عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۶۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
استاد دانشگاه علامه طباطبايي:
استاد دانشگاه علامه طباطبايي با تاكيد بر توبه از گناه به خصوص در زيارت عتبات گفت: گناه ظلم به خود است و انسان را به لبه پرتگاه مي كشاند و بهترين مكان براي توبه قبور مطهر ائمه (ع) است.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمين دكتر سيدصدرالدين شريعتي، استاد دانشگاه علامه طباطبايي در سخناني در جمع زائران حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با اشاره به فلسفه زيارت ائمه گفت: حضور ما در اماكن زيارتي از جمله بارگاه ملكوتي سيدالشهداء فلسفه هاي متعددي دارد كه يكي از مهمترين آن ها پناه بردن به امام براي توبه از معاصي است.

وي با بيان اينكه گناه و معصيت انسان را به پرتگاه مي كشاند افزود: قرآن كريم در آياتي فرموده است هر كس از حدود الهي تجاوز كند به خود ظلم كرده است و وقتي ما به خودمان بر اثر ارتكاب معاصي و گناهان ظلم مي كنيم راه گريز از آن بازگشت و توبه به درگاه خداوند است و بهترين مكان و بهترين وسيله در اين مسير توسل به پيامبر و خاندان مطهر ايشان است.

شريعتي با بيان اينكه در روايات وارد شده است كه خداوند از توبه بنده خود خيلي خوشحال مي شود اظهار كرد: در قرآن كريم تصريح شده است كه پذيرش توبه بر خداوند واجب است و هر كسي با خضوع و توبه واقعي به درگاه الهي بازگردد مشمول اين لطف خواهد شد البته شرط آن توبه خالصانه و رها كردن گناه است.

وي تاكيد كرد: زماني توبه حقيقي ايجادمي شود كه دل از غير خدا خالي شود و تصميم جدي بگيريم كه ديگر گناه نكنيم.

استاد دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه ائمه جايگاه پيامبر را به جز نبوت و خاتميت دارا هستند اظهار داشت: امام حسين در دامان پيامبر رشد كرد و بزرگ شد و مورد محبت فراوان آن حضرت قرار داشت.

شريعتي تصريح كرد: امام حسين(ع) علاوه بر مقام امامت، جايگاه سيدالشهدايي را هم در راه خدا به دست آورد از اين رو مقام شفاعت ايشان مضاعف است.

مداحي و سينه زني در اين مراسم باشكوه كه بعد از نماز صبح در حرم امام برگزار شد بر عهده اطهري نسب از مادحين برجسته كشور بود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین