عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۱
حجت الاسلام دكتر شريعتي عنوان کرد:
استاد دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه رمز و راز سعادت دنيا و آخرت تمسك همزمان به قرآن و اهل بيت است تاكيد كرد: پيدايش وهابيت تكفيري و شيعه انگليسي نتيجه دوري از قرآن و اهل بيت است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيد صدرالدين شريعتي، در جمع زائران ايراني حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) به حديث شريف ثقلين كه شيعه و سني آن را نقل كرده اند اشاره كرد و گفت: پيامبر در آخر عمر شريفشان اين روايت را به يادگار گذاشته و فرمودند من دو ثقل گرانبها يعني قرآن و اهل بيت را در ميان شما به يادگار مي گذارم كه منظور از اهل بيت حضرت علي، حضرت فاطمه، حسنين(ع) و به تبعيت از ايشان ساير ائمه هستند.

وي ادامه داد: قرآن منهاي اهل بيت و اهل بيت منهاي قرآن معنا ندارد زيرا قرآن كتاب انسان سازي و زندگي است و هر كتابي نياز به معلم دارد بنابراين معلم بدون كتاب و كتاب بدون معلم فايده اي نخواهد داشت.

شريعتي افزود: كساني كه حسبنا كتاب الله را فرياد زدند به علت دوري از اهل بيت كارشان به جايي رسيد كه راه و رسم بت پرستان را دنبال كرده و براي خدا جسم و چشم و گوش قائل شده و گفتند خدا اگر در دنيا هم قابل مشاهده نباشد در آخرت ديده خواهد شد.

اين استاد حوزه و دانشگاه بيان داشت: امروز هم برخي به علت دوري از اهل بيت و قرآن تنها خود را مومن و مسلمان مي دانند و همه مسلمانان ديگر را تكفير مي كنند كه در راس آنان وهابيت آل سعود، داعش و گروه هاي خبيث تكفيري هستند كه در يمن و سوريه و عراق و ... جنايت مي كنند و جگر افراد را به دندان مي گيرند.

شريعتي با بيان اينكه قرآن كتاب رهايي بخش است تاكيد كرد: در ميان شيعيان نيز متاسفانه گروهي به تعبير مقام معظم رهبري شيعه انگليسي هستند كه حرف هايشان با مفاهيم شيعه راستين و علوي همخواني ندارد و آيات قرآن را ناديده گرفته و مقام اهل بيت را برابر با خدا مي دانند و خود را «علي اللهي؛ حسين اللهي و ...» مي دانند و در مجالس صداي سگ در مي آورند كه ما كلب الحسين و كلب زينب هستيم.

استاد دانشگاه علامه طباطبايي عنوان كرد: در صورتي ملتي به سعادت مي رسد كه در يكدست قرآن و در دست ديگر تمسك به اهل بيت داشته باشد همان طور كه ملت ايران با تكيه بر اين دو ثقل توانسته است در مقابل استكبار با همه قلدري و بدعهدي ها بايستد.

شريعتي با تاكيد بر رواج يافتن تلاوت قرآن در اماكن مقدسه تصريح كرد: امام حسين در شب عاشورا مهلت گرفت تا قرآن و نماز بخواند و پيام اين عمل آن است كه ما شيعيان هم قرآن بخوانيم و بيشتر به قرآن بها بدهيم زيرا اگر به اين دو ريسمان محكم الهي چنگ بزنيم به خوشبختي و سعادت دنيا و آخرت خواهيم رسيد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین