عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
حجت الاسلام حمید محمدی:
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نخستین همایش تجلیل از خادمان قرآن اربعین با اشاره به نقش قرآن در جهل زدایی، زیارت اربعین را نشانه بلوغ و کمال دانست.
عقیق:حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نخستین همایش تجلیل از خادمان قرآن پیاده‌روی اربعین که به میزبانی سازمان اوقاف وامور خیریه برگزار شد با اشاره به اینکه اربعین نشانه بلوغ و کمال است، اظهار داشت: زیارت اربعین و احیای آن بلوغ و کمال را به ارمغان می‌آورد؛ همان طور که مرگ نتیجه زندگی است پس مرگ عارفانه محصول زندگی عارفانه و مرگ جاهلانه محصول زندگی جاهلانه است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین از مصادیق اجابت دعوت خدا و رسول‌الله(ص) در احیای زندگی انسانی است، گفت: زیارت امام حسین(ع) بلوغ امام‌شناسی و بصیرت‌افزایی به شمار می‌رود و دوری از آن به دلیل عدم بصیریت و جاهلیت است. چرا که امام‌شناسی همان شناخت معرفت و توحید تعریف می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه امام حسین(ع)‌ دو اقدام عملی و اجتهادی کردند، خاطرنشان کرد: ایشان در اقدام اجتهادی در دعوت‌شان اتمام حجت کردند و در جهاد خود نیز تمام وجودشان را در راه اسلام و احیای دین فدا کردند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه همان‌طور که قرآن در جهل‌زدایی انسان‌ها نقش آفرینی می‌کند، اربعین هم جامعه را از جهل دور می‌سازد، تصریح کرد: هماهنگی‌های زیارت اربعین و قرائت قرآن بسیار است تا جایی که پیوند عمیقی بین قرآن نازل و قرآن ناطق وجود دارد.

وی با اشاره به آسیب‌های اربعین گفت: عدم شناخت ظرفیت‌های موجود نسبت به ظرفیت اربعین در حد محدود است. اربعین دو بعد اسلامی و انسانی دارد که بعد اسلامی آن متعلق به عالم اسلام و بلکه جهان است چرا که مخاطب عاشورا تمامی بشریت است.

محمدی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی وحدت مستضعفین جهان است، تصریح کرد:‌ اربعین فرصت مناسبی برای رسیدن به این هدف است که امیدواریم با استفاده از این ظرفیت عظیم، انقلاب اسلامی را در جهان توسعه بخشیم.

بر اساس این گزارش  حمید احمدی دبیر شورای فرهنگی ستاد اربعین نیز در  این مراسم با اشاره به پشتکار اتحادیه تشکل‌های قرآنی اظهار داشت: امسال در اربعین حسینی فعالیت‌های قرآنی پررنگ‌تر از گذشته بود که این موقعیت را مدیون فعالان قرآنی کشور هستیم.

وی با بیان اینکه با اهتمام اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و کشور فعالیت خوبی در اربعین صورت گرفت، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی نظام‌مند و مستمر توانستیم روند خوبی را پیگیری کنیم البته برنامه‌های قرآنی اربعین با کاستی‌هایی نیز همراه بود اما این کاستی‌ها را می‌توان به دلیل فقدان تجربه در این زمینه نادیده گرفت. البته امیدوارم سال آینده با هماهنگی بیشتر بتوانیم بهتر از گذشته عمل کنیماین مراسم به همت اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور و شورای راهبری فعالیت های قرآنی اربعین حسینی و با مشارکت  کمیته فرهنگی اموزشی ستاد اربعین، شورای عالی قرآن، مرکز طبع و نشر قران کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه و شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین