عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام با اشاره به رسالت مداحان اهل بیت(ع) گفت: امروز دشمنان اسلام با ایجاد شبهات در دین مبین اسلام به تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست می زنند، از این رو باید مداحان مکتب و سیره حقیقی ائمه اطهار(ع) را در جامعه تبیین کنند.
عقیق:محمدحسین رجبی دوانی، پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام عصر در مراسمی با حضور مداحان اهل بیت(ع) که در حسینیه نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: خداوند همواره مردم و امت ها را مورد امتحان قرار داده و ایمان و اعتقاد آنها را مورد سنجش قرار می دهد.

پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: امتحانات درستی ایمان انسانها را به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) را نشان می دهد و ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند قدرت تشخیص حق و باطل را به ملتها عطا می کند.

وی در ادامه افزود: پیروی از حق سبب بصیرت و آگاهی هرچه بیشتر انسانها می شود، اتفاقات و حوادث مختلف از بدو اسلام ایمان و تبعیت آنها را به اسلام و پیامبر اسلام(ص) را نشان می دهد.

رجبی دوانی اظهار داشت: سربلند بیرون آمدن انسانها از آزمون و امتحانان الهی برکات و نعمت های الهی را فراوان کرده و نجات بخش انسانها در قیامت خواهد شد.

وی یادآور شد: مردود شدن انسانها در امتحان الهی تمامی سربلندی او را در امتحانات گذشته باطل و تباه خواهد کرد و نتیجه آن انحراف و تباهی خواهد بود.

پژوهشگر و مورخ تاریخ اسلام بیان داشت: انقلاب اسلامی مجموعه ای از امتحانات الهی بوده که همواره علمای دین و مردم با اتحاد و انسجام سعادتمندی را برای انقلاب رقم زدند و از آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

وی عنوان داشت: امید است که ملت ایران بتوانند دستاوردهای امام و شهدا را حفظ کنند و در برابر هجمه های شرق و غرب ایستادگی کنند تا انقلاب و اسلام تداوم پیدا کند.

رجبی دوانی مداحان را چراغ هدایت مردم دانست و ابراز داشت: مداحان اهل بیت(ع) باید با بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مرم انقلاب را از استحاله فرهنگی دشمنان مصون دارند.

وی در پایان تأکید کرد: امروز دشمنان اسلام با ایجاد شبهات در دین مبین اسلام به تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست می زنند، از این رو باید مداحان مکتب و سیره حقیقی ائمه اطهار(ع) را در جامعه تبیین کرده تا نقشه های دشمنان بی اثر و خنثی شود.

منبع:رسا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین