عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری:
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا خدمت در آستان قدس رضوی را فرصتی مغتنم برشمرد که در صورت عدم توجه، خسران و پشیمانی را به همراه خواهد داشت.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری در سمینار علمی- آموزشی «جریان­ شناسی فکری و ضرورت مخاطب شناسی»، با برشمردن ویژگی کار خدام رضوی، آن را فعالیتی معنوی توام با خدمت به زائران و مجاوران عالم آل محمد(ع) عنوان کرد.

وی با اشاره به آیات سوره والعصر، از دست دادن سرمایه، سود نکردن و کم بهره بردن را معنای خسران دانست و اظهار کرد: بسیاری از اولیاء الله، با وجود تاکید و تدبر در امور معنوی، خود را در جرگه خاسران می دانند و این مفهوم بهره مندی از لحظات عمر است.

این کارشناس مذهبی فعالیت و حضور در این مکان مقدس را مایه رشد فکری، معنوی و مادی دانست و تاکید کرد: فعالیت در این مکان مقدس نباید با سایر کارهای سازمانی مقایسه شود.

وی، عادی شدن حضور در چنین مکان مقدسی را مایه خسران دانست و ادامه داد: آنچه فعالان اعم از مدیران، روسا و کارشناسان در این سازمان باید بر آن توجه داشته باشند، این است که صاحب این آستان مقدس خود نظاره­ گر بر اعمال و آگاه بر احوال ماست.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 20 سوره حدید، با معرفی 5 دسته مخاطب که خدام رضوی در انجام خدمت با آنان مواجه هستند، خصوصیات هر یک را برشمرد.

وی تاکید کرد:  روحیه کودک با «لهو»، نوجوان با «لعب»، جوان با«زینت»، میانسال با «تفاخر»، و کهنسالی با «تکاثر» سازگار است و خدام رضوی در مواجه با زائران باید رفتاری سازگار و متناسب با سن و گرایشات آنان داشته باشند.

این کارشناس مذهبی، قرآن را بهترین آموزگار دانست که می توان برای آشنایی با ویژگی های شخصیتی و رفتاری انسان از آن بهره بسیار برد.

در ادامه سمینار علمی- آموزشی «جریان ­شناسی فکری و ضرورت مخاطب­ شناسی» حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری به سئوالات مطرح شده از سوی حضار پاسخ داد.

عقیق:عقیق:
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین