عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
به گزارش عقيق، شماره 99 ماهنامه خیمه با تصوير روي جلدي از سیدحمید‌رضا برقعی شاعر آئینی منتشر شد.
 

برقعی در این گفتگو درباره شعر آئینی اظهار داشته است: در شعر آئینی و در نگاه اول بایستی برخی از خطوط قرمز را رعایت کرد. شاعر در شعر خود باید اشاره‌ای به منابع محکم و دست اول داشته باشد و تنها به شنیده‌های خود اکتفا نکند و البته به نکات مستند نگاهی شاعرانه داشته باشد. چرا که بسیاری از ماجراهای خیال‌انگیز در شعر، رفته رفته تبدیل به ماجراهای واقعی در ذهن مردم می‌شود.

خیمه همچنین در شماره تازه خود و در مصاحبه‌ای، به شرح احوال حاج رضا مهاجرانی پیرغلام 81 ساله اهل بیت (ع) پرداخته که در 10 سال گذشته به دلیل بیماری خانه‌نشین شده است.
 
در ابتدای این گزارش می‌خوانیم: شاید اگر به «عباس گلبانگ محمدی» مجموعه‌دار نوارهای قدیمی مداحان گذشته تهران مراجعه کنید، بتوانید صدای جوانی و میانسالی حاج رضا مهاجرانی را تهیه کنید و ببینید او کجای تاریخ مداحی معاصر ایستاده و چه رتبه‌ای در میان ذاکران قدیمی و پیشکسوت اهل بیت (ع) دارد. او هم این روزها مداحی خود را یک دور تمام  مرور کرده است. ضبط صوتی همیشه در کنار دست اوست که دکمه play اش را فشار می‌دهد تا هیمنه صدایش را در روزهای اوج یادآوری کند؛ هر چند آن اقتدار و شکوه، هنوز در صدای او دیده می‌شود و این قامت پیرمرد است که خسته و شکسته در خود مچاله شده است.

گفتگو با حجت‌الاسلام اسلامی که 6 سال در کشور آمریکا روحانی بوده و منبر رفته است و نیز گفتاری از دکتر محمدحسین رجبی دوانی درباره نوجوانی و جوانی امام حسین (ع) و نیز شرح عقاید وهابیت از نگاه حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان از دیگر مطالب این شماره از خیمه است.

خادمان گمنام بارگاه امام هشتم (ع) نیز موضوع گزارشی است با عنوان «اینجا عشق حکم خدمت می‌دهد» که در آن به زندگی خادمانی که سفر برخی جوانان بی‌بضاعت متاهل و نیز سالمندان به مشهد مقدس را فراهم می‌کنند، پرداخته است.

گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درباره اعتکاف دانشجویی نیز از دیگر مطالب مندرج در این شماره از خیمه است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین