عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۴
حضرت مهدی (عج) با اذن و امر خدا همراه با اصحاب و یاران خود در شهر مقدس مکه و مسجدالحرام ظاهر می‌شوند و با معرفی خود ظهور را اعلام می‌کنند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، کار‌شناس مباحث مهدوی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال تلگرامی آینده نگاری ایران می‌نویسد:

پس از تحقق مقدمات و شرایط و عوامل ظهور (از جمله آمادگی‌های نسبی مردم جهان و توجه قلبی به منجی و احساس نیاز شدید به او و...)، حضرت مهدی (عج) با اذن و امر خدا همراه با اصحاب و یاران خود در شهر مقدس مکه و مسجدالحرام ظاهر می‌شوند و با معرفی خود ظهور را اعلام کرده و مردم را به سوی خدا و اطاعت از خود دعوت می‌کند.

با اعلام ظهور، یاران دیگر حضرت(عج)، به طرف مکه حرکت می‌کنند تا اینکه جمعیت یاران به ده هزار نفر می‌رسد و حضرت(عج) خروج می‌کند. مکه را به تصرف در می‌آورد و پس از اصلاح امور به طرف مدینه حرکت می‌کند. با تصرف این شهر و اصلاح امور آن به سمت عراق به راه می‌افتد.

البته در طول حرکت یاران دیگری نیز به سپاه حضرت(عج) افزوده می‌شود. در عراق پس از ارشاد و راهنمایی، به جنگ با معاندان و لشکر ظالم سفیانی می‌پردازد که در ‌‌نهایت به پیروزی حضرت(عج) و کشته شدن سفیانی و سپاه او می‌انجامد. سپس حضرت حجت(عج) برای فتح بیت المقدس اقدام می‌کند. نزول حضرت عیسی(ع) و نماز خواندن ایشان پشت سر امام مهدی (ع) باعث می‌شود افراد زیادی از اهل کتاب به اسلام گرایش پیدا کنند و سرانجام با فرستادن یاران به نقاط مختلف عالم و فتح آن، پیروزی نهایی برای اسلام رقم می‌خورد.

گفتنی است، کانال تلگرامی «آینده نگاری ایران» به نشانی IranianForesight@ در دسترس کاربران است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین