عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
حجت الاسلام محمود ابوالقاسمي در هيئت عشاق الحسين
رجبیون به تشویق و یا مجازات عمل فکر نمی کنند، آنها معتقد هستند که کدام عمل خواسته خدا است و به همین دلیل هر 2عمل واجب و مستحب را انجام می دهند، تنها به خاطر اینکه امر خداوند است.
به گزارش عقیق مراسم شب شهادت حضرت زینب(ع) در هئیت عشاق الحسین(ع) برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسمی درباره جایگاه ماه رجب و ارتباط این ماه با حضرت زینب(ع) و اهل بیت(ع) گفت: «در قیامت و در صحنه محشر منادی، ندا می دهد که اَین الرجبیون، ای اهالی رجب برخیزید و آن وقت است که عده ای برمی خیزند و چهره هایشان در برابر اهل محشر مثل تابش ماه شب چهاردهم می درخشد. آنها یک سر و گردن از دیگر محشریان بلندتر هستند و اهل محشر افسوس جایگاه والای آنها را می خورند. در سمت راست و چپ آنها ملائکه به صف ایستاده اند وآنها را به بهشت بشارت می دهند.»
 
وی ادامه داد: «این وضعیت برای رجبیون آن دنیاست. حالا رجبیون در دنیا چه کسانی هستند؟ رجبیون در این دنیا کسانی هستند که از ماه رجب بهره کافی می برند. در اینجا سئوالی مطرج می شود که ماه رجب چه ماهی است؟ ماه رجب، ماهی است، پر از مستحبات، ماهی، که از همه ماه های سال حجم مستحباتش بیشتر است.»
 
حاج آقا ابوالقاسمی گفت: «رجبیون کسانی هستند که از روزه ها و سحرها استفاده مي كنند و به طور کلی با این ماه مانوس اند. حالا به این موضوع اشاره می کنم که معنی مستحب چیست؟ معنی مستحبات با واجبات یکسری شباهت ها و تفاوت هایی دارد و آن این است که هر 2خواسته های خداوند متعال هستند و تفاوت آنها در این مساله مطرح می شود که اگر واجبات را انجام ندهیم، مجازات می شویم، ولی در انجام مستحبات چنین نیست. ما بر روی مجازات اعمال توجه می کنیم و می گوییم خوب، مستحبات که مجازاتی ندارد، پس مورد توجه ما هم نیست و به این ترتیب از کنارش می گذریم. فلذا رجبیون به تشویق و یا مجازات عمل فکر نمی کنند، آنها معتقد هستند که کدام عمل خواسته خدا است و به همین دلیل هر 2عمل واجب و مستحب را انجام می دهند، تنها به خاطر اینکه امر خداوند است. اگر رجبیون ترس از تنبیه داشتند، رجبی نمی شدند. ولی ما آن خواسته‌های واجب خدا را انجام می دهیم که مجازاتمان نکند و تمام ذهن و عملکردمان را در واجبات خلاصه کرده ایم.»
 
وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: «رجبیون می گویند ما نباید خواسته خدا را زیر پا بگذاریم و به خواسته‌های خداوند توجه مي‌كنند. ما باید توجه داشته باشیم که هر چه خداوند خواسته است در یک ظرفی به نام امام علی (ع) جمع شده است. علی(ع) یعنی مجموعه از خواسته های خداوند، که کوچک و بزرگی هم ندارد. کسانی که خواسته‌های خدا را تحویل می گیرند و به آن عمل می کند را رجبیون مي‌ناميم وکسی که خواسته‌های خداوند را می طلبد، از دوستداران علی (ع)است.»
 
حجت الاسلام ابوالقاسمی اضافه کرد: «رجبیون همان زینبیون هستند و هرکسی که می خواهد زینبی شود، باید رجبی شود. در زندگی این بانوی بزرگ می توان به نماز شب ایشان اشاره کرد، نماز شب حضرت زینب(ع) در شب یازدهم محرم هم تعطیل نشد. نماز شب مستحب است، کسی در برابر انجامش انتظاری ندارد، رجبیون می گویند من نماز شبم را می خوانم، حتی در حالت نشسته می خوانم. دوباره تکرار می کنم اگر خیلی علاقه مند هستید رجبی شوید باید زینبی شويد. یعنی به خواسته‌های خدا اهمیت دهید و آنها را جدی بگیريد. در قیامت دو گروه را صدا می زنند، اَین الرجبیون و اَین الفاطمیون. فاطمیون کسانی هستند که جلو ایستادند و می گویند فدایي امیر المومنین(ع)، فدایي امام زمان(عج) هستیم. باید اضافه کنم که حضرت زینب خودشان از جمله فاطمیون هستند.»
 
در ادامه اين برنامه حاج علی قربانی، حيدر خمسه، ميثم تربتي، سيدابوالفضل حجازي مداحی کردند. 
تصاوير اين مراسم را اينجا ببينيد.     
 
گزارش: علي جواهري   

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
0
1
مهدی شاه علی هم بود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین