عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۳۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
مراسم هفتگی هیئت احرار الحسین (ع) برگزار شد
هرچه دزد و نامرد بوده در دنیا شاگرد شیطان بوده است. اگر ما صاحبی نداشتیم و امام زمان(عج) بالا سرما نبود الان کل شیعه را به جهنم وارد کرده بود. شیطان چکار می کند؟ شیطان کارش تزئین است. می آید تمام زشتی ها و بدی ها را به زیبایی تبدیل می کند.

گزارش تصویری


عقیق: هیئت هفتگی احرار الحسین (ع) با سخنرانی حجت الاسلام سید احمد دارستانی ، مداحی حاج حیدر خمسه و صابر خراسانی در حسینیه صنف پیراهن دوزان خیابان سعدی شمالی برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام دارستانی را بخوانید:

انسان انتخاب هایی زیادی در زندگی خودش دارد، مثلا از خواب که بلند می شود انتخاب می کند که امروز چه کار کنم، امروز کار خوب کنم یا نکنم، یعنی فرق انسان و حیوان این است. شیطان می گوید من تصمیم می گیرم که تو چه کنی. شیطان آمده در حریم ما حاکم شده و بعد به جایی می رسیم که می بینیم که عمر تمام شده و به هیچ جا هم نرسیده ایم. پس دعوا سر حاکمیت دل است. خدا بگوید یا شیطان. به کدام حق انتخاب می دهید.

یک دبیرستانی بودم بچه ها خیلی شلوغ کردند، بعد گفتم یک دقیقه ساکت باشید یک جمله ای می گویم، گفتم بچه ها یک دقیقه گوش کنید یکی هست سر انضباط شیطونی کند گفتند نه، بعد گفتم من سر انضباط روفوزه شدم، از شما هم شلوغ تر هستم، بعد گفتم بچه ها می دانید چرا یک نگاه حرام است و یک نگاه حلال است؟ خداوند چرا نگاه های حلال و حرام گذاشته است، بعد گفتند خداوند خیلی در دین باید و نباید گذاشته است، خیلی در قید و بند گذاشته انسان را، آخه چرا انقدر حلال و حرام است، گفتم علت این است هر نگاه و هرکاری که دل شما را خراب کند این حرام است. همین.

یک موقع هست پدر می گوید نرو بیرون اگر بروی امکان دارد زمین بخوری و بلا سرت بیاید، برای خود فرزند می گوید، خداوند می گوید این کارها را نکن که خدای نکرد بیچاره می شوی. خداوند می گوید: هرکسی دلت را خراب کند حرام است و هرکسی دلت را آباد کند حلال است. چون دل تو جای من است.

حالا می رویم سراغ شیطان، می آید حاکم بر دلت می شود، فکر می کنید که دارید خودتان تصمیم می گیرد، نه شیطان حاکم است بر دلت. شیطان یک جوری رنگ می کند که هیچ رنگرزی رنگت را تشخیص نمی دهد. شیطان یکجور دلت را تسخیر می کند  که به خاطر خداوند می آیند امام حسین(ع) را شهید می کنند.  شیطان یک جور رنگ می کند که به نام دین مقابل دین بایستی.


خداوند در قرآن می فرماید: شیطان اعمال شما را زینت می دهد. هرکاری دوست داری بکنی و بعد کسی به شما حرفی بزند هم به شما بربخورد. خداوند فرمود به شیطان من می خواهم تو را بفرستم دنیا چکار می کنی، گفت: خدایا به عزتت قسم می روم که همه شان را جهنمی کنم.

خب این شیطان این گونه قسم خورده که همه را بزند. من در شب عاشورا گفتم  که بچه هیئتی ها ، شیطان شما را می زند. اگر تو را نزد بچه و زنت را می زند. وقتی می خواهید بیایید هیئت مطمئن باشید که بچه تان گناه نمی کند. این هئیت ها نور هستند. شیطان اصلا راضی نیست که تو اینجا بنشینی. انسان از شیطان که حرف می زند گرفتار می شود. بعضی از اساتید می گویند با شیطان در نیفتید که نماز را هم از شما می گیرد. تمام پیغمبران با شیطان در افتادند. هرچه دزد و نامرد بوده در دنیا شاگرد شیطان بوده است. اگر ما صاحبی نداشتیم و امام زمان(عج) بالا سرما نبود الان کل شیعه را به جهنم وارد کرده بود. شیطان چکار می کند؟ شیطان کارش تزئین است. می آید تمام زشتی ها و بدی ها را به زیبایی تبدیل می کند.

حضرت عیسی(ع) می فرماید: دنیا مثل دختر 14 ساله است و هرچه به سمتش می روی واقعیت را می فهمی، یعنی همین تزئین. امیرالمومنین(ع) فرمودند: دنیا مثل آب بینی بز نر سرما خورده برای من ارزش ندارد.

سوال من این است اگر دنیا اینگونه است شیطان چگونه این را رنگ می کند که من حاضر می شوم آدم بکشم؟

حاضر می شوم حق خواهر و برادرم را بخورم، و هزار جنایت دیگر. بچه ها به اندازه ای گناه می کنیم که شیطان دنیا را برایت زینت داده است. امیرالمومنین(ع) فرمودند دنیا سراب است.

شیطان انسان را آنالیز می کند و می فهمد که چی دوست دارد روی آن دست می گذارد . دید آدم جاودانگی را دوست دارد و بعد گفت آدم اگر به سمت این درخت بروی جاودانه می شوی، بعد قسم دروغ هم خورد به خداوند، بعد آدم از این میوه خورده و بعد به خداوند گفت: من باورم نمی شد کسی به شما قسم دروغ بخورد، ولی شیطان قسم دروغ خورد برای گناه آدم.

خداوند در آیه 112 سوره انعام می فرماید: هر پیغمبری که من فرستادم دو عده ایستادند، یک شیطان جنی، دو شیطان انسی. حالا این شیطان انسی کیست، آن شیطان جنی که خب ابلیس است. اما شیطان انسی کیست؟ اصحاب سقیفه از اولی تا آخری از انصار و یارانش اینها در راس شیاطین انسی هستند .

آن ها حقیقت ظلمت و تاریکی هستند، نه اینکه بگویم بد هستند، نه، اهل بیت(ع) حقیقت نور هستند و اینها حقیقت ظلمت.

اینها در عالم زر به خداوند هم سجده نکردند و شیطان هم دید که اینها خم نشدند برای خداوند. بعد گفت: می شود کسی برای خداوند سجده نکند. اینها به شیطان گفتند مگر ما سجده نکردیم چیزی شد توهم سجده نکن بعد او هم سجده نکرد. هرکس در عالم گناهی می کند ریشه در ظلمت اینها دارد. شیطان جنی 6 هزار سال خداوند را بندگی کرد ولی اینها یک ساعت بندگی نکردند. حضرت زهرا(س) به اینها حتی سلام هم ندادند و بدانید که فقط به غیر مسلمان فقط انسان باید جواب سلام را ندهد. حضرت دستش را گرفت به آسمان و گفت: تمام ملائکه را شاهد می گیرم که صبح و شب شما را نفرین خواهم کرد. شیطان به خداوند احترام گذاشته است و گفته به عزت تو قسم، ولی اینها گفتند که ما خود تو را قبول نداریم. چون دستشان به خدا نرسید آمدند مظهر خداوند را در کربلا زدند. امام حسین(ع) جرمی دارد جز اینکه مظهر خداوند است. حضرت زهرا(س) جز  اینکه مظهر خداوند است جرمی داشت. اینها چون دستشان به خداوند نرسید مظهر خداوند را زدند. حالا اینکه خداوند می گوید شیطان انسی اینها هستند و جرم شیطان انسی خیلی بیشتر است چون اینها یکبار در مقابل خداوند حتی کمر خم نکردند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین