عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۶۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
حجت‌الاسلام علوی تهرانی مطرح کرد:
حضرت نوح(ع) خطاب به امتشان فرمودند: بدانید که پس از من غیبتی خواهد بود که در آن طاغوتها ظاهر خواهند شد و خدا به وجود قائمی از فرزندان من ـ به نام هود ـ گشایش شما را محقق می‌کند، این غیبت طولانی شد و بیشتر آنان دچار قساوت قلب شدند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی در برنامه «آفتاب شرقی» به بیان سخنانی با عنوان «پژوهش در ارتباط با امام زمان» پرداخت. همچنین درباره غیبت انبیا و روایات مرتبط با آن اشاراتی داشت.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: غیبت خلیفه بعد از نوح (ع) از این جهت با دیگران تفاوت دارد که نوح (ع) شخصاً به غیبت خلیفه بعد از خود اشاره می‌کند، همانطور که از زمان پیامبر اکرم (ص) تا امام عسکری (ع) تمام این بزرگواران به امر غیبت امام زمان (ع) تأکید داشته‌اند و این امر جزو معارفی از اسلام است که تمام معصومین (ع) پیوسته بر آن اشاره داشته‌اند که این نشان از اهمیت این مسئله است. این در حالی است که ممکن است در برخی مسائل مثل نماز، روزه، تمام معصومین (ع) اینچنین به این موضوع نپرداخته باشند.

وی درباره غیبت خلیفه بعد از نوح(ع)، به حدیثی اشاره کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند: روزی حضرت نوح (ع) امتشان را جمع کردند و خطاب به آنان فرمودند: بدانید که پس از من غیبتی خواهد بود که در آن طاغوتها ظاهر خواهند شد و خدای عزوجل به وجود قائمی از فرزندان من ـ به نام هود ـ فرج شما را می‌رساند ... او در شمایل و اخلاق شبیه من است ... پس آنها پیوسته جشم به راه هود و منتظر ظهورش بودند تا آن که مدت (این غیبت و انتظار) به درازا کشید و دلهای بیشتر ایشان سخت [و سنگ] شد، در این هنگام خدای متعال پیامبرش هود را ظاهر کرد، در حالی که آنها ـ از فرج ـ ناامید و در نهایت گرفتاری بودند.

460 سال از زمان نوح (ع) تا هود (ع)، بر اساس روایات طول کشیده است.

متن حدیث اشاره شده توسط حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

قال الصادق جعفر بن محمد علیهما السلام: «لما حضرت نوحا علیه السلام الوفاة دعا الشیعة فقال لهم: اعلموا أنه ستکون من بعدی غیبة تظهر فیها الطواغیت، و أن الله عزوجل یفرج عنکم بالقائم من ولدی، اسمه هود، له سمت وسکینة ووقار، یشبهنی فی خلقی وخلقی، وسیهلک الله أعداءکم عند ظهوره بالریح، فلم یزالوا یترقبون هودا علیه السلام و ینتظرون ظهوره حتى طال علیهم الامد و قست قلوب أکثرهم، فأظهر الله تعالى ذکره نبیه هودا علیه السلام عند الیأس منهم و تناهى البلاء بهم و اهلک الاعداء بالریح العقیم التی و صفها الله تعالى ذکره ...» (کمال الدین، باب 2، حدیث 3)


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین