عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
حجت‌الاسلام متوسل:
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) گفت: در دیداری که با آیت‌الله صافی گلپایگانی داشتیم ایشان عنوان کردند که خوب است روز نهم ربیع را به عنوان عید شیعه اعلام کنیم چرا که آغاز امامت امام زمان (عج) و در امتداد واقعه غدیر است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمود متوسل مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در آستانه فراررسیدن روز نهم ربیع در نشست خبری به بیان اهداف تشکل مؤسسه فرهنگی مهدی موعود پرداخت و گفت: سال 79 حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خدمت مقام معظم رهبری رسید و بیان کرد که در بحث محدویت باید کارهای عمیقی صورت گیرد. البته قبل از پیروزی انقلاب انجمنی بود که مباحث محدویت را به صورت تشکیلاتی انجام می‌داد ولی با پیروزی انقلاب به دلیل اینکه با تفکر انقلابی سازگار نبود کنار گذاشته شد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه تفکرات جریان مهدوی قبل از پیروزی انقلاب با تفکرات انقلابی و همچنین آموزه مهدویت از دیدگاه حضرت امام سازگار نبود کنار کذاشته شد، آنها معتقد بودند در زمان غیبت هیچگونه اقدام و حرکتی در رابطه با تشکیل حکومت اسلامی نباید صورت بگیرد، بنابراین، پس از فروپاشی این انجمن هیچگونه تشکیلاتی بعد از انقلاب اسلامی در رابطه با مهدویت در سطح کشور فعالیت نداشت.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) عنوان کرد: همچنین بعد از پیروزی انقلاب افکار منحرف هر روزه در حال رشد بود به طوری که در نقاط مختلف شهر افراد گوناگون مدعی ملاقات با امام زمان (عج) بودند. لذا با پیشنهاد حجت‌الاسلام قرائتی و با موافقت مقام معظم رهبری بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) تشکیل شد.

وی برپایی نظام جمهوری اسلامی بر مبنای ولایت فقیه را از دیگر ضرورت‌های تأسیس چنین بنیادی در کشور برشمرد و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه پایه گذاری شده است و ولایت فقیه به نیابت از امام زمان(عج) است یعنی نیابت عام از امام (عج)، از این رو باید شناخت درستی از امام(عج) در جامعه و میان مردم وجود داشته باشد.

متوسل با اشاره به فعالیت‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) در طول 16 سال گذشته ابراز داشت: مبنای تأسیس این بنیاد انجام کار معرفتی در زمینه مباحث مهدوی بود اما متأسفانه نیروی متخصص در این زمینه وجود نداشت به همین دلیل مرکز تخصصی مهدویت در قم تأسیس شد که سالیانه 30-40 نفر از طلاب را در سطوح 3 و 4 با مباحث تخصصی مهدویت تربیت می‌کند و تاکنون قریب به 400 نفر فارغ التحصیل داشته است که در برنامه‌ها، مناظرات، پاسخ به شبهات و دیگر فعالیت‌های مهدوی در سطح کشور حضور دارند.

وی گفت: انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) نیز در سال 79 تاسیس شد. با توجه به اینکه تا آن زمان کتاب‌های مهدوی از دو حال خارج نبود یعنی یا بسیار تخصصی و سطح بالا بود که برای حوزویان نگاشته شده بود و یا بسیار عوامانه که شامل مباحث خواب و رؤیا و ارتباط با امام زمان(عج) بود، لذا آثار مناسب در رابطه با مباحث مهدوی برای عموم مردم وجود نداشت. در طول این سال‌ها نیز بیش از 200 عنوان کتاب برای همه اقشار جامعه توسط فارغ التحصیلان مرکز منتشر شده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ابراز داشت: انواع دوره‌های آموزشی را برای عموم مردم اعم از طلاب، فرهنگیان در مساجد و مدارس برگزار می‌کنیم و به صورت تخصصی،‌ طلاب را تربیت می‌کنیم و بنیاد فرهنگی مهدی موعود خود را متولی این کار می‌داند که تاکنون صدها هزار نفر از طلاب و فرهنگیان این دوره را تحت عنوان «ره انتظار دوست» گذرانده‌اند که در هر دوره به صورت متوسط 200 نفر آموزش می‌بینند و تاکنون 9 دوره برگزار شده است.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی مجموعه‌های مهدوی سراسر کشور را جمع کرده و بین آنها هماهنگی و هم‌افزایی برقرار می‌کند؛ بنیاد به طور مشخص متولی کارهای فرهنگی و آموزشی در حوزه مهدویت است.

متوسل، با اشاره به فرا رسیدن نهم ربیع و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) تصریح کرد: با توجه به اینکه هشتم ربیع سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) است نهم ربیع نیز که آغاز امامت امام زمان (عج) است باید مورد توجه واقع شود. ستاد هماهنگی هر ساله خدمت مراجع می‌رسند که جمعه گذشته با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) اظهار داشت: آیت‌الله صافی گلپایگانی عنوان کردند که خوب است روز نهم ربیع را به عنوان عید شیعه اعلام کنیم چرا که آغاز امامت امام زمان (عج) و در امتداد واقعه غدیر است.

وی ابراز داشت: بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) به مناسبت نهم ربیع همایش مهدوی را با حضور ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی در سراسر کشور برگزار می‌کند که طی آن اساتید به بیان مباحث مهدوی پرداخته و قرار است از فعالان مهدوی استان‌ها در زمینه برگزاری دعا،‌تالیف کتاب تقدیر شود که در انتها گواهینامه‌‌ای با امضای حجت‌الاسلام قرائتی به آنها اعطا خواهد شد.

متوسل عنوان کرد: مدافعان حرم را منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) می‌دانیم از این رو وظیفه خودمان دانستیم که دوستان در استان از آنها تجلیل کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در آموزش و پرورش گفت: قرار است بعد از نهم ربیع در مدارس تا یک هفته برنامه صبحگاه مهدوی میثاق با منتظران برگزار شود. همچنین سرودی تهیه شده که از رادیو پخش خواهد شد و زیارت آل یاسین جزء برنامه‌های شب جمعه مساجد قرار می‌گیرد.

برگزاری مسابقه «شرح دعای سلامتی امام زمان(عج)»

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) تصریح کرد: مسابقه کتاب «شرح دعای سلامتی امام زمان (عج)» نیز برای نهم ربیع در نظر گرفته شده است که این دعا در کتابی در قطع پالتویی در 80 صفحه به قلم روان و مخاطب‌آشنای حجت‌الاسلام قرائتی نوشته شده است. همچنین در این ایام کارشناسان به سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی یادآور شد: در شب نهم ربیع اجتماع هزار نفری از طلاب حوزه علمیه قم با عنوان «بیعت با امام زمان عج در مسجد مقدم جمکران خواهیم داشت و برای روز جمعه نیز همایش دوهزار نفری با هماهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که دانشجویان مهدی‌یاور و مهدی‌باور در آن حضور خواهند داشت.

متوسل عنوان کرد: شعار 9 ربیع «در امتداد غدیر» است و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام پناهیان و حجت‌الاسلام رحمیان خواهد بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین