عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
همزمان با پیاده‌روی اربعین
دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی با اشاره به استقبال زائران از برنامه‌های قرآنی ایرانیان در عراق از توزیع 6 هزار جلد قرآن همزمان با پیاده‌روی اربعین خبر داد.
عقیق:اولین همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی دیروز 13 دی ماه در سالن سازمان اوقاف برگزار شد. در ابتدای این مراسم احمد ابوالقاسمی قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

در ادامه حسن محمدی دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی با اشاره به اینکه هر سال خیل عظیمی از عاشقان سیدالشهدا در اربعین حسینی به کربلا می‌روند اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حسینی یکی از بزرگترین رژه‌های تاریخی سیاسی را رقم می‌زند که هر سال بر خیل جمعیت نیز افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت پیاده روی اربعین حسینی برای نشان دادن فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کشورمان استفاده کنیم افزود: ما مدعی هستیم که محور فعالیت‌های فرهنگی کشورمان بر پایه قرآن است. بر همین اساس همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید به فعالیت‌های قرآنی به عنوان برنامه‌های راهبردی توجه کنیم.

محمدی با اشاره به تشکیل کمیته راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین گفت: امسال جلسات مختلفی به منظور توسعه برنامه‌های قرآنی در مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار کردیم به طوری که در 9 ماه منتهی به اربعین 9 جلسه تشکیل شد و مصوبات برنامه‌های متنوعی نیز تدارک دیدیم.

دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین حسینی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: امسال حدود 50 نفر از خادمان و فعالان قرآنی عراق در مشهد حضور یافتند و دوره آموزش فعالیت‌های قرآنی برای آنها برگزار کردیم که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز داشت.

وی با بیان اینکه امسال حدود 250 برنامه قرآنی در اربعین حسینی برگزار شد، گفت: در این ایام علاوه بر اجرای طرح حفظ سوره فجر، تجهیز موکب‌ها در مسیر نجف به کربلا بزرگترین جمع‌خوانی سوره مبارکه فجر نیز صورت گرفت. همچنین 6 هزار مصحف شریف جمهوری اسلامی ایران در عراق توزیع شد.

محمدی با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن خاطرنشان کرد: 29 نفر در نجف تا کربلا،‌یک محفل در کاظمین، 24 محفل در کربلا و 3 محفل در سامرا برگزار شد که امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها توانسته باشیم به اهداف فرهنگی هنری خود برسیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین