عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کنگره ملی "شیخ صدوق" در چهار بخش آثار علمی، آثار ادبی، آثار هنری و آثار مجازی اعلام فراخوان کرد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی کنگره، دبیرخانه کنگره ملی  "شیخ صدوق" با هدف آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سیره شیخ صدوق، معرفی آثار فاخر و ارزشمند این عالم، نمودار ساختن زوایای پنهان شخصیتی ایشان، لزوم آشنایی و ارتباط بیشتر نسل جوان با آستان های متبرکه و حیات فکری سیاسی علمای قدیم و در نهایت الگوگیری از سیره شخصیتی عالمای بزرگ شیعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراخوان این کنگره را اعلام کرد. 

کنگره ملی  "شیخ صدوق"  در چهار بخش آثار علمی(فراخوان مقاله)، آثار ادبی(شعر، داستان کوتاه، خاطره، دل نوشته، قطعه ادبی)، آثار هنری(عکس، گرافیک، تایپوگرافی، لوگو و نقاشی) و آثار مجازی(سایت، وبلاگ و فضای مجازی) اعلام فراخوان کرد.

علاقه مندان به شرکت در این کنگره تا سی ام دی ماه فرصت خواهند داشت تا آثار خود را از طریق سایت کنگره به آدرس سایت کنگره  irconference.ir  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

لازم به ذکر است، مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شیخ صدوق به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری، موسسه راه ناتمام و با همکاری آستان شیخ صدوق (ره) نیمه اول اسفندماه جاری در تهران برگزار خواهد شد. 

گقتنی است، مرحوم شیخ صدوق از بزرگترین شخصیت‏هاى جهان اسلام و شیعه و از برجسته‏ترین چهره‏هاى درخشان علم و فضیلت است تا جایی که شیخ بهایی لقب «رئیس المحدّثین» را برای ایشان برگزیده است، شان و جایگاه این عالم اینقدر عالی است که پیکر این عالم پس از 800 سال سالم مشاهده شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین