عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
آیت الله احمد عابدی
پیامبر اکرم(ص) تقریبا ۹ فقره سدّ ساخت؛ جایی که رودخانه بود پیامبر اکرم دستور به ساخت سد هم عرض دیوار آن با ضخامت ۹ متر و ارتفاع ۴ متر و طول تاج سد به میزان ۹۰ متر به منظور ایجاد مانع برای طغیان رودخانه می داد.
عقیق:آیت الله احمد عابدی استاد حوزه علمیه قم در سخنانی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) بیان کرد، اظهار داشت: پیامبر(ص) جنبه های معنوی و عرفانی و نبوت که سرآمد کل خلقت خداست اما به غیر از این خدمات زیادی کرده است.

او با اشاره به خدمات مراجع عظام تقلید در عرصه اجتماعی گفت: مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی بیمارستان، مرحوم امام خمینی درمانگاه قرآن و عترت و حتی پل حجتیه را یکی از مراجع تقلید درست کرده است یا آیت الله مرتضی حائری که دارالایتام درست کرده بود.

عابدی خدمت به مردم را سیره علمای دین دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) تقریبا ۹ فقره سدّ ساخت؛ جایی که رودخانه بود پیامبر اکرم دستور به ساخت سد هم عرض دیوار آن با ضخامت ۹ متر و ارتفاع ۴ متر و طول تاج سد به میزان ۹۰ متر به منظور ایجاد مانع برای طغیان رودخانه می داد.

او افزود: شاید پیامبر اکرم(ص) هفت حلقه چاه کنده است، یک حلقه چاه برای آب شرب، یک حلقه چاه برای آب وضو. حتی این چاههای آب شرب به قدری مهم بود که هارون الرشید دستور می داد آب شرب او را از چاهی که پیامبر اکرم در مدینه حفر کرده است، بیاورند.

این استاد حوزه علمیه قم خانه سازی را یکی دیگر از خدمات اجتماعی پیامبر(ص) به مردم عنوان کرد و افزود: پیامبر به مردم زمین می داد و شرط می کرد «اگر طی سه سال خانه ساختی که هیچ و الا زمین را پس می گیرم».

او ادامه داد: گاهی اوقات مردم توانایی ساخت خانه نداشتند، پیامبر اکرم(ص) برای ساخت زمین پول به انها می داد یا پیامبر دارالایتام، دارالشفاء، کودکستان ساخته است.
عابدی یکی از وظایف طلاب را کار عمرانی برای مردم عنوان کرد و افزود: قبل از انقلاب در منطقه طبس، ملخ آمده بود؛ یک عالمی در اآن منطقه بود و کاری کرد که ملخها از منطقه طبس بیرون رفتند و سازمان ملل گفتند از ابتکار این آقا باید تقدیر کرد.

او ادامه داد:کار عمرانی در سیره علمای دین بوده است بنابراین ما باید مردم را تشویق به انجام کار عمرانی از قبیل ساختمان سازی، بیمارستان، کودکستان، ایجاد اشتغال و… کنیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: ما باید علاوه بر سخنرانی و منبر رفتن و گفتن احکام، مردم را آموزش دهیم پیامبران به مردم خیاطی و صنعت یاد دادند، یعنی مقداری در کارهای اجتماعی و خدماتی و روحانی باید ورود کنیم چون سیره رسول خدا همین بوده است.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین