عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد:
نهم ربیع‌الاول مصادف است با آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) که باید در این روز با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به ‌ویژه دعای عهد پیمانی دوباره بست.
عقیق:حجت الاسلام ناصر هدایتی در گفتگویی در خراسان شمالی با اشاره به اینکه ترویج سیره ائمه اطهار (ع) راهگشای زندگی جامعه بشری است، اظهار داشت: در این راستا باید برای تبیین شخصیت والای ائمه اطهار (ع) و سیره نورانی دوازدهمین خورشید آسمان امامت و ولایت بیش از پیش تلاش شود.

وی افزود: مسلمانان باید تلاش کنند تا معرفت حقیقی نسبت به زندگی و سیره ائمه اطهار (ع) پیدا کرده و در راستای بهره گیری از سیره و معارف والای امامان بزرگوار کوشا باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه افزود: نهم ربیع‌الاول مصادف است با آغاز امامت و ولایت حضرت مهدی (عج) که باید در این روز با امام زمان(عج) بر اساس مفاد روایات و دعاها به ‌ویژه دعای عهد پیمانی دوباره بست.

وی با بیان اینکه معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به امام زمان (عج) است، اظهار داشت: معرفت، محبت و ولایت امام (عج)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با این امام همام است.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه ولایت حضرت مهدی موعود کلید گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین اسلام است، افزود: ولایت امام‌زمان (عج) به‌عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر تمام افراد جامعه بوده و این ولایت رکن و اساس دین است.

وی همچنین پنج نشانه اصلی ظهور از دیدگاه امام صادق (ع) را برشمرد و گفت: از امام صادق علیه السلام در مورد پنج نشانه حتمی ظهور سوال شده که ایشان می‌فرمایند: قیام و شورش سفیانی، خروج یمانی، کشته شدن نفس زکیه در مسجدالحرام، فرو رفتن زمین در منطقه بیدا و صیحه (ندای) آسمانی از آن جمله است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ویژگی های منتظران عصر ظهور را برشمرد و خاطرنشان کرد: شناختن امام زمان (عج)، تمسک به ولایت ائمه اطهار (ع)، انتظار فرج، ضرورت اصلاح فردی و اجتماعی و پایداری و استقامت در مسیر حق از جمله ویژگی های منتظران عصر ظهور است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین