عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:
استاد انصاریان: انسان باید برطرف کننده سختی دیگران باشد نه این که خود مایه عذاب و رنج دیگران به شمار آید این حقیقت، بالاترین پاکی‌ها و ارزش‌ها است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه در مسجد شهید بهشتی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند دوستدار پاکی‌ و طهارت است.
وی افزود: ذات، صفات و افعال الهی سراسر طاهر و به صورت ازلی و ابدی در وجود مقدس حضرت حق وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هدایت الهی نتایج نیکویی برای انسان دارد، بیان داشت: خداوند پس از آن که انسان‌ها را خلق کرد خطاب به آنان فرمود: شما در زمین قرار بگیرید و بدانید که به طور قطع هدایت و راهنمایی من به سوی شما خواهد آمد اگر کسی از هدایت من پیروی کند و زندگی‌اش بر اساس هدایت من بنا شود دو سود سنگین نصیب او می‌شود نخست ترسی برای او در دل باقی نمی‌ماند زیرا یاری من نصیب او می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: سود دوم آن است که هرگز غم و اندوه به او مستولی نمی‌شود؛ قرآن دوای همه مشکلات بشر است کسانی که قیامت باور و خداباور هستند اهل انجام واجبات و ترک محرمات خواهند بود.
این دانشمند فرزانه درباره اینکه خداوند انسانها را به نرم گویی سفارش می‎کند، گفت: انسانها باید با صدای آهسته با یکدیگر سخن بگویند و به جد از کلام تند و زشت پرهیز کنند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) درباره سعادت انسان، تصریح کرد: حضرت فرمودند: سعادت انسان در اطاعت الهی است؛ انسان نباید مطیع اوامر شیطان و هوای نفس باشد ریاست و منصب دنیوی برای انسان سعادت محسوب نمی‌شود مگر زمانی که ریاست و مسؤولیت براساس اطاعت الهی صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اینکه انسان نباید برای دیگران مایه رنج و عذاب باشد، بیان داشت: انسان باید برطرف کننده سختی دیگران باشد نه این که خود مایه عذاب و رنج دیگران به شمار آید این حقیقت، بالاترین پاکی‌ها و ارزش‌ها است.
وی درباره اینکه انسانهای پاک، گذشته و آینده را از طریق قرآن مشاهده می‌کنند، اظهار داشت: امام علی(ع) در خطبه متقین ده‌ها پاکی برای انسانهای باتقوا بیان می‌کند و می‌فرمایند: آنان گویی در بهشت هستند و از نعمتهای آنان بهره می‌برند و گویا جهنم را از پشت پرده می‌بینند و حرارت آن را حس می‌کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نگاه امیرمؤمنان علی(ع) نسبت به مرگ خویش، گفت: حضرت فرمودند به والله، پسر ابوطالب انس و رابطه من با مرگ از رابطه طفل گرسنه به مادرش قوی تر است؛ اولین سخن امام دربرابر مرگ این کلام بود «به خدا قسم رستگار شدم».
این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: انسان در هنگام مرگ اگر هدایت شده و بمیرد اندوهگین و ناراحت نخواهد بود.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین