عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۴
فرمانده تیپ امام صادق(ع)مطرح کرد:
بسیج نگهبان انقلاب است باید خوب دیده بانی کند و سخن شناسی کند سنگر های دشمن را مخصوصا در درون کشور شناسایی کند راهکار مقابله با آن را تعریف کند و با تمام وجود حضور در صحنه داشته باشد.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین طیبی فر، فرمانده  تیپ83 امام صادق(ع) در گفتگویی با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور و  نقش بسیج در این مسئله گفت: تبیین روحیه انقلابی و ارزشهای آن و حضور همه جانبه در صحنه های دفاع از انقلاب و ارزشها و تبیین اندیشه های امام و رهبری مانند استکبار ستیزی ،تحریف شخصیت امام و راه امام، نفوذ در بدنه تصمیم ساز و تصمیم گیر انقلاب و شناسایی آنها و معرفی آنها با شجاعت و صراحت از مهم ترین وظایف امروز بسیج می باشد.

وی با اشاره به شاخصه بسیج در شرایط فعلی تاکید کرد: بسیج نگهبان انقلاب است باید خوب دیده بانی کند و سخن شناسی کند سنگر های دشمن را مخصوصا در درون کشور شناسایی کند راهکار مقابله با آن را تعریف کند و با تمام وجود حضور در صحنه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر با اشاره به خدمات بسیج به نظام اسلامی گفت: نقش بسیج در خدمت رسانی برای کشور پوشیده نیست یک روز در قالب جهاد سازندگی دورترین نقاط کشور را آباد کردند، یک روز در قالب نهضت سواد آموزی به سراغ سواد آموزی رفتند، یک روز در قالب کمیته های انقلاب از کوی و برزن این کشور دفاع کردند، یک روز با گروهکهای منحرف در افتادند یک روز در کنار نیروهای مسلح به دفاع از اسلام و کشور اسلامی پرداختند،یک روز با روحیه ی بسیجی کشور را از شتاب 10 الی15 برابری علمی در جهان ،کشور را بهرمند کردند.یک روز در پیشرفته ترین تکنولوژی های هسته ای ،موشکی،نانو و....از قدرت فکری خود استفاده کردندامروز هم باید در دفاع اقتصادی به فرمان رهبر کشور را از وابستگی اقتصادی نجات دهند.

*به چه شخصی بسیجی گفته می شود؟

فرمانده  تیپ83 امام صادق(ع) در پاسخ به اینکه به چه شخصی بسیجی گفته می شود؟ خاطر نشان ساخت:به هر انسان مومن و معتقد به انقلاب اسلامی ،بصیر و بینای سخن شناس، که بر اساس تدبیر رهبر حرکت کند و حضور جدی در صحنه انقلاب داشته باشد بسیجی گفته می شود.

وی با بیان وظیفه بسیج در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: نظارت عمومی در فضای آشکار جامعه وظیفه آحاد ملت است.بسیج چون شجره طیبه است و خود آلودگی نداردو وظیفه دینی و الهی خود می داند برای جلوگیری از میکروب گرفتگی جامعه و میکروب زدایی از جامعه و گسترش همه جانبه ی خوبی ها  و ارزشها وارد صحنه های مختلف که در نهایت نگهبانی از انقلاب و اسلام است احساس وظیفه و تکلیف کند. 

حجت الاسلام و المسلمین طیبی فر با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و نقش بسیج در تحقق آن گفت: باید مردم باور کنند و مسئولین به این نتیجه برسند که تنها راه نجات اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند هست و بسیج طلاب نقش تبیینی برای اینکار داشته است؛هر چند کم است باید مردم به این باور دینی برسند که اگر بخواهند در جهاد کبیر شرکت کنند یکی از آن راه ها اقتصاد مقاومتی است امید نداشتن به دشمن در حل مسائل اقتصادی است و تبین این کار از جهت نظری با روحانیت بسیجی است.

فرمانده  تیپ83 امام صادق(ع) درپایان با اشاره به برنامه های این تیپ در هفته گرامیداشت بسیج گفت: امسال هفته ی بسیج مصادف شد با تعطیلی حوزه که طلاب بسیجی در سراسر کشور با حضور خود در تبیین اندیشه های بسیجی فعال بودند، سرکشی از خانواده های شهدای روحانی و برگزاری گردهمایی بسیجیان در مدرسه معصومیه و برگزاری بعضی نمایشگاه ها در بعضی مدارس هم انجام گرفته است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین