عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
ذوعلم در همایش اندیشه راقی:
رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی با اشاره به نیازهای اساسی در زمینه تبیین اندیشه انقلاب اسلامی گفت: ما بیش از هر چیز به تعبیر مقام معظم رهبری، نیازمند یک هیئت اندیشه‌ورز هستیم
عقیق:مراسم افتتاحیه همایش اندیشه راقی با حضور 16 کشور از جهان و 27 مجموعه داخلی در راستای تبیین اندیشه ولایت، در محل کانون پرورش فکری کودکان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: این همایش اولین قدم در راستای گردهم آوردن مجموعه‌های مختلفی است که در زمینه انقلاب اسلامی کار می‌کنند.

وی با بیان این نکته که این همایش دارای ابعاد فرهنگی و علمی است، گفت: این همایش هم یک کار فکری-علمی و هم یک کار فرهنگی در راستای ارتقای کمی و کیفی توجهات فکری در زمینه اندیشه و بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل است.

ذوعلم گفت: امیدواریم یک کار اساسی در جهت هم‌افزایی بین مجموعه‌هایی که در مسیر اندیشه‌های انقلاب کار می‌کنند، شکل بگیرد و از این طریق بتوان برای مخاطبان مختلف، آورده‌های علمی و فرهنگی پربارتر و پرثمرتری ارائه داد.

وی با اشاره به نیازهای اساسی در زمینه تبیین اندیشه انقلاب اسلامی گفت: ما بیش از هر چیز به تعبیر مقام معظم رهبری، نیازمند یک هیئت اندیشه‌ورز هستیم؛ یعنی همین مجموعه‌هایی که در این  عرصه‌ها فعال هستند، در جلسات مختلف دور همدیگر جمع بشوند و کارهای نشده را مورد توجه قرار دهند و از طریق تبادل تجربه و استفاده از تجربه دیگران در سطح جهانی بتوانند یک جهشی در زمینه فکری انقلاب ایجاد کنند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی گفت: اگر تک تک افرادی که در غرفه‌های مختلف این همایش حضور دارند، کارهایشان را گزارش بدهند و این گزارشها در رسانه‌ها منعکس شوند، بهترین عامل در راستای معرفی این مباحث، خواهد بود.

وی در انتها با اشاره به هدف همایش گفت: هدف این همایشها و مجموعه‌ها این است که بتوانند اندیشه پیشران انقلاب و اسلام را در راستای تمدن نوین اسلامی تبیین کنند و راهبردهای مختلف در این راستا را ارائه بدهند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین