبُّکُمْ أَن یُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَیَسْتَخْلِفَکُمْ فِی الأَرْضِ فَیَنظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ»؛ خدا کند که دشمنانتان هلاک شوند و شما جانشین شوید، خدا می‌داند چه کار می‌کنید.

حجت‌الاسلام کفیل اظهارداشت: گاهی اوقات ما می‌گوییم چرا؟ چرا؟! خداوند می‌فرماید صبر داشته باشید چرا که انقلابی، صبور است و فرد انقلابی دغدغه حاکمیت دینی را دارد و برای حاکمیت دین گام بر می‌دارد و خداوند لطف کرده که در زمان غیبت کبری حضرت مهدی (عج) ما در حاکمیت دین قرار گرفتیم.

وی یادآور شد: در کشوری زندگی می‌کنیم که از حیث تاریخ و هم از حیث جغرافیا دین در آن حاکم است و خداوند بدین جهت واقعاً لطف خاصی در حق ما کرده است لذا هر منتظر امام زمانی و هر دوستدار حضرت مهدی باید از صبح که از خواب بیدار می‌شود دغدغه‌اش این باشد که برای حفظ انقلاب و برای رشد و بالندگی انقلاب چه کار کند.

معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تصریح کرد: به تعبیر حضرت امام راحل ما تا این انقلابمان را به دنیا صادر نکنیم و به نوعی این عدالتخواهی به دنیا صادر نشود از پا نمی‌ایستیم و هیچگاه نباید توقف کنیم همچنین امام راحل در جمله دیگری می‌فرمایند کشورهای اسلامی باید بیدار شوند و حق خود را از حاکمان بگیرند تا زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم شود یعنی حضرت امام راحل، بیداری اسلامی را شرط ظهور می‌داند و ان شاءالله دنیا بیدار شود تا ظهور حضرت رقم بخورد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
1
!!!!!!
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین