عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
آیت الله صافی در پیامی به همایش«شکوهِ شکيبايی» :
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همايش ملّی حضرت زينب (سلام‌اللّه عليها) با عنوان «شکوهِ شکيبايی» در زنجان تصریح کردند: امروز زنان مسلمان افتخار دارند، الگوي زندگي خود را حضرت زينب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ايشان وظايف ديني و شرعي خود را فرا مي‌گيرند،
عقیق:متن پیام این مرجع تقلید به همايش ملّی حضرت زينب (سلام‌اللّه عليها)  با عنوان «شکوهِ شکيبايی» در زنجان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

 قال الله الحکیم فی کتابه الکریم:

«وَ الذَّاكِرِينَ اللّهَ كَثِيرًا وَ الذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْرًا عَظِيمًا»

(سوره مبارکه احزاب، آیه 35)

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت بزرگان و عزيزان حاضر در اين همايش با شکوه و نوراني که براي تجليل و تکريم از مقامات عاليه و مواقف عظيمه حضرت زينب کبري (سلام‌الله عليها)، عالمه‌ی غير معلّمه، نائبة الزّهراء و شريکة سيّد الشهداء برگزار گرديده است؛ اين افتخار بزرگ که نصيب برگزارکنندگان محترم اين همايش و شرکت‌کنندگان ارجمند شده است را گرامي مي‌داريم.

زينب، آري زينب يک اسم با چهار حرف، امّا داراي همه فضائل انسانيت، و همه ارزش‌هايي که خداوند در سوره مبارکه احزاب آيه 35، براي مرد و زن برشمرده است.

الگوي ايمان و علم و معرفت، اسوه‌ی صبر و حلم و بردباري، نمونه‌ی بارز صداقت و استقامت و شجاعت، و بانوئي که در بلاغت و شيوائي بيان، و رسائي گفتار، زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر حضرت زهرا (سلام الله عليها) در وجودش، جمع بود. او نه فقط افتخار زنان مسلمان است، بلکه امّت اسلام زن و مرد، به چنين بانوئي افتخار مي‌کند.

سيره‌ی او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او، عظمت و بزرگي و متانت او، همه افتخارانگيز است.

مواضع اين بانوي بزرگ اسلام در حمايت و دفاع از ارزش‌هاي ديني، و مبارزه با حکومت مستکبران تاريخ، آن‌چنان کوبنده بود که براي هميشه، حاکمان جبّار و ستمگر بني اميّه را به زباله‌دان تاريخ فرستاد، و آنان را منفور جهانيان، و مورد لعن و نفرين آزادگان قرار داد.

حضرت زينب کبري (سلام الله عليها) حقيقةً پيام‌آور حماسه عاشوراي حسيني، و تکميل‌کننده نهضت سرور آزادمردان جهان است. خطبه‌هاي آتشين آن حضرت در کوفه و شام، در کاخ‌هاي ظلم و استبداد امويان، هرگز از خاطره‌ی تاريخ محو نخواهد شد، و امروز زنان مسلمان افتخار دارند خود را از دوستداران آن حضرت بدانند، الگوي زندگي خود را حضرت زينب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ايشان وظايف ديني و شرعي خود را فرا مي‌گيرند، و در اين برهه از زمان، با حفظ حجاب و عفاف خود، به جهانيان اعلام مي‌کنند که به اصول و ارزش‌هاي ديني و اخلاقي احترام نموده، و رضايت قلب مقدس حضرت ولي الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشريف) را بر هر چيز ديگر مقدّم مي‌دارند.

سلام بر همه بانوان مسلمان، و درود بر همه‌ی رهروان واقعي حضرت زينب (سلام‌الله عليها)، والسلام عليکم و رحمةالله

لطف اللّه صافی

25 ربیع الثانی 1438 هـ.ق


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین