عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:
آقایی که اشرف انبیاء و مخلوقات و رحمة للعالمین است، مسلماً پدر و مادری بزرگ و والا مقامی داشته و این موضوع، از مسائلی است که در کارهای پژوهشی کمتر به آن پرداخته شده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، ظهر امروز در آیین معرفی دبیر علمی کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها) که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، گفت: متأسفانه، درباره حضرت آمنه(علیهاالسلام )و نقش ایشان در تربیت رسول اکرم(ص) کم کاری شده است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) افزود: آقایی که اشرف انبیاء و مخلوقات و رحمة للعالمین است، مسلماً پدر و مادری بزرگ و والا مقامی داشته و این موضوع از مسائلی است که در کارهای پژوهشی کمتر به آن پرداخته شده است.
وی برگزاری کنگره حضرت آمنه(سلام الله علیها) را گامی کوچک در این مسیر عنوان کرد و گفت: از برکات جمهوری اسلامی ایران است که پژوهشگران دور هم جمع شده و به مطالعه و پژوهش درباره بزرگ بانویی چون حضرت آمنه علیهاالسلام می پردازند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره شخصیت مادر گرامی پیامبر اسلام(ص) گفت: اگر بخواهیم درباره شخص حضرت آمنه(سلام الله علیها) سخن بگوییم، مسلماً تاریخ مطالب محدودی درباره ایشان دارد؛ از جمله این که خداوند یک فرزند به جناب عبدالله و حضرت آمنه(علیهماالسلام ) داده، ولی اگر بخواهیم درباره شخصیت ایشان سخن بگوییم، با حجم گسترده ای از منابع و اطلاعات روبرو خواهیم شد.
وی، انجام کار جمعی در راستای ترویج تعالیم اسلامی را فعالیتی با برکت خواند و گفت: ممکن است انسان با نگاهی اجمالی به مباحث تاریخی، گمان کند در موضوعی همچون شخصیت حضرت آمنه سلام الله علیها موضوعات زیادی وجود ندارد؛ ولی زمانی که کاری خالصانه و با نیت بزرگداشت اهل بیت(ع) و وابستگان به این خاندان شریف انجام شود، نتایج بزرگ و توفیقات فراوانی به دست می آید.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها)به شبهه افکنی دشمنان خاندان عصمت و طهارت رسول الله(ص) درباره حضرت آمنه(سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: زمانی که عرصه ای از حضور اندیشمندان شیعی و دینی خالی باشد، دشمن در آن حضور یافته و به شبهه افکنی می پردازد؛ شبهاتی هم که درباره حضرت آمنه(سلام الله علیها) وجود دارد، به دلیل حضور کمرنگ ما در این عرصه بوده است.
وی افزود: زمانی که این کنگره علمی و پژوهشی با جامعیت برگزار شود، علاوه بر ارائه پاسخ به شبهات، موجب تنگی عرصه بر شبهه افکنان شده و آنها جایی برای شیطنت و تخریب باورهای دینی پیدا نمی کنند.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین