عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
پلارك خبر داد:
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات ضمن اعلام قطعي بودن انتقال ضريح مطهر امامين عسكرين (ع) به سامرا گفت: زمان و نحوه اين انتقال اعلام نخواهد شد.
عقیق:حسن پلارك، رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در گفت‌و‌گویی ضمن اعلام اين مطلب كه ضريح جديد امامين عسكريين به سامرا منتقل و بر بارگاه مطهر امام علي النقي(ع) و امام حسن عسكري(ع) نرجس خاتون و حميده خاتون(مادر و عمه امام زمان(عج)) نصب خواهدشد، گفت: زمان و نحوه اين انتقال اعلام نخواهد شد.

وي ادامه داد: در خصوص مراحل نصب و چگونگي آن نيز به دليل مسائل امنيتي اعلام رسمي صورت نمي‌گيرد، اما پس از پايان مراحل نصب صندوق‌هاي قبور مطهر و ضريح طي مراسمي رسمي و با اعلام عمومي از ضريح مطهر امامين عسكريين (ع) رونمايي مي‌شود.

به گزارش ايكنا، پس از انفجار تروريستي كه ۱۱ سال پيش در سامرا رخ داد و منجر به تخريب ضريح و گنبد امامين عسكرين شد، گنبد اين حرم مطهر تاكنون بازسازي شده است، ضريح و صندوقچه قبور نيز آماده بوده اما به دليل مسائل امنيتي به عراق منتقل نمي‌شد، پس از پيروزي‌هاي ارتش و نيروهاي مردمي عراق مسئولان ايراني از فراهم شدن شرايط انتقال اين ضريح به سامرا خبر داده‌اند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین