عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان؛
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان: نمی توان انتظار داشت که یک مداح هم سخنرانی کند، هم تلاوت قرآن را داشته باشد و هم مداحی کند. باید در مجالسمان تفکیک تخصص های مختلف را بین روحانی، مداح، قاری قرآن و کارشناس مسائل دینی قائل شویم.
عقیق:حجت الاسلام علی شکری شامگاه یکشنبه در خلال برگزاری انتخابات میان دوره ای کانون مداحان استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شاهرود ضمن تاکید بر ضرورت بهره گیری از داشته ها و ظرفیت های جامعه اسلامی برای مقابله با جریان نفوذ، ابراز داشت: مداحان یکی از داشته های ما هستند که امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه ترویج مسائل دینی نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: مداحی به عنوان یکی از عرصه های تاثیرگذار در ترویج سبک زندگی اسلامی و حب اهل بیت(ع) می تواند در مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در جامعه ای که معنویات حکم فرما باشد نفوذ پیروز نخواهد شد، گفت: مداحان یکی از ارکان مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان هستند که می بایست بصیرت، هوشیاری، آگاهی، پشتیبانی از ولایت فقیه، دوری از باورهای نادرست و حضور در صحنه را همواره در نظر داشته باشند.

شکری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت از مداحان انتظار می رود تا در وهله نخست مداحی برای رضای خدای متعال را ترویج دهند چرا که مداحان با خدای متعال و اهل بیت(ع) معامله می کنند و در مدح هایشان رضایت خالق یکتا را در صدر قرار می دهند لیکن پاداش این امر عظیم قطعا در دنیا و آخرت نصیب آنها خواهد شد پس باید از ظواهر دنیوی به دور ماند.

وی همچنین با بیان اینکه مداحان باید اخلاص در عمل را سرلوحه اقداماتشان قرار دهند تا موفق شوند، افزود: امروز مداحی نباید با غلّو در زندگی ائمه اطهار(ع) همراه شود و نباید نکاتی را در مداحی بیان داشت که شان ائمه معصوم و اولیاء الله حفظ نشود لیکن مداحان مسیر سختی را پیش روی دارند که از اخلاص و ایمان به کاری که صورت می دهند می تواند در این راه همراهی مطمئن برای طی کردن راه سعادت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین مداحان را الگوهایی برای جوانان جمعه خواند و گفت: مداحان می بایست علاوه بر دقت نظر در انتخاب اشعار، به ظاهر و آراستگی خود نیز توجه داشته باشند چرا که این افراد ویترینی از یک جامعه بزرگتر به نام جامعه مداحان و ستایشگران هستند که امروز الگوی بسیاری از جوانان در کشورهای مسلمان هستند لیکن باید ظواهر بصری را نیز در کنار ظواهر معنوی رعایت کرد.

شکری با بیان اینکه رعایت ادب و اخلاق یکی دیگر از ویژگی های مداحان است، ابراز داشت: احترام بین تمام اقشار جامعه باعث عزتمندی و صلابت آن قشر و صنف می شود و مداحی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بعضا ممکن است در جامعه شاهد برخی رفتارها باشیم که قطعا باعث دوری از اخلاص می شود که ما از همه مداحان می خواهیم مانند همه برهه های زمانی در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، رعایت احترام و اخلاص را در مراوده با سایر اقشار داشته باشند.

وی یکی دیگر از ویژگی های مداحی را به روز بودن اطلاعات در این حوزه دانست و گفت: امروز دشمنان برای تک تک ابعاد زندگی ما برنامه دارند و شبهه افکنی یکی از راه های نفوذ آنان است لیکن باید دراین باره نیز هوشیار بود، امروز جامعه ما باید به سمت تخصصی شدن مداحی و حوزه های فرهنگی و دینی برود در زمان کنونی نمی توان انتظار داشت که یک مداح هم سخنرانی کند، هم تلاوت قرآن را داشته باشد و هم مداحی کند لیکن باید در مجالسمان تفکیک تخصص های مختلف را بین روحانی، مداح، قاری قرآن، کارشناس مسائل دینی و ... قائل شویم چرا که امروز عصر ارتباطات است و ممکن است یک جمله تاثیر بسیاری بر آحاد یک جامعه بگذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از برگزاری برنامه های دهه فجرانقلاب اسلامی در استان خبر داد و گفت: کانون مداحان استان همانطور که در ماه محرم و حماسه 9 دی حضوری بی بدیل و مهم را در سطح استان به منصه ظهور و بروز رساند امیدواریم با برنامه ریزی دقیق در این راستا، بتواند دهه فجر انقلاب اسلامی را نیز با محوریت مردم به خوبی برگزار کند چرا که برنامه های دهه فجر در سال های اخیر به صورت مردمی برگزار می شود و معتقدیم هر کجا این مردم پای کار بودند، نتایج بسیار خوبی احصا شد.

در انتخابات میان دوره ای کانون مداحان استان، به ترتیب اسماعیل یارمحمدی با شش رای به عنوان رئیس، حسن اشرف نامزد بخش نایب ریاست با شش رای به عنوان نایب رئیس و محمدرضا جباری با پنج رای به عنوان منشی کانون مداحان استان سمنان برای مدت دو سال انتخاب شدند.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین