عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
در گفت‌وگو با ضرابی‌زاده مطرح شد
نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» از دیدار خود با رهبر معظم انقلاب و یادداشت ایشان بر این کتاب خبر داد.

عقیق:بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده، در این گفت‌وگو با اشاره به دیدار هفته گذشته تعدادی از نویسندگان و اهالی قلم با رهبر معظم انقلاب گفت: حدود 18 نفر از نویسندگان، شاعران و فعالان نشر در این دیدار حضور داشتند که از این جمع می‌توان به علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، رحیم مخدومی، میثم نیلی، مظفر سالاری، حمید حسام، علی خوش‌لفظ از جانبازان دفاع مقدس و راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد»، حسین شاهمرادی و ... اشاره کرد.

وی ادامه داد: حاضران در این جلسه نماز مغرب و عشا را به امامت مقام معظم رهبری خوانده و به ایشان اقتدا کردند. قبل از نماز نیز آقای امیری اسفندقه تعدادی از سروده‌هایشان را قرائت کردند. بعد از نماز، حاضران جلسه توسط میثم نیلی به رهبر معظم انقلاب معرفی شدند و معظم‌له نیز از ما درباره کارهای جدید سؤال فرمودند.

نویسنده کتاب «دختر شینا» افزود: همه نویسندگان و شاعران گزارش کار خود را ارائه می‌کردند. در این جلسه گزارشی نیز درباره روند برگزاری مسابقه «کتاب و زندگی» اعلام شد و دست اندر کاران این مسابقه گفتند که به واسطه برگزاری آن، سه عنوان کتاب «من زنده‌ام»، «رؤیای نیمه شب» و «دختر شینا» معرفی شد. مقام معظم رهبری فرمودند که کتاب «دختر شینا» را خوانده‌اند و این کتاب، کتاب خوبی است و از جمله کتاب‌های خوبی است که راجع به زنان نوشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین وقتی حمید حسام داشت راجع به کتاب «وقتی مهتاب گم شد» صحبت می‌کرد، مقام معظم رهبری فرمودند که در این کتاب شخصیتی به نام «علی چیت‌سازیان» حضور دارد که آقای خوش‌لفظ در ابتدا که به جبهه می‌آیند، با وی رابطه خوبی ندارند اما کم‌کم این رابطه دوستانه می‌شود. اظهار علاقه کردند که راجع به شهید چیت‌سازیان نیز کتابی را بخوانند. دوستان حاضر گفتند که اخیراً کتابی در رابطه با این شهید نوشته شده است.

ضرابی‌زاده با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری یادآور شد: من تقریباً جزو نفرات آخری بودم که در این جلسه درباره کارهای جدیدم با رهبر معظم انقلاب صحبت کردم. به ایشان عرض کردم که کتاب جدید من راجع به شهید چیت‌سازیان است که با عنوان «گلستان یازدهم» منتشر شده است. رهبر معظم انقلاب فرمودند که حتماً این کتاب را می‌خوانند. من برای آن جلسه دو جلد از «گلستان یازدهم» را به همراه برده بودم تا یکی را تقدیم به مقام معظم رهبری کنم و برای جلد دیگر از ایشان بخواهم که یادداشتی بر کتاب بنویسند. ایشان در همان جلسه متن کوتاهی را نوشتند:

«رحمت و سلام خدا بر شهید عزیز علی چیت‌سازیان و درود بر همسر آن شهید و سپاس از نویسنده متعهد این کتاب
سیدعلی خامنه‌ای»

کتاب «گلستان یازدهم» نوشته بهناز ضرابی‌زاده در بردارنده خاطرات پناهی روا، همسر شهید علی چیت‌سازیان است که از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. ضرابی‌زاده در کتاب جدیدش یک گام جلوتر گذاشته و با پختگی بیشتری به سراغ راوی رفته است. «گلستان یازدهم» در مقایسه با «دختر شینا» از تکنیک و سبک بهتری برخوردار است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین