عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
محمدی عنوان کرد:
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی با اشاره به برنامه‌های سال آینده، گفت: در صورت تخصیص بودجه سعی داریم حوزه حفظ عمومی قرآن کریم را ارتقا بخشیم و به مناطق محروم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
عقیق:حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگویی با اشاره به کمبود بودجه و اعتبارات، اظهار داشت: سال گذشته هیچ بودجه‌ای از بودجه مصوب سال 1394 تخصیص پیدا نکرد و امسال نیز تا این لحظه حتی یک ریال از بودجه قرآنی سال 1395 اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی کشور در وضعیت وخیم قرار دارند، افزود: فعالیت مؤسسات و رشد فعالیت‌های قرآنی نیازمند بودجه است اما متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم وجود اعتبار بسیاری از مؤسسات قرآنی توانایی عملیاتی کردن برنامه‌ها و طرح‌های خود را ندارند.

محمدی با اشاره به اینکه اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور با بودجه عدم تخصیص بودجه‌های مصوب سعی در حمایت از مؤسسات کرد، گفت: با جذب مشارکت و فعالیت‌های دیگر ما حدود 13 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه به مؤسسات قرآنی اعطا کردیم؛ همچنین 600 میلیون تومان از باقیمانده بودجه مصوب سال 1390 به اتحادیه رسید که ما این بودجه را برای فعالیت‌های آموزشی به مؤسسات دادیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به نحوه تقسیم باقیمانده بودجه سال 1390 اشاره کرد و افزود: به هر کدام از مؤسسات فعال کشور بین 5 تا 40 میلیون تومان به فراخور طرح‌ها و برنامه‌های ملی و فراگیر اختصاص دادیم. علاوه بر این طرح‌های منطقه‌ای نیز از این بودجه بی‌بهره نبودند و به تناسب فعالیت‌ها 5 میلیون تومان بودجه برای آن‌ها نیز تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه حفظ قرآن برنامه‌های مختلفی اجرایی شد، خاطر نشان کرد: نشست‌های تخصصی، دوره‌های تربیت مربی حفظ و طرح رحله از اقداماتی بود که با وجود دست خالی مؤسسات اجرایی شد و امیدواریم بتوانیم این برنامه‌ها را توسعه دهیم.

محمدی با اشاره به اینکه در طرح رحله 2 هزار و 500 نفر حافظ 4 جزء قرآن شدند، گفت: این طرح در تابستان برگزار شد و افراد بسیاری را جذب حفظ کلام وحی کرد.

وی با بیان اینکه مؤسسات وضعیتی بحرانی داشتند اما باز هم برای ارتقای فرهنگ قرآنی از هیچ کوششی دریغ نکردند، افزود: مؤسسات قرآنی با کمترین اعتبارات فعالیت می‌کنند که امیدواریم سال ْآینده با اختصاص بودجه برنامه‌های قرآنی با برنامه‌ریزی بهتری برگزار شود.

محمدی با اشاره به برنامه‌های برای سال آینده نیز گفت:  در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی برنامه‌های مختلفی تدارک دیدیم که امیدوارم با اختصاص بودجه با توان مضاعف آن‌ها را عملی کنیم،؛ همچنین سعی داریم حوزه حفظ عمومی قرآن کریم را ارتقا بخشیم و به مناطق محروم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین