عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
ضمن تقدیر از دولت و ملت عراق عنوان کردند؛
مناسب است دولت عراق در ویزاها مراعات نموده و برای زوار اربعین تسهیلاتی داشته باشد تا این عزیزان با شرایط سهل تری به زیارت آمده و مسلما برداشتن ویزا، سال به سال بر شکوه مراسم اربعین افزوده و خواری بر چشم وهابی های تکفیری خواهد بود.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز صبح در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور میلیونی مردم از سراسر عراق و جهان به خصوص ایران در اربعین حسینی(ع) گفتند:از دولت و ملت عراق که در مسائل مربوط به اربعین حسینی زحمات بسیاری کشیده و با دل و جان از زوار حسینی پذیرایی کردند، تقدیر و تشکر داریم.

این مرجع تقلید با اشاره به حمله تروریستی حله، ابراز داشتند: کسانی که جنایت می کنند، ضربات سنگین تری بر مغزشان وارد خواهد شد؛ این افراد امروز در موصل و سوریه در حال فرار بوده؛ ولی این جنایات را انجام می دهند و واقعا آیا هیچ دیوانه ای این کارها را می کند؟ انشاالله خداوند متعال شر این دیوانه ها را از دنیا قطع بفرماید.

معظم له یادآور شدند: مناسب است دولت عراق در ویزاها مراعات نموده و برای زوار اربعین تسهیلاتی داشته باشد تا این عزیزان با شرایط سهل تری به زیارت آمده و مسلما برداشتن ویزا، سال به سال بر شکوه مراسم اربعین افزوده و خواری بر چشم وهابی های تکفیری خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن تقدیر از حرکت فرزند مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، خاطرنشان ساختند: شکستن مهر این مرجع تقلید و تعطیلی دفتر ایشان، از برنامه های مناسبی بود که فرزند آن مرحوم انجام داد و این حرکت، از سنت های سلف صالح می باشد.

این استاد برجسته حوزه افزودند: در زمان گذشته نیز پس از فوت حضرت آیت الله بروجردی، امام راحل(ره) و یا صاحب جواهر، شیخ انصاری و ... دفاتر این بزرگان با آن عظمتی که داشتند، تعطیل شد و این حرکت، از سنت های مناسب پیشینیان ماست.

این مفسر قرآن کریم تصریح کردند: امیدواریم سایر عزیزان نیز این سنت حسنه که سبب عظمت مرجعیت می شود را رعایت کنند که خیر دنیا و آخرت در این خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با گرامیداشت شهدای حله و جانباختگان حادثه قطار مشهد و همچنین مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی، فاتحه ای را قرائت کردند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین