عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۱
عضو خبرگان رهبری:
این استاد اخلاق حوزه ضمن گسترده خواندن مفهوم ولایت پذیری در تمام زمان ها، گفت: امثال شمر و عمرسعد ۱۴ قرن پیش به درک واصل شدند؛ اما امروز باید شمر و عمر سعد زمانه را شناخت.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل در نشستی اخلاقی با کارکنان تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) قم با بیان این مطلب که انسان سه عالم دنیا، برزخ و قیامت را پشت سر خواهد گذاشت، اظهار داشت: با توجه به سختی های روز قیامت که از آیه مبارکه « يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخيهِ/ روزی که آدمی از برادرش می گریزد» فهمیده می شود، باید در این عالم تقوا داشته و به دنبال معصیت نرویم؛ چراکه عذاب الهی بسیار سخت و دشوار است.

وی با اشاره به آیه نخست سوره حج، ابراز داشت: خداوند در این آیه فرموده است: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ/ اى مردم از پروردگار خود پروا كنيد؛ چراكه زلزله رستاخيز امرى هولناك است».

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: برای عبور از پل صراط، نیازمند اجازه نامه ای هستیم که همان ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) و ولایت پذیری اهل بیت(ع) می باشد.

این استاد اخلاق حوزه ضمن گسترده خواندن مفهوم ولایت پذیری در تمام زمان ها، تاکید کرد: امثال شمر و عمرسعد 14 قرن پیش به درک واصل شدند؛ اما امروز باید شمر و عمر سعد زمانه را شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در پایان با ذکر روایتی از امام علی (ع) در تبیین ملاک ولایت پذیری، تصریح کرد: حضرت فرمودند: « انا مع رسول الله (ص) و معی عترتی و سبطای علی الحوض، فمن ارادنا فلیاخذ بقولنا، ولیعمل عملنا/ من با رسول الله (ص) و خاندانم و دو فرزندم در کنار حوض (کوثر) هستیم. پس هر که ما را می خواهد باید سخن ما را بپذیرد و به کردار ما عمل کند».

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین