عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد:
تولیت آستان قدس رضوی تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان، سرمایه‌های عظیم جهان اسلام هستند، بنابراین دشمن از هیچ تلاشی برای خدشه و هجوم به این پایگاه‌های اسلامی فروگذار نیست.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مسئولان استانی تشکل‌های جوانان متصدی برگزاری«زیر سایه خورشید»، با اشاره به تهاجم گسترده فرهنگی نظام سلطه خاطرنشان کرد: امروز تنها راه مصون سازی و رمز پیروزی در برابر توطئه‌های شوم استکبار و ایستادگی در برابر تهاجم گسترده فرهنگی مغرب زمین که باورها،‌ اعتقادات و اندیشه‌های ناب اسلامی را هدف قرار داده‌اند؛ آشنایی با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم ‌السلام) و پناه جستن به سیره شریف و پر برکت ایشان است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر این مطلب که رمز نجات انسان در مواجه با هجمه‌های شیطانی تأسی به آموزه‌های ناب اسلامی و سیره ائمه معصومین(علیهم‌السلام) است، گفت: امامت و ولایت کشتی امن و مستحکمی است که پروردگار متعال آن را وسیله نجات بشریت قرار داده است؛ هرکه به این کشتی‌ نجات توسل و پناه جست، نجات می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان هبری با اشاره به خباثت‌ها و بی‌کفایتی‌های شجره ملعونه آل سعود در تصدی و اداره حرمین شریفین، عنوان کرد: امروز حرمین شریفین اسیر اشرار آل سعود است و این گرفتاری بزرگ امت اسلام با روشنگری، بصیرت افزایی و آشنا کردن ملت‌ها با اسلام ناب و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) حل شدنی است.

وی تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان را سرمایه‌ای عظیم برای جهان اسلام معرفی کرد و گفت: تشکل‌های مذهبی و انقلابی جوانان، سرمایه‌های عظیم جهان اسلام هستند، بنابراین دشمن از هیچ تلاشی برای خدشه و هجوم به این پایگاه‌های اسلامی فروگذار نیست.

وی تشکل‌های جوانان انقلابی را فرصت و زمینه‌ای مناسب برای رفع نیاز از جامعه معرفی و بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید»، اتفاقی مبارک است که در ایامی از سال فضای کشور را از نام مبارک 
حضرت رضا(علیه‌السلام) عطر آگین و توجه‌ها را به سوی مضجع شریف رضوی جلب می‌کند. ظرفیت‌های این تشکل‌ها برای توسعه فرهنگ رضوی و خدمت رسانی به نیازمندان، می‌تواند کمک رسان آستان قدس رضوی در نیل به سوی اهداف متعالی خود باشد.

 تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به قدرت شبکه سازی مساجد اشاره و با بیان اینکه مساجد شبکه‌های قدرتمند اجتماعی جهان اسلام هستند، گفت: یکی از بزرگترین ثمرات مساجد به عنوان پایگاه‌های عظیم اجتماع مسلمانان، شبکه سازی و جریان سازی اسلامی در میان اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مساجد را به عنوان پایگاه‌های عبودیت، تعمیق اخلاق و کانون حرکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه اسلامی معرفی و تصریح کرد: مسجد کانونی اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم افزایش انسجام و توسعه کمی و کیفی تشکل‌های جوانان، تصریح کرد: مأموریت و رسالت اصلی آستان قدس رضوی امور فرهنگی و اشاعه معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام)، به وی‍‍ژه سیره رضوی است و در مرحله بعد این آستان به خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان اهتمام دارد.

حجت الإسلام و المسلمین رئیسی در پایان سخنان خود با اشاره به تأسیس دفاتر ستادی آستان قدس رضوی در استان‌های سراسر کشور، گفت: یکی از وظایف این دفاتر افزایش انسجام و توسعه بخشی به تشکل‌های مردمی در پرتوی نام مبارک امام رضا(علیه‌السلام) است.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار مجتبی مختاری مدیرعامل موسسه خدمات مشاور‌ه‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی طی سخنانی جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید را یکی از مناسب‌ترین بستر‌ها برای توسعه فرهنگ رضوی معرفی و اظهار کرد: تشکل‌های جوانان رضوی می‌توانند با اتکاء و بهره‌گیری از سیره رضوی منشاء خیرات و برکات بسیاری برای نظام اسلامی باشند.

منبع:آستان قدس رضوی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین