عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
سید رضا صالحی امیری:
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به بازدیدش از مرزهای ایران در اربعین امسال گفت: آن چه امروز در عتبات عالیات شاهدیم، وهن زائران و نظام است و لازمه بهبود این وضع هماهنگی در سطح ملی است، برای همین در هفته گذشته اولین جلسه را با شورای امینت ملی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار کردیم.
عقیق:سید رضا صالحی امیری در مراسم تکریم رئیس قدیم و معارفه سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به مذاکراتش با وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی برای هموار کردن بازگشایی مسیر حج و عمره افزود: همه مسئولان برای بازگشایی مسیر حج و عمره که توسط متحجران صد عن سبیل شده است تلاش می کنند؛ هرچند در طرف دیگر کشور میزبان است که باید شرایط مد نظر مقام معظم رهبری را تامین کند، اگر عربستان شرایط لازم را که در سیاست های نظام ما تعریف شده است فراهم کند، حتما دولت و مجموعه نظام مسیر را برای حضور انبوه زائران فراهم خواهد کرد.
 
صالحی امیری با تاکید بر اینکه حج صرفا عمل عبادی و سیاسی نیست، نقطه اتصال ما با دنیای اسلام است گفت: اگر دشمنِ متحجر این مسیر را مسدود کند، در دنیای اسلام خوار و ذلیل خواهد شد و ما باید تلاش کنیم این مسیر باز شود، چرا که بازگشایی آن به معنی انتقال ثمره اهل بیت (ع) به دنیا خواهد بود.
 
وی همچنین با تاکید بر لزوم استحکام بخشی سازمان حج و زیارت بیش از گذشته برای دسترسی به اهداف جدید افزود: عتبات عالیات یکی از نقاط اصلی هدفگذاری ماست در حالیکه وضعیت در عراق برای زائران ما غیرقابل تحمل است و نیاز به سازماندهی جدید دارد تا زائران با کمترین دغدغه به زیارت بروند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به بازدیدش از مرزهای ایران در اربعین امسال گفت: آن چه امروز در عتبات عالیات شاهدیم، وهن زائران و نظام است و لازمه بهبود این وضع هماهنگی در سطح ملی است، برای همین در هفته گذشته اولین جلسه را با شورای امینت ملی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار کردیم. 
 
صالحی امیری همچنین با اشاره به گفتگوهایی که با برخی از زائران در جریان بازدیدهای نظارتی اربعین داشت اشاره کرد و افزود: برخی از حوادثی که در اربعین پیش آمده ناگوار است؛ زائران ایرانی باید صیانت شوند که این موضوع وظیفه نظام است و این اتفاق رخ نمی دهد مگر این که هدایت عتبات عالیات از یک نقطه مهم و مرکز صورت گیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم کاهش هزینه سفر عتبات عالیات گفت: باید اعزام زائران با کمترین هزینه و بیشترین دستاورد صورت گیرد، در روزهای آتی این بحث را در سطح عالی نظام دنبال می کنم و امیدوارم در آینده نه چندان دور ساماندهی شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه این سخنانش به تاثیر زیارت در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر بنا باشد در جامعه از بداخلاقی، تهمت، تخریب، شایعه و انتقام جویی پرهیز کنیم باید زیارت حج و عمره و عتبات را تقویت کنیم.
 
صالحی امیری با بیان اینکه به این موضوع با کم کاری مواجهه شده است تاکید کرد: برای جبران این وضعیت باید حوزه فرهنگ دینی را تقویت کنیم، اگر به دنبال کاهش اعتیاد، ایدز، خشونت، طلاق و ناامنی هستیم باید در جامعه الگوی فرهنگی را بازتعریف کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر رییس سازمان حج و زیارت گفت: بنده نه تنها قصد جابجایی نداشتم بلکه به ماندن آقای اوحدی اصرار داشتم چرا که ماندن ایشان را به خیر و صلاح می دیدم، اما خود ایشان اصرار به جابجایی داشت. 
 
صالحی امیری افزود: بعد از صحبت های آقای جهانگیری تقاضا بر این بود که علاوه بر این که آقای اوحدی مسئولیت مشاوره در امور عراق را داشته باشد همچنان در سازمان حج و زیارت نیز مسئولیت داشته باشند، ولی بعد از چند روز مراکز حقوقی بر دو شغله بودن ایشان تفسیر وارد کردند، در نهایت بعد از صحبت با آقای قاضی عسکر تصمیم گرفتیم به سرعت و برای حفظ ثبات مدیریت، انتخابی داشته باشم که آقای محمدی معاون پیشین حج زیارت را بهترین گزینه دیدیم. 
 
وی گفت: ما با آقای اوحدی خداحافظی نمی کنیم و به عنوان مشاور از ایشان کمک خواهم گرفت و از تجربیات شان استفاده خواهم کرد.
منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین