عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
محمدزاده بیان کرد:
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: عملکرد و اندیشه قرآنی امام خمینی(ره) باعث ایجاد نورانیت در دل مردم و به هر جهت راهنمایی برای مبارزه با ظلم و ستم شد که دستاورد این اندیشه قرآنی امام(ره) نیز انقلاب اسلامی بوده است.
عقیق:محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌و‌گویی در رابطه با تأثیر کلام وحی در انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: بدون شک یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قرآنی و رویدادهای بسیار مهم قرآنی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است و متقابلا عملکرد قرآنی و اندیشه قرآنی امام خمینی(ره) باعث ایجاد نورانیت در دل مردم و به هر جهت راهنمایی برای مبارزه با ظلم و ستم شد که دستاورد این اندیشه قرآنی امام(ره) نیز انقلاب اسلامی بوده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: شاید بشود گفت که اولین اقدامی که امام خمینی(ره) به صورت جدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، تفسیر قرآن کریم ایشان بود تا برساند که ما برای صرفا مسائل اقتصادی یا مسائلی از این قبیل انقلاب نکردیم. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و قرآنی بوده است.

محمدزاده در ادامه تصریح کرد: از همان روزهای اول انقلاب ایشان تبیین مباحث قرآنی خود را در قالب تفسیر سوره مبارکه حمد داشتند و این نشان‌دهنده این است که واقعا بنای امام(ره) این بوده است که این انقلاب، انقلابی قرآنی و براساس آموزه‌های قرآنی باشد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در این سی و چند سال نیز در دهه‌های مختلفی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، ما شاهد این هستیم که الحمدلله فعالیت‌های بسیار مؤثر و خوبی در حوزه قرآن کریم انجام شده است.

وی اظهار کرد: ادامه‌دهنده به حق راه امام(ره) نیز مقام معظم رهبری که یکی از منحصرترین عناصر قرآنی در عصر حاضر هستند، همواره تأکید دارند که فضاهای مختلف قرآنی در همه عرصه‌‌ها رشد پیدا کند و ایشان بالغ بر ۲۰ مطالبه اساسی قرآنی از نهادهای مختلف فرهنگی و قرآنی و ملت و جامعه دارند که همه نهادها باید سعی کنند که در حیطه وظایف خود این مطالبات به حق را در حوزه قرآن کریم ان‌شاالله محقق کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین