عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
حجت الاسلام قائمي:
استاد حوزه علميه با بيان اينكه سفر عتبات عاليات به خصوص كربلا بهترين لحظات عمر انسان است تاكيد كرد: زايران بايد قدر اين فرصت را بدانند و از آن براي اصلاح خود بهره ببرند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين قائمي استاد حوزه علميه در سخناني در جمع زائران مرقد مطهر قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) با بيان اينكه تقليد در اصول دين جايز نيست، گفت: در فروع دين مانند نماز، جهاد، حج و ... انسان بايد يك مرجع تقليد براي خود انتخاب و از او تقليد كند.

وي با بيان اينكه والدين بايد اين مسايل را به فرزندان خود بياموزند، ادامه داد: يكي از حقوق فرزند بر گردن والدين انتخاب اسم خوب براي فرزند است ولي گاهي مي بينيم برخي اسامي بدون مفهوم انتخاب مي كنند و ديگري آموزش قرآن و مسايل ديني به آنان است.

قائمي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اهميت سوره مباركه عصر و مفاهيم والاي آن تاكيد كرد: سوره عصر آنقدر مضامين و محتوا دارد كه برخي مفسران گفته اند اين سوره عصاره و خلاصه قرآن كريم است و برخي نيز عصر را به امام زمان تعبير كرده اند.

بگفته وي در اين سوره بر اين مفهوم تاكيد شده است كه همه انسان ها لحظه لحظه با از دست دادن سرمايه عمر، خسران و ضرر مي بينند به جز كساني كه ايمان سرمايه آنان و عمل صالح تجارت ايشان است.

اين سخنران با بيان اين كه ما سرمايه عمر خود را مانند آب شدن يخ از دست مي دهيم اظهار داشت: متاسفانه در از دست دادن سرمايه عمر ولخرج و اسراف كار هستيم در صورتي كه پيامبر به ابوذر فرمودند اي ابوذر بر عمر بخيل تر از مال باش.

قائمي خطاب به زوار عتبات عاليات با تاكيد بر اينكه قدر اين سفر را بدانيد عنوان كرد: گاهي نسيم رحمت در سفرهاي اين چنيني بر انسان وزيدن مي گيرد و فرصتي براي اصلاح رفتار و اخلاق براي ما ايجاد مي كند.

وي افزود: سفر به عتبات عاليات مخصوصا زيارت بارگاه مطهر سيدالهشداء از بهترين لحظات عمر يك انسان و فرصتي براي تولد دوباره و كسب نورانيتي است كه در تمام مسير زندگي به انسان كمك خواهد كرد.

وي در خاتمه گفت: در خانه يك فرد كربلايي ماهواره و ديدن فيلم هاي مبتذل جايگاهي ندارد و بايد مراقبت كنيم تا فرزندان نيز گرفتار معاصي كه با ابزار جديد منتشر مي شود، نشوند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین