عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
از سوی روابط عمومی آستان مقدس سیدالکریم اعلام شد
ویژه برنامه‌های ایام ولادت حضرت سیدالکریم (ع) جهت اطلاع رسانی و استفاده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام به صورت یک بسته ویژه خبری ارائه می شود.
عقیق:به نقل از روابط‌عمومی آستان مقدّس حضرت «عبدالعظیم» (ع)، ویژه برنامه‌های ایام ولادت حضرت سیدالکریم (ع) جهت اطلاع رسانی و استفاده عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام به صورت یک بسته ویژه خبری ارائه می‌شود.

نور باران شهرری در شب ولادت حضرت عبدالعظیم (ع)

13 دی‌ماه مصادف با شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ، ازساعت 9 شب، شهرری، نورباران می‌شود.

قبله تهران در شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از حرم‌های پنج تن از بزرگان دین و امامزادگان والامقام مدفون در این شهر شامل: حرم های مطهر حضرت عبدالعظیم (ع)، امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده ابوالحسن(ع) ، امامزاده بی بی زبیده(ع) ، محدّث والامقام ابن بابویه شیخ صدوق (ره) نورافشانی می‌شود.

پخش مستقیم دعای پرفیض ندبه در آستانه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) با همکاری هیئت رزمندگان اسلام

به مناسبت ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، دعای پرفیض ندبه در آستانه هفته بزرگداشت ولادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار خواهد شد.

این مراسم در روز جمعه 10 دی ماه از ساعت 6 الی 8:15 و به همت هیئت رزمندگان اسلام با مداحی ذاکران اهل‌بیت و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در رواق بین‌الحرمین آستان مقدّس برگزار می‌شود که بصورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

برگزاری محافل انس و برنامه‌های قرآنی در هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

محافل انس با قرآن‌کریم ویژه برادران و خواهران و جشن میلاد ویژه شکوفه‌های قرآنی در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار می شود.

در ایام هفته بزرگداشت میلاد هرشب بعداز نماز مغرب و عشاء 7 محفل انس با قرآن‌کریم در مناطق مختلف شهر با حضور افتخاری اساتید قاریان و حافظان مرکز آموزش قرآن برگزار خواهد شد که اولین محفل روز شنبه 11 دی ماه درمسجد الزهراء واقع در روستای طالب آباد، بعداز قلعه نو اجرا می‌شود.

بدین ترتیب در روز یکشنبه 12 دی‌ماه در مسجد صاحب‌الزمان واقع در خاورشهر، محمودآباد، روز دوشنبه 13 دی‌ماه در مسجد امام حسین علیه السّلام واقع در جاده ورامین، جاده نظامی، سه‌شنبه 14 دی‌ماه در مسجد مسلم بن عقیل (ع) واقع در جاده ورامین، روستای قمی‌آباد، روز چهارشنبه 15 دی‌ماه در مسجد حسین بن علی (ع) به نشانی بهشتی، ابتدای قوچ حصار و روز پنجشنبه 16 دی‌ماه در مسجد فاطمه الزهراء (س) واقع در جاده ورامین، روستای غنی‌آباد محافل انس با قرآن‌کریم ویژه عموم علاقه‌مندان به قرآن برگزار خواهد شد.

مراسم جشن میلاد ویژه شکوفه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های قرآنی هفته میلاد است که در روز یکشنبه 12 دی‌ماه از ساعت 14:30 الی 17 از محل مرکز آموزش قرآن تا تالار شیخ صدوق (ره) با حضور شکوفه‌ها و نونهالان قرآنی اجرا می‌شود.

کرسی تلاوت ویژه بانوان نیز در روز دوشنبه 13 دی‌ماه از ساعت 15 تا 17 در تالار شیخ صدوق (ره) با حضور بانوان قرآنی برگزار می‌شود.

در روز جمعه 17 دی‌ماه مصادف با شب میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السّلام و آخرین روز هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام هم محفل ویژه قرآنی بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی و اجرای برنامه تلاوت قرآن، جمع‌خوانی و مدیحه‌سرایی در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

ارائه خدمات رفاهی ویژه زائران در هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

در هفته بزرگداشت میلاد، خدمات رفاهی ویزیت رایگان از بیماران و ارائه خدمات رایگان و تخفیف در بازدید از مراکز علمی فرهنگی آستان مقدّس به عموم زائران ارائه می‌شود.

در این هفته ، خدماتی همچون امکان بازدید عمومی از مخزن کتابخانه، بازدید رایگان از موزه، بازدید از آسمان نما در هفته ولادت با 50 درصد تخفیف و روز سه‌شنبه 14 دی ماه 95 رایگان و بازدید از مرکز نجوم در هفته ولادت بصورت رایگان به عموم زائران و علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

در سالروز میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام نیز ویزیت رایگان در کلینیک‌های عمومی و تخصصی، واحد تزریقات و سرم‌تراپی، در دارالشفاء کوثر ویژه عموم زائران انجام خواهد شد.

برگزاری مراسم و دیدارهای مختلف در هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

در این ایام فرخنده میلاد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، دیدارهای ویژه با تولیت محترم آستان مقدّس و ویژه برنامه های فرهنگی برگزار می شود.

در روز شنبه 11 دی‌ماه، اولین روز هفته بزرگداشت میلاد، بعداز نماز مغرب و عشاء، مراسم جمع‌خوانی خدّام در برج میلاد برگزار خواهد شد و طی این مراسم پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برافراشته خواهد شد.

در روز یکشنبه 12 دی‌ماه روحانیون محترم شهرستان ری با تولیت محترم آستان مقدّس حضرت آیت الله محمدی ری‌شهری دیدار خواهند داشت و فردای آنروز یعنی دوشنبه 13 دی‌ماه نیز پرسنل آستان در مراسم دیدار با تولیت شرکت خواهند کرد.

آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم علیه السّلام بهمراه جمع‌خوانی خدّام آستان نیز در روز دوشنبه 13 دی‌ماه از ساعت 16 در صحن اصلی آستان مقدّس با حضور عموم زائران و علاقمندان برگزار می‌شود.

در روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه مصادف با 4 ربیع‌الثانی و سالروز میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام، مراسم جمع‌خوانی خدام آستان مقدّس از ساعت 16 در صحن اصلی برگزار می‌شود. در این روز فرخنده مراسم جشن تکلیف ویژه دانش‌آموزان مکلّف نیز از ساعت 10:30 الی 11:30 در تالار شیخ کلینی (ره) برگزار خواهد شد.

مراسم گل‌افشانی و عطر‌افشانی قبور شهداء مدفون در آستان مقدّس در روز پنجشنبه 16 دی‌ماه از ساعت 15 برگزار خواهد شد که بلافاصله پس از آن از ساعت 16 ویژه‌برنامه بزرگداشت شهداء مدفون در آستان مقدّس و مدافعین حرم در تالار شیخ صدوق (ره) اجرا می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد مرحوم آیت الله محمدتقی بافقی (ره)

مراسم بزرگداشت فقیه مجاهد مرحوم آیت الله محمدتقی بافقی (ره) در روز چهارشنبه 15 دی‌ماه بعداز نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آستان مقدّس برگزار خواهد شد.

به مناسبت هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السلام، بزرگداشت فقیه مجاهد مرحوم آیت الله محمد تقی بافقی (ره) در مسجد جامع حرم مطهّر برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السلام این مراسم یادبود که با عنوان ستارگان محراب و با همکاری امور مساجد شهرستان ری برگزار می‌شود با هدف معرّفی شخصیّت این عالم وارسته و فقیه مجاهد برگزار می شود.

این مراسم در مسجد جامع آستان مقدّس واقع در صحن اصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم علیه السلام در روز چهارشنبه مورخ 15 دی‌ماه 95 بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء با مداحی ذاکران اهل‌بیت و سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی برگزار خواهد شد.

برگزاری ویژه برنامه مراسم شب ولادت با سعادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

ویژه برنامه میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم علیه السّلام در شب میلاد آن‌حضرت برگزار می‌شود.

این مراسم که روز دوشنبه 13 دی‌ماه در مصّلای بزرگ ری برگزار خواهد شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت تولیت محترم آستان مقدّس حضرت آیت الله محمدی ری شهری و با تلاوت قرآن توسط قاری ممتاز آقای محمد برخورداری آغاز و در ادامه مداح اهل‌بیت  آقای علی فراهانی به قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام خواهد پرداخت.

اجرای تواشیح و هم‌خوانی توسط گروه محمد رسول‌الله(ص)، پخش کلیپ ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام، و مدیحه‌سرایی ذاکر اهلبیت آقای حامد رضوانفر از دیگر برنامه‌های این مراسم باشکوه خواهد بود.

در ادامه حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی به ایراد سخن خواهد پرداخت و در پایان برنامه، زائران و حاضران در مراسم، میهمان سفره بابرکت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام خواهند بود.

برنامه عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با حضور خادمین آستان مقدّس

در ایام هفته بزرگداشت میلاد، خادمین آستان مقدّس با حضور در بیمارستانها و مراکز درمانی از بیماران عیادت خواهند کرد.

خادمین آستان مقدّس در این هفته هر روز به ترتیب از بیماران بیمارستانهای رازی، هفتم تیر، فیروزآبادی، آیت الله کاشانی (ره) و آسایشگاه کهریزک عیادت و دیدار بعمل خواهند آورد.

مراسم افتتاح دفتر رسانه ملی با حضور دکتر علی عسکری در آستان مقدس

مراسم افتتاح دفتر رسانه ملی در آستان مقدّس در شب میلاد با سعادت محدّث والامقام حضرت عبدالعظیم علیه السّلام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام مراسم افتتاح دفتر رسانه ملی در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام با حضور حضرت آیت الله محمدی ری‌شهری، دکتر علی عسکری و جمعی از علماء و مدیران شهرری در شب ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام روز دوشنبه 13 دی‌ماه، بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

با افتتاح این دفتر، پوشش رسانه ای و پخش مراسم و برنامه‌های آستان مقدّس با لینک مخابراتی بین آستان مقدّس و صدا و سیما بصورت مستقیم برقرار خواهد شد.

برنامه های روزانه در هفته بزرگداشت میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام

در ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، مسابقات، نمایشگاه ها و برنامه های مختلف فرهنگی بصورت روزانه برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه فرهنگی فرشتگان زائر در سالن اندیشه جوان واقع در صحن مصلی ویژه خردسالان، نمایشگاه خورشید تابان‌ری در ایستگاه مترو شهرری، نمایشگاه در امامزادگان ابوالحسن و عبدالله علیهما السّلام و شیخ صدوق (ره)، ایستگاه صلواتی و اطلاع رسانی در خیابان حرم و کیوسک اطلاع‌رسانی در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) با هدف معرفی فعالیتهای بخش‌های مختلف آستان مقدّس در طول سال و برنامه‌های هفته ولادت حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام از برنامه‌های آستان مقدّس خواهد بود.

اجرای طرح‌ها و برنامه‌های این هفته

* طرح به شکرانه کریم، (تلاوت هزاران ختم قرآن‌کریم اهداء به حضرت عبدالعظیم علیه السّلام):

علاقمندان به شرکت در این طرح فرهنگی، لازم است تعداد اجزاء درخواستی خود جهت تلاوت را، به سامانه پیامکی 300051220 ارسال و شماره اجزاء ارسالی از طریق سامانه را تلاوت و به حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام هدیه نمایند.

* مسابقه فرهنگی ثواب زیارت بصورت اینترنتی و حضوری:

علاقمندان به شرکت در این مسابقه فرهنگی، با مراجعه به سایت www.abdolazim.com و با حضور در معاونت فرهنگی آستان مقدّس فرم مربوطه را تکمیل نمایند.

* مسابقه طرح حفظ پیام امام رضا علیه‌السّلام به صورت حضوری:

علاقمندان به شرکت در این مسابقه فرهنگی، پس از حفظ نمودن متن فارسی و عربی حدیث پیام امام رضا علیه‌السّلام به حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام که در حکمت نامه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام تألیف حضرت آیت الله محمدی ری‌شهری آمده است، با ارائه حضوری متن فارسی و عربی این حدیث، به قید قرعه هدایای متبرک را دریافت نمایند.

* مسابقه فرهنگی از کتاب حکمت‌نامه حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام

علاقه‌مندان با مطالعه کتاب حکمت‌نامه حضرت عبدالعظیم علیه السّلام، تألیف حضرت آیت الله محمدی ری‌شهری، در سایت آستان مقدّس به آدرس www.abdolazim.com و یا به صورت حضوری در معاونت فرهنگی و امور زائران آستان مقدّس حاضر و به صورت کتبی به سؤالات مطرح شده پاسخ دهند.

* مسابقه سیره‌شناسی حضـرت عبـدالعظیـم علیه‌السّلام و مسابقـه پیـام امام رضـا علیه‌السلام خطاب به حضرت عبدالعظیـم علیه‌السّلام که توسط اداره آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سطح مدارس استان تهران برگزار می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی دیگر از جمله ذکـر احادیـث روایت شده، مناقب و شخصیـت حضرت عبدالعظیـم علیه‌السّلام توسط روحانیون محترم در فواصل بین نمازهای جماعت، مساجد و مدارس منطقه، دیدار با علماء محترم سطح شهر، برگزاری جلسات معرفت زیارت برای گروه‌های بازدیدی، برپایی اردوهای دانش‌آموزی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام و دوره های امام‌شناسی (معرفی امام رضا علیه‌السلام و حضرت عبدالعظیم علیه‌السّلام) در مدارس، انتشار ویژه نامه ولادت حضرت عبدالعظیم علیه السّلام و غیره نیز از برنامه‌های فرهنگی است که در هفته بزرگداشت برگزار خواهد شد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین