عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
سخنان خواندني حجت الاسلام حائري زاده و سعيد حداديان در هيئت رزمندگاه غرب تهران
در چند روز اخير بارها بطور پيامكي و تلفني با بنده(حداديان) تماس گرفته اند كه آيا شما از فلان كانديد حمايت كرده ايد؟ در اين مجلس اعلام مي كنم كه بنده و حاج آقاي ارضي تا به اين لحظه ...

به گزارش عقيق، حجت الاسلام مهدي حائري زاده صبح امروز در هيات محبان فاطمه زهرا(س) با اشاره به آيه 257 سوره بقره اظهار داشت: طبق اين آيه كه بخشي از آيت الكرسي است، ما دو نوع ولي داريم. يكي خداوند و بعد از ايشان پيغمبر و امامان معصوم پس از آن ها و ديگري شيطان و طاغوت كه طبق نظر صريح قرآن در مواردي كه اختلاف نظر پيش مي آيد، ولي جامعه اسلامي فصل الخطاب است.

اين سخنران محافل مذهبي با اشاره به انتخابات پيش رو گفت: ما در حال حاضر فردي را مي خواهيم كه بحث دين، اقتصاد و جلوگيري از فساد را به بهترين نحو ممكن سر و سامان دهد. كسي بايد رئيس جمهور شود كه ارزش هاي ديني را بيش از پيش پياده كند.

حجت الاسلام حائري زاده به مردم داري و ساده زيستي به عنوان ويژگي هايي ديگر از رئيس جمهور مطلوب اشاره كرده و افزود: حضرت علي (ع) در نامه اي كه به مالك دارند، توده مردم را عماد دين دانسته و به ايشان تاكيد مي كنند كه مراقب باش اين عمود نظام اسلامي دچار مشكل و نقص نشود.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه مسائل سياسي تحقيقي بوده و تقليدي محض نيست، تصريح كرد: همگي ما مسئول در تعيين سرنوشت كشور هستيم و بايد بتوانيم در آن دنيا پاسخ گوي راي دادن به فلان شخص مطلوب خود باشيم.

اين كارشناس مسائل مذهبي به سخناني از حضرت امير اشاره كرده و افزود: كسي كه مي خواهد در راس امور قرار بگيرد و چهار سال مسئوليت اجرايي كشور را داشته باشد بايد از تك روي بپرهيزد و مشورت با علما و نخبگان را در دستور كار خود در تمامي زمينه ها قرار دهد.

وي افزود: اميرالمومنين خطر نزديكي افراد چاپلوس به مسئول حكومت را بارها گوشزد كرده و مي فرمايند از انسان هاي بخيل، ترسو و حريص اجتناب كنيد.

حائري زاده در پايان به بخش هايي ديگر از نامه حضرت امير به مالك اشاره كرده بيان داشت: منت نگذاشتن بر مردم در برابر كاري كه براي آن ها انجام گرفته، رعايت صداقت در گزارش دادن به آن ها و عدم قول دادن به مردم در صورتيكه توان اجرايي آن كار ميسر نيست از ديگر نكات مورد نظر حضرت علي(ع) در اين نامه است.

نقل قول ها كذب محض است

بعد از سخنان حجت الاسلام حائري زاده، حاج سعيد حداديان به بيان چند نكته در ارتباط با اخبار منتشر شده به نقل از وي و حاج منصور ارضي در ارتباط با حمايت ايشان از يك كانديداي خاص پرداخت.

وي گفت: در چند روز اخير بارها بطور پيامكي و تلفني با بنده تماس گرفته اند كه آيا شما از فلان كانديد حمايت كرده ايد؟ در اين مجلس اعلام مي كنم كه بنده و حاج آقاي ارضي تا به اين لحظه هنوز به جمع بندي نهايي كه به چه فردي راي دهيم نرسيديم و هرگونه نقل قول از طرف خود را رد كرده و كذب محض مي دانيم.

حداديان افزود: ما با توجه به شناختي كه از اين افراد داريم در هيات امنا جلساتي را برگزار مي كنيم و اگر به جمع بندي نهايي براي اعلام كانديداي اصلح برسيم، آن را مطرح خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه انتساب خود را به كانديداي مطرح شده در برخي از جمع ها تاييد نمي كنم، اضافه كرد: جريان فكري ما اصول گرايي است؛ اصول گرايي اي كه در آن اصلاحات ولايت مدار نيز جا دارد.

حداديان ادامه داد: ما مريد فرد يا اشخاص نيستيم و به خط فكري و نوع تفكر آن ها توجه مي كنيم. اگر مريد افراد باشيم قطعا در برهه هايي از زمان به مشكل برخواهيم خورد كه نمونه هايي از آن را تجربه كرده ايم.

وي در پايان گفت بايد به بيانات رهبر انقلاب تا روز انتخابات توجه ويژه اي داشته باشيم و آن را سرلوحه رفتار انتخاباتي خود قرار دهيم.

متن شعر خوانده شده توسط حاج سعيد حداديان در هيات محبان فاطمه زهرا(س)-رزمندگان غرب تهران- به شرح زير است:

ای مادر صبر و دختر زهرا / مرآت ز پای تا سر زهرا

در عز و وقار حیدرِ حیدر / در قدر و جلال کوثر زهرا

از دورۀ چار سالگی بودی / یار علی و پیمبر زهرا

زهرا همه بود مصطفی پرور / تو دخت حسین‌ پرور زهرا

تو بهر علی مرتضی بودی / مانند خدیجه، دختر زهرا

رخسار تو در برابر مادر / چون آینه در برابر زهرا

ماه رخ توست مشعل حیدر / سرو قد توست محشر زهرا

تـو زینت امـی و ابـی زینب / در بین دو ماه، کوکبی زینب

تو حیدر حیدری خدا داند / زهرای مکرری خدا داند

هم عمۀ نُه امام معصومی / هم کوثر کوثری خدا داند

بعد از زهرا که او، تویی- تو، او / از کل زنان سری خدا داند

هنگام حمایت از امام خود / هم سنگر مادری خدا داند

اوصاف تو کار مادرت زهراست / از مدح فراتری خدا داند

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین