عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
حجت الاسلام پناهیان و مجید بادکوبه در مسجد جامع امام صادق(ع)+متن شعر
اين كه مي گويند جوانان احساساتي هستند را رد نمي كنم اما به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه اگر فردي احساسات خود را در راه خدا خرج كند، در سن پيري چنان علاقه اي به عنوان مثال به امام حسين(ع) پيدا مي كند كه صد جوان حسرت آن را بخورد.
به گزارش عقيق، حجت الاسلام پناهيان شب گذشته در مسجد جامع امام صادق(ع) به بيان سخناني پيرامون ظرفيت و استعدادهاي وجودي انسان و نحوه ي به كارگيري آن در زندگي پرداخت.

وي با اشاره به روايتي از حضرت علي(ع) گفت: دل ها مانند ظرف ها هستند و بهترين آن ها دل هايي است كه از خوبي پر شود.

حجت الاسلام پناهيان با بيان اينكه در وجود انسان استعداد و كشش هاي گوناگوني از جمله ترس، حس رقابت، شادماني و عجله وجود دارد افزود: اين احساسات را اگر در مسير خودش استفاده نكنيم قطعا در مسيري ديگر قرار خواهد گرفت و اينطور نيست كه با بي اعتنايي ما به آن ها تاثيرات خود را نگذارد.

وي با تاكيد بر اين مطلب كه اگر استعدادهاي خود را در مسير رضاي خداوند مورد استفاده قرار ندهيم، اين استعدادها هستند كه ما را در مسير خودشان قرار داده و بعيد هم نيست كه در انتها سر از جهنم دربياوريم به حديثي از امام صادق(ع) اشاره كرده و گفت: اگر كسي عاشق خداوند متعال نشود، پروردگار او را مجازات كرده و عاشق كس ديگرش مي كند.

اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اين كه مي گويند جوانان احساساتي هستند را رد نمي كنم اما به اين نكته هم توجه داشته باشيد كه اگر فردي احساسات خود را در راه خدا خرج كند، در سن پيري چنان علاقه اي به عنوان مثال به امام حسين(ع) پيدا مي كند كه صد جوان حسرت آن را بخورد.

وي به بيان خاطره اي از دوران دفاع مقدس پرداخته و بيان داشت: در مرحله دوم عمليات بيت المقدس بود كه در پشت خاكريز، پشت به دشمن و رو به رزمندگان نشسته و به جواني كه روي تانك بود نگاه مي كردم. دشمن پيشروي كرده بود و تك تيراندازان آن ها جلو آمده بودند. همين طور كه به آن جوان نگاه مي كردم، ناگهان تيري به سينه او اصابت كرد و جالب اينجاست كه اولين كلماتي كه از دهان او بيرون آمد "يا علي" بود.  بعد از آن با آه و درد كشيدن دست و پنجه نرم كرد تا شهيد شد.

پناهيان تاكيد كرد: انسان مختار است ظرفيت ها و استعدادهاي خويش را در هر مسيري مورد استفاده قرار دهد، حال مي تواند براي ماديات صرف دنيا باشد يا براي امام حسين(ع).

وي ادامه داد: برخي فقط عظمت كهكشان را مي بينند و برخي ديگر عظمت خالق آن را و اين به خود ما بستگي دارد كه تا چه اندازه ظرفيت و مسير آن را در راه رضاي حضرت حق قرار دهيم.

 
وي با انتقاد از رفتار برخي كانديداهاي رياست جمهوري گفت: خود انسان مي تواند مسير قرار گرفتن استعدادهايش را تعيين كند؛ براي مثال برخي در اين انتخابات به دنبال منافع خود هستند و برخي ديگر به دنبال رضايت امام زمان (عج) و همه اين مطلب را بدانند كه با نوكرم گفتن به دشمن، نتيجه اي جز بدبختي و بيچارگي براي كشور به بار نمي آيد.

**اگر رای دادن فردی با تقوا همراه نباشد مقبول خداوند نیست

اين كارشناس مسائل مذهبي با اشاره به لزوم شركت همه آحاد مردم در انتخابات پيش رو اظهار داشت: اين انتخابات ارزشش از سال هاي گذشته به مراتب بيشتراست. دليل اين اهميت هم اين است كه در سال هاي گذشته كانديداها جنگ و دعوا راه مي انداختند و با ايجاد يك موج هيجاني مردم را به انتخاب يك نفر سوق مي دادند، اما در اين دوره تا به الآن كه هيچ بحثي پيش نيامده و اگر كسي در اين آرامش به وجود آمده راي بدهد عقلانيت خود را نشان داده است.

وي ادامه داد: صرف راي دادن كافي نبوده و اگر كسي راي بدهد اما راي او از سر تقوا نباشد خداوند به هيچ عنوان آن عمل را قبول نمي كند.

پناهيان در بخش پاياني سخنان خود با تاكيد مجدد بر سوق دادن استعدادها و كشش هاي انسان در راه خداوند تصريح كرد: دل گرفتگي انسان نيز مي تواند به هر دليلي باشد، اما بهترين غصه ها و غصه خوردن ها وقتي است كه براي غصه هاي زينب كبري(س) باشد.

بعد از سخنان حجت الاسلام پناهيان، حاج مجيد بادكوبه به خواندن اشعاري به مناسبت وفات حضرت زينب(س) پرداخت كه بخشي از آن را در ذيل ملاحظه مي كنيد:

زينب امام صبر و امام اطاعت است / زينب مدار عشق و مدار ولايت است

زينب اگر نبود شهادت اثر نداشت / يعني كه او مكمل راه شهادت است

زينب همان منادي لبيك يا حسين / از حنجر بريده ي او تا قيامت است

زينب قيام را به قيامت لسان داد / مزد خدا شناسي زينب شهادت است

توحيد او خداي حسين است و كربلا / تنها خداپرستي زينب حقيقت است

دشمن كجا و رويت ناموس فاطمي / زينب امام قافله ي آل عترت است

زينب كجا و بزم شراب يزيديان / او ساقي شراب طهوراي كوثر است

با ريسمان كه دست تو بسته نمي شود / اي بانويي كه دست تو فوق جماعت است

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین