عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: شعر آئینی شیعی سرشار از محبت و احساس نسبت به ائمه اطهار(ع) است و شاعران بسیاری با استفاده از ابزار شعر، زیباترین توصیفات را نثار این خاندان پاک کرده‌اند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در مراسم بزرگداشت یاران خراسانی مقام معظم رهبری که در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین نقش ادبیات و شعر در دین اسلام پرداخت و گفت: شعر و ادبیات در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌اى دارد و بزرگان دینی، خاصه اهل بیت(ع) همواره شاعران را مورد تمجید و تشویق قرار می‌دادند.

وی تصریح کرد: شعر آئینی شیعی سرشار از محبت و احساس نسبت به ائمه اطهار(ع) است و شاعران بسیاری با استفاده از ابزار شعر، زیباترین توصیفات را نثار این خاندان پاک کرده‌اند.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به سابقه دیرینه ادبیات در خطه خراسان بزرگ، اظهار کرد: هر نقطه از این خاک پهناور خود یک فرهنگ عمیقی را در زمینه‌های مختلف از جمله حکمت، فلسفه، موسیقی، ادبیات و ... در طول تاریخ به نمایش گذاشته است.

وی اظهار کرد: شاعران در طول تاریخ پرافتخار اسلام همواره در خدمت دین و فرهنگ دینی بوده اند و آثار ادبی شعرای بزرگ و حوزه‌های ادبی امروزه جزء ارزشمندترین منابع دینی محسوب می‌شوند.

منبع:دعبل

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شاعران در طول تاریخ با زبان شعر به تفسیر آیات نورانی قرآن و همچنین تبیین احادیث اهل بیت(ع) پرداخته‌اند، اظهار کرد: از آنجا که این افراد به نوعی تربیت و هدایت نسل بشر را به عهده دارند، می‌توان آنها را رهروان راه پیامبران و اولیاء الهی دانست.

وی در ادامه به نقش اشعار آئینی در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: اشعار شور آفرین و شعور آفرین شعرا مردم را به صحنه مقابله با دشمن می‌کشاند و روحیه استقامت را در آنها افزایش می‌داد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به یک بیت از اشعار حماسی دوران دفاع مقدس«رهبر اگر فرمان دهد غسل شهادت می‌کنم... از مرز و بوم کشورم با خون حفاظت می‌کنم»اذعان کرد: شاعر انقلابی همه اعتقادات و باورهای خود را در قالب کلماتی آهنگین و موزون بیان می‌کند و به این ترتیب در جامعه شور انقلابی ایجاد می‌کرد.

وی برخی از اشعار حماسی از جمله«رهبر ما خمینی است... نهضت ما حسینی است» را شناسنامه انقلاب دانست و تصریح کرد: شاعران انقلابی با سرودن این اشعار اهداف و آرمان‌های خود را به صورت مختصر برای دشمن معرفی می‌کردند.

این مقام مسئول اذعان کرد: شاعران انقلابی نه تنها در ایجاد انگیزه برای به صحنه آوردن مردم تاثیر بسزایی داشتند، بلکه در ثبت وقایع تاریخی جنگ نیز موثر بودند و حرکت‌های مردمی و حماسه‌های رزمندگان اسلام را در طول تاریخ جنگ تحمیلی به خوبی ثبت کردند.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین