عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱
آیت الله صدیقی:
امام جمعه موقت تهران در مراسم بزرگداشت روز نهم دی در مسجد لولاگر تهران با بیان اینکه ناکثین و مارقین و قاسطین در فتنه ۸۸ با هم آمده بودند، گفت: عکس العمل مردم در ۹ دی تجلی قدرت الهی بود.
عقیق: شامگاه سه شنبه مراسم گرامیداشت حماسه تاریخی نهم دی روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد و با هدف یادآوری آتش کشیده شدن مسجد لولاگر توسط فتنه گران و نمادسازی این واقعه به عنوان ارمغان فتنه با سخنرانی امام جمعه موقت تهران آیت الله صدیقی در مسجد لولاگر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم امام جمعه موقت تهران ضمن بیان تشکر و قدردانی از حجت الاسلام علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و امام جماعت مسجد لولاگر حجت الاسلام طالبی نیا و نمازگزاران با بصیرت و کسانی که در فتنه ۸۸ تحت کینه فتنه گران قرار گرفتند، گفت: این مجلس را برای تدبیر و مقابله با فتنه و رسوایی فتنه گران به پا داشتیم.

آیت الله صدیقی گفت: پروردگار متعال برای بشر، حجت را تمام کرده است. خدای متعال انبیا را فرستاد تا خاتم انبیا و بعد از خاتم انبیا ۱۲ امام را قرار داد. امامان ما برای هدایت بشر آمدند و مردم را دعوت به حق کردند. خداوند قرآن های ناطقی را در کنار قرآن صامت قرار داده است و تضمین کرده است که هیچ کس نمی تواند آنها را از بین ببرد.

صدیقی در ادامه گفت: در آیه ای که در چند جای قرآن تکرار شده است آمده است که فتنه گران کسانی هستند که می خواهند با دهانشان نور خدا را خاموش کنند. با تبلیغاتی که بر زبان های شومشان دارند دروغ و ایجاد شورش می کنند، مسلمانان را به جان هم می اندازند، بدبینی و شکاف میان مومنین ایجاد می کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیغمبر خدا فرمودند من از آن منافقی که ظاهرش عالم است و در هر حرف زدن خوب حرف می زند ولی در عمل کردن مسموم می کند می ترسم. شما مومنان از دل ظلمانی آنها بی خبر هستید. کل نگرانی پیامبر از آنها است. آنها با زبانهای خودشان با ماهواره های خودشان، با تبلیغاتشان دست به دست هم می دهند که مومنان را مسموم کنند ولی نمی دانند که هیچ کس نمی تواند این نور را خاموش کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: امام خمینی (ره) انسانی بود که خدای متعال قلب او را به نور روشن کرده بود و با هوای نفس حرف نمی زد. لذا حرفهای او بر خلاف زمانه خودش بود. شرق و غرب از شاه حمایت می کردند. امام فرمود شاه باید برود و شاه رفت. امام در مورد شوروی سابق خیلی به صراحت به رئیس جمهور آنها نامه نوشت و فرمود من صدای شکستن استخوان های کمونیسم را می شنوم و دیدید که همین طور شد. وعده پیروزی جنگ را امام داد و در جنگ پیروز شدیم.

وی گفت: پیامبر(ص) در حدیثی از فتنه یاد کرده و فرموده اند در هر جریانی، هر فتنه ای و هر حیله ای بعد از من که برای خاموش کردن حق و دین به پا می شود و ایمان و شجره ایمان در معرض دشمن قرار می گیرد، خداوند از فرزندان اهل بیت من کسانی را دارد که از ایمان دفاع می کنند.

وی افزود: امام انقلاب را ادامه حرکت انبیا می دانست همانگونه که در جنگ با پیامبران هیچ باطلی پیروز نشد هیچ کسی هم در مقابله با دین خدا پیروز نشده است. دین برای نگهداشتن انسان برای حق است. دلیلی از دلایل حقانیتش این است که بهترین جوانان ما رفتند خونشان را برای پیروزی انقلاب اهدا کردند و ضامن این خونها، خدا است. اینها برای شکم نرفتند بلکه برای دین خدا به جنگ رفتند. خونی که برای خدا ریخته شده باشد خون خدایی است.

صدیقی ادامه داد: خدای متعال وعده داده که ما خودمان از آن پرچمی که برای خدا برافراشته شده باشد  حفاظت می کنیم.

وی افزود: از فتنه ای بپرهیزید که وقتی آتش فتنه روشن شد فقط فتنه گر نمی سوزد، تر و خشک در آن می سوزد. این فتنه مقابله با ولایت است، مقابله با ولایت حق است. موجب درگیری می شود، موجب نابودی ارزش ها می شود.

امام جمعه تهران در ادامه به حدیثی از امیرالمومنین(ع) اشاره نمود و گفت: علی ابن ابیطالب(ع) در نهج البلاغه فرموده اند من بودم که توانستم چشم فتنه را در بیاورم و کسی جز من جرأت نمی کرد این کار را بکند. جماعتی که در جنگ صفین با قرآن آمدند و خوارج نماز شب خوان با شعارهای گول زننده آمدند و در جنگ جمل از همسر پیامبر استفاده کردند و علی را در مقابل ناموس پیامبر قرار دادند. هر سه جنگ، فتنه بود. جنگ صفین، جنگ نهروان و جنگ جمل. این سه جبهه، جبهه قاسطین، ناکثین و مارقین بود. قاسطین قدرت طلب ها بودند. معاویه برای تسلط بر مردم با علی(ع) به جنگ برخاست. مارقین اول دین داشتند ولی منحرف شدند و از دین طرد شدند. با حکم دین به جنگ دین آمدند و به جنگ حاکم الهی امیرالمومین(ع) آمدند. در جنگ جمل علم کردن ناموس پیامبر کم بهانه ای نبود.

وی افزود: در فتنه ۸۸ هم مارقین، هم ناکثین و هم قاسطین هر سه در کنار هم بودند. آنجا ناموس پیامبر بود اینجا نمازخوان های بی دین. در فتنه ۸۸ همه اینها جمع بودند. افرادی که سابقه خوبی مانند طلحه و زبیر داشتند جمع بودند. مسئله فتنه جوری است که اگر کسی به جنگ فتنه برود و سالم بیرون بیاید جای مباهات و سربلندی است. مسئله فتنه ۸۸ مسئله داخلی نبود مسئله خارجی بود. وقتی که آنها سر صندوق آمدند در همانجا می گفتند که اگر فلانی پیروز نشود تقلب شده است. مسئله تقلب از قبل پیش بینی شده بود. با استفاده از شبکه مجازی و ماهواره ها و شبکه های بیگانه یک بمباران تبلیغاتی عظیمی به پا کردند و در ذهن عده ای القا کردند که تقلب شده است و به پیگیری ادعاهای خود مبنی بر تقلب از طریق قانون و ارگان ها و سازمانها هم قانع نبودند. در این فتنه مرزشکنی هایی شد، حریم ولایت را نادیده گرفتند، مقابله با ولایت کردند، مقابله با ولی فقیه مقابله با امام زمان است و مقابله با امام زمان مقابله با خداست.

صدیقی درباره فتنه ۸۸ گفت: این فتنه مقابله با امنیت کشور بود، کمک به دشمنان بود، ضربه به اقتصاد کشور بود، زمینه سازی برای تحریم های دشمنان به ایران بود، ایجاد یک جریان جدید در برابر ولایت بود که این قضیه هنوز هم در ذهن عده ای گم نشده است. هنوز عده ای طرفدار فتنه هستند و یک گروهی شبیه خوارج را در متن انقلاب ما درست کرده اند و به دنبال فرصتی هستند که بار دیگر بتوانند فتنه ای را بپا کنند.

وی افزود: یوسف انقلاب اسلامی را در چاه انداختند. خداوند یوسف انقلاب ما را نجات داد. ما صاحب قدرت شدیم، صاحب علم شدیم، صاحب موشک های رعب آور در دل دشمن شدیم، اقتدار ملی ما را می خواستند در فتنه ۸۸ از ما بگیرند. یک مرتبه در نهم دی اراده راستین خدا بیرون آمد و یک حرکت خود جوش به راه افتاد. آنها کسانی بودند که در روز عاشورا حریم ولایت را در هم شکستند و فتنه درست کردند و به امام حسین(ع) و به احکام شرع مقدس در روز روشن اهانت کردند، شعار نه غزه، نه لبنان سر دادند و به مقابله با شعارهای ما و آرمانهای خط امام برخاستند. یکی از سران فتنه هم آنجا بود. آنها می گفتند اصلا ولایت را نمی خواهیم.

صدیقی ابراز داشت: سران فتنه گفته بودند ما در زمان امام هم ولایت را قبول نداشتیم ولی از امام می ترسیدیم. از برکات این فتنه این بود که ایمان ملت ایران و عشق ملت ایران را به ولایت فقیه نشان داد. چهره ها شناخته شد و چهره هایی که در زمان امام با امام بودند ولی در واقع با او نبودند را فتنه مشخص کرد و ما را برای فتنه های بعدی آماده کرد. مردم فهمیدند هر چه خوبی است در پیامبر (ص) است ولی هر کسی که عمامه بر سر دارد پیامبر نیست هر کسی که درجبهه بوده مجاهد نیست. اینها برای ما عبرت است. یک عده ای بودند ولی نماندند. باید ببینیم چه کسانی ماندند.

آیت الله صدیقی ادامه داد: شما مردم عزیز گرانی و مشکلات را تحمل می کنید ولی خداوند یک ایمانی به شما داده که با همه وجودتان می گویید گوش به فرمان نائب امام زمان مان هستیم. این بصیرت را خداوند متعال از برکت مادران پاکی که داشتید و شیری که به شما داده اند و پدران باصفایی که داشتید و نان حلالی که به شما داده اند، دارید. درآمدهای حرام فتنه به پا می کند. در آن روزها کسی از نایب امام زمان دفاع نکرد. او تنها بود. دل شما با او همراه شد. روز نهم دی آمدید و روز نهم دی را ما روز تجلی امام حسین(ع) می دانیم.

وی در پایان گفت: عکس العمل مردم در نه دی تجلی قدرت الهی بود. جوانان همه به میدان آمدند، زن، مرد، پیر و جوان بیعت مجدد با رهبری کردند و لبیک با ولایت سر دادند. نهم دی روز عظمت امام و شهدای ما و روزی تاریخی و استثنایی است که خط امام را بیمه کرد و آب پاکی بر دستان آمریکا و انگلیس ریخت. تمام دنیا یک طرف بود پرچم امام زمان یک طرف. پرچم ولایت فقیه همان پرچم امام زمان(ع) است. مقداری از فتنه گران سوختند مقدار دیگرش هم در ادامه خواهد سوخت و روسیاهی هم برای منافقین می ماند ولی چرا اینها نمی آیند توبه کنند؟ چه اشکالی دارد؟ در جنگ احد عده ای پیامبر را تنها گذاشتند ولی بعد آمدند توبه کردند. این همه ضرر به مردم زدند. زمینه این تحریم ها را اینها درست کردند. بیایند توبه کنند تا اینکه مردم بدانند آنها هم یک اصالتی دارند. ای کاش برگردند و نشان بدهند که اینها از مردم هستند و مردمی خواهند ماند. شما روز نهم دی از دین تان و از شهدایتان حمایت کردید. میلیونها نفر به خیابانها ریختند و مرگ بر فتنه گر و منافق سر دادید. این شعارها را دادید و بار دیگر دشمن را رسوا کردید و قلب امام زمان خودتان را روشن کردید.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین