عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
زندانبان سابق گوانتانامو تاکید کرد که رفتار شایسته زندانیان مسلمان پس از ساعت ها بازجویی و شکنجه موجب گرایش من به اسلام شد.
عقیق: زندانبان سابق زندان گوانتانامو که در هنگام خدمتش در این زندان به دین اسلام مشرف شد در گفتگو با وب سایت «آلاباما» تاکید کرد که مسلمانان آمریکا با رفتارشان دارای درخششی خاص در جامعه آمریکایی بوده اند و به همین دلیل است که اقدامات برای تخریب چهره آنها در این کشور هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
«تری هولدبروک» با تجلیل از جامعه اسلامی آمریکا از مسلمانان خواست تا برای باز کردن درهای اسلام به روی همسایگانشان با هم متحد بمانند.
وی در این باره گفت:به همسایگانتان بگویید که مسلمان هستید،آنها را به خانه هایتان و به مساجد دعوت کنید تا با دین اسلام که پیروانی مانند شما دارد،آشنا شوند.
نتایج تحقیقات اخیر توسط موسسه تحقیقاتی «پیو» نشان میدهد که مسلمانان آمریکا افرادی بسیار میانه رو هستند.
این در حالی است که دولتمردان آمریکایی با نسبت دادن تروریسم به مسلمانان به ویژه پس از حادثه 11 سپتامبر مسلمانان این کشور را که هیچ ارتباطی با افراط گرایی ندارند مورد آزار و اذیت قرار داده اند.
این تحقیقات تحت عنوان «مسلمانان جهان:مذهب،سیاست و جامعه» حاکی از آن است که مسلمانان آمریکا به شدت به اصول دینی خود پایبند هستند و در عین حال دارای زندگی و روندی صلح آمیز در جامعه آمریکایی هستند.
همچنین تحقیقات موسسه گالوپ نشان می دهد که مسلمانان آمریکا در حین پایبندی به اعتقادات مذهبی به قوانین کشوری که در آن زندگی می کنند،احترام می گذارند.
به گفته هولدبروک،جامعه اسلامی آمریکا دستورات و شیوه زندگی پیامبر اکرم (ص) را در دستور کار خود قرار داده است و می توانند بهترین معرف دین اسلام به پیروان دیگر ادیان باشند.
وی در جمع 80 نفر از افرادی که در مرکز اسلامی «هانتسویل» جمع شده بودند به عنوان یک مسلمان داستان تغییر دین خود به اسلام با آنها در میان گذاشت.
نگهبان سابق گوانتانامو که در سال های 2003 و 2004 در این زندان کار کرده گفت:مسلمانانی که به بهانه مبارزه با تروریسم به زندان افتاده اند دارای رفتاری بسیار شایسته بودند.
وی افزود:با وجود گذراندن ساعت های طولانی بازجویی و شکنجه با زهم لبخند بر لب داشتند و همین رفتارآنها موجب گرایش من به اسلام شد.
هولدبروک که در سن 19 سالگی در حالی که بی دین،شیفته مشروبات الکلی و انسانی بی قید بود برای حدمت در زندان گوانتانامو به کار گرفته شد تنها پس از گذشت چند ماه به اسلام گروید.
هولدبروک که زندان بدنام گوانتانامو را سال ها پیش ترک کرد از جمله افراد بی شماری از نگهبانان سابق این زندان است که در مورد شرایط فجیع آن سخن می گویند.
وی با اشاره به اعتصای غذای بیش از نیمی از زندانیان گوانتانامو که بسیاری از آنها باید پنج یا شش سال پیش از زندان آزاد می شدند،گفت:شرایط فاجعه بار موجب شده تا آنها امید خود را از دست بدهند.
هولدبروک در اوایل ماه جاری کتابی را با عنوان «خیانتکار؟» در مورد تجربه اش ار زندان گوانتانامو منتشر کرده است.
وی می گوید:من این کتاب را طوری نوشته ام که برای همه قابل فهم باشد و همه بدانند که آنچه در گونتانامو می گذرد تا چه اندازه شرم آور است.
زندانبان سابق گوانتانامو می افزاید:من فقط می خواهم اطلاعاتم را با مردم در میان بگذارم و بعد قضاوت را بر عهده خود انها بگذارم.
زندان گوانتانامو در اوایل سال 2002 میلادی به عنوان بخشی از طرح به اصطلاح «جنگ علیه تروریسم» جورج دبیلو بوش،رییس جمهوری سابق آمریکا افتتاح شد.
این زندان به خاطر آزار و شکنجه زندانیان بسیار بدنام است و به عنوان لکه سیاهی در کارنامه حقوق بشر آمریکا قرار گرفته است.

منبع: آن اسلام
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین