۰۲ آذر ۱۴۰۳ ۲۱ جمادی الاول ۱۴۴۶ - ۵۱ : ۰۹
عقیق: مراسم هفتگی قرائت دعای کمیل با حضور جمعی از شب زنده داران و زائرین در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
در ادامه گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی در این مراسم را بخوانید:
عزاداری ما برنامه ای از پیش تعیین شده است
انسان در غم و خوشی هم باید خود را در کنترل
داشته باشد وهم اینکه ملزم به رعایت یک سری از دستورات است یعنی مومنان را به حال
خود رها نساخته اند و همین طوری زندگی نمیکنند. به این سبب در پایان ماه صفر بهتر
است نحوه لباس پوشیدن خود را عوض کنیم ، یا محاسن خود را مرتب کنیم تا مشخص شود
همانطور که برای امام حسین علیه السلام لباس سیاه به تن نمودیم برای ایشان هم بعد
از ماه صفر سیاهی را به تن نمیکنیم.
مهمترین مشخصه ظاهری عزادار امام حسین سادگی و بی آلایشی همراه چهره ای
مقبول است
بعضی بی توجه و بدون دلیل محاسن خود را بلند و چهره ای آشفته
پیدا میکردند، در حالی که گفته میشود عزادار فقط باید محاسن داشته باشد به
اندازهی که چهره ای ضد شرع نداشته باشداما عده ای بر روی سلیقه و هوسهای خود ریش
و ظاهری برای خود درست میکننددر حالی که مرتب بودن، و ظاهری بی آلایش وبدون
هیچ علامت خاصی ملاک ما برای شیعه گری است ، نه مویهای سر و روی بلند بیش از
اندازه ، نه مدل و فرم خاص در مو و لباس، در واقع علامت ظاهری ما همین سادگی و بی
آلایش بودن است.
شیعه بیش از آنکه به ظاهرخاص خود بیندیشد
به تعبد، تحصیل و تهذیب فکری و جسمی خود مشغول است. به عبارت ساده ، خود را گرفتار
هوا و هوس نمیکند. البته ما هم با همین چیزها ساخته ایم و میسازیم ولی ظاهر
آراسته و لباسی در خور شخصیت و متناسب رفتارمان را هیچ گاه فراموش نمیکنیم.
توسل فقط برای رفع حاجت نیست بلکه پناه بردن به خداوند نیز نوعی توسل است
پیش از دعای کمیل ما دعای توسل میخوانیم
فلذا اگر عمر باقی باشد در مورد دعا توسل مطالبی را بیان می کنیم، توسل میتواند
برای حاجتی باشد و یا بدون حاجت، همان گونه که میگوییم"
اَللَّهُمَّ إِنّى أَسْئَلُکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ
بِنَبِیِّکَ" خدایا از تو
درخواست دارم و به سویت روى آوردم به وسیله پیامبرت، منظور میتواند فقط پناهندگی
به درگاه خداوند باشد و هم میتواند حاجت باشد. حتی میتواند این پناهندگی به
خداوند در این دنیا باشد و یا در آخرت "
إِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِکَ اِلَى
اللّهِ " به تو رو آوردیم
و تو را واسطه قرار قرار دادیم، و به سوى خدا تو را وسیله ساختیم. نکته قابل توجه
همراهی همه حاجات از ابتدا با درود بر محمد و آل محمد است مانند کاری که در دعای
فرج انجام میدهیم(بزرگترین حاجت شیعیان) "
یا وَجیهاً عِنْدَ اللّهِ إِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللَهِ" اى آبرومند نزد
خدا، براى ما نزد خدا شفاعت کن.
توسل به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله جنبههای آموزشی و یادگیری
فراوانی دارد
نکته دیگر که در فرازبعدی از دعای توسل میتوان فهمید این است که برای روا شدن حاجات به سراغ کدام یک از ائمه برویم، در این فرازهای پیش رو به ما خط میدهند،مثلاً آنچه که باید ازمعصومین بخواهیم چیست وبرای هرحاجت به کدام یک از ائمه توسل کنیم. البته ما سراغ امام زادهها هم برویم میتوانیم حاجت روا شویم اما زیبایی که به آنها توجه نمیکنیم آموزش توسل به ائمه است، در دعای توسلی دیگر (از سیّد على خان در کتاب کلم طیّب ) در مفاتیح وارد شده است، میخوانیم:
"اَللّهُمَّ صَلِّ
عَلى مُحَمِّدٍ وَعَلَى اِبْنَتِه وَعَلى اِبْنَیْها وَاَسْئَلُکَ بِهِمْ اَنْ تُعینَنى
عَلى طاعَتِکَ وَرِضْوانِکَ واَنْ تُبَلِّغَنى بِهِمْ اَفْضَلَ ما بَلَّغْتَ
اَحَداً مِنْ اَوْلِیاَّئِکَ" خدایا بر محمّد و
دخترش و دو پسر او درود فرست، و به حق آنان از تو مى خواهم که مرا بر طاعت خویش و جلب
خشنودی خود کمک کنى، و مرا به وسیله آنان به برترین مقامى که اولیائت را رساندى
برسانى...
حضرت فاطمه و حسنین علیهم السلام مجرای جود پیامبر اکرم صل الله و علیه و
آله هستند
این نشانگر حسابی خاص است و بعد از این
توسل است که حاجاتی را مطرح می کنیم و اینجا میخواهیم علاوه بر رساندن به مقامی
بالاتر با بهترین وسایل به این مقام برسان"
واَنْ تُبَلِّغَنى بِهِمْ اَفْضَلَ ما بَلَّغْتَ اَحَداً" یعنی آنچه را از
پیامبر صل الله علیه و آله میخواهیم با خواسته هایمان از فاطمه سلام الله علیها و
حسنین علیهما السلام در یک خواستگاهی است میفرمایند"
اِنَّکَ جَوادٌ کَریمٌ
" بعد از این توسل به سراغ امیرالمومنین علی
علیه السلام میرویم و سپس به سراغ امام زین العابدین میرود یعنی توسل به حضرت
زهرا سلام الله علیها و حسنین علیهما السلام در توسل به حضرت رسول صل الله علیه و
آله صورت پذیرفته است.
در اوج تهمتها و فتنهها به امیرالمومنین که اسوه صبر است توسل پیدا کنیم
در توسل به امیرالمومنین علیه السلام میگوییم" انْتَقَمْتَ بِهِ مِمَّنْ ظَلَمَنى وَغَشَمَنى وَآذانى... " انتقام بگیرى از کسی که به من ظلم و ستم و آزار روا داشته... یعنی وقتی میخواهی انتقام ظلم و ستم و آزار را بگیری باید به امیرالمومنین توسل داشته باشیم، حتی اگر در اثر یک تهمت و یا فتنه به دردسر افتادی باید بروی به سراغ در خانه امیرالمومنین حالا این اتفاقات براثر مدیریت غلط، یا ظلم وجور افراد داخل ویا خارج از جامعه باشد مثل داعش. اگر خط توسل و پیروی میخواهیم باید دامان امیرالمومنین را بگیریم.
اگر به سیره ائمه توجه داشته باشیم بعضی
بلاها و مشکلات آنطور که ما دلمان میخواهد حل نمیشوند بلکه خود از بلاهای
بزرگتری جلوگیری می کنند و یا با بخشیدن افراد درهای رحمت به سوی تو باز میگردد.
وقتی به امیرالمومنین توسل میکنیم رو انداختن به هرکسی معنی نمیدهد چون عزت نفس
پیدا می کنیم. در حالی که بعضی در سلام و احوال پرسی خود هم به دنبال خواسته و
گرفتن چیزی هستند.
سیاستهای اقتصادی ضد قرض الحسنه فقط مربوط به این دولت نیست
در بعضی از مشکلات مابه دنبال گشایش مالی
هستیم مثلاً یک وامی میخواهیم برای خرید یک وانت تا کسبمان بهتر شود الحمدلله
دیگر صندوقهای وام قرض الحسنه دیگر چنین قدرتی ندارند چوت با سیاستهای اقتصادی
دولت این صندوقها نیمه نابود شدند البته این سیاستها این دولت آن دولت ندارند چون
سیاست اقتصادی غلط است و مربوط به یک دولت نیست. مردم را مشغول این نموده اند که
امریکا میخواهد با ما چه کند! در حالی که این بانکها غوغایی به پا کرده اند در
زندگی و پولهایی جمع می کنند.
یک روز به کسی که
پول در بانک گذاشته بود وبه سود آن امید داشت گفتم همین اندازه که به این بانکها
برای رزق خود امید داری به خداوند هم امید داشته باش و خداوند را هم شریک رزق خود
بدان. به قول مرحوم شیخ جعفر شوشتری در بالای منبر که گریه میکرد و میگفت بچهها
بیاید مشرک شویم و درکارهایمان خدا را هم شریک قرار دهیم.
شیطان و سلطان جور ،تنها ویا با جنود خود به ما حمله میکنند وما نیز
درمقابل همین کار را کنیم
در توسل به امام سجاد علیه السلام آورده میشود " کَفَیْتَنى بِهِ مَؤُنَةَ کُلِّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَسُلْطانٍ عَنیدٍ" مرا کفایت کنى از شرّ هر شیطان عصیان گر و هر پادشاه ستیزه جویى... نکته جالب اینجاست که در مقابل شیطان عصیانگر و سلطان ستیزه جو باید به امام زین العابدین توسل داشته باشیم. یک وقت میبینی روزی ای که خداوند برای تو قرار داده تورا کفایت نمیکند شیاطین به شکلهای مختلف خودرا وارد زندگی تو می کنند به بهانه وام، قرض و ... توجه کنیم در کنار هر کار خیری حتماً یک شیطانی وجود دارد حتی در سینه زنی برای امام حسین علیه السلام ،برای اینکه راه تو را عوض کند.
مصداق این"وَسُلْطانٍ
عَنیدٍ" می تواند دولتها
باشند چون با اینکه مردم مقاومت میکنند و مقام معظم رهبری حمایت می کنند ولی با
این حال مردم مظلوم واقع شدند و دولت نمیتواند حقوق مردم را پس بگیرد ولی باز هم
به کار خود ادامه می دهد میشود "یَتَقَوّى
عَلَىَّ بِبَطْشِهِ وَیَنْتَصِرُ عَلىَّ بِجُنْدِهِ" پادشاه ستیزه
جویى که با یورش سختش بر زیان من نیرو گیرد، و به یارى سپاهش بر ضد من یارى
جوید... وقتی یک پروژه را یازده سال معطل میگذارند تا به بهربرداری برسدیعنی
همین،باز هم خدارا شکر که افتتاح میشود و کار مردم راه میافتد.
خداوندی که خرمشهر را آزاد کرد مردم را از دست استبداد نجات داده بود
شما توجه کنید ببیندی کدام رئیس جمهور و یا هر رئیس دیگری میگوید مدیریت من
نبوده بلکه خداوند کار خیری را به سرانجام رسانده است فقط امام خمینی (ره) چنین
روحیه ای داشتند و فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد،یا مردم را خداوند از دست شاه
نجات داد.نکته بعدی این فراز از دعا عطف پادشاه و شیطان با هم و "یَتَقَوّى
عَلَىَّ بِبَطْشِهِ وَیَنْتَصِرُ عَلىَّ بِجُنْدِهِ" باهم است یعنی چه
تنها و چه با سپاه خود به ما یورش میاورند و ما نیز باید چنین توسلی به امام سجاد
علیه السلام داشته باشیم.
علما توصیه میکنند این فراز دعای نیمه شعبان را در آخر نماز شب بخوانید هرچند مربوط به نیمه شعبان است ولی در زندگی روز مره ما تاثیر دارد
"اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْیَتِکَ مَا یَحُولُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ مَعْصِیَتِکَ وَ مِنْ طَاعَتِکَ مَا تُبَلِّغُنَا بِهِ رِضْوَانَکَ وَ مِنَ الْیَقِینِ مَا یَهُونُ عَلَیْنَا بِهِ مُصِیبَاتُ الدُّنْیَا
اللَّهُمَّ أَمْتِعْنَا بِأَسْمَاعِنَا وَ أَبْصَارِنَا وَ قُوَّتِنَا مَا أَحْیَیْتَنَا وَ اجْعَلْهُ الْوَارِثَ مِنَّا وَ اجْعَلْ ثَارَنَا عَلَى مَنْ ظَلَمَنَا وَ انْصُرْنَا عَلَى مَنْ عَادَانَا وَ لا تَجْعَلْ مُصِیبَتَنَا فِی دِینِنَا
وَ لا تَجْعَلِ الدُّنْیَا أَکْبَرَ هَمِّنَا وَ لا مَبْلَغَ عِلْمِنَا وَ لا تُسَلِّطْ عَلَیْنَا مَنْ لا یَرْحَمُنَا بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ"
خدایا از خشیتت چنان نصیب ما کن که بین ما
و نافرمانى تو حائل شود، و از طاعتت آنچه که ما را به خشنودى ات برساند، و از
یقین به قدرى که گرفتاری هاى دنیا را بر ما آسان سازد، خدایا ما را به گوش هایمان
و دیدگانمان و نیروهایمان تا گاهى که ما را زنده میدارى بهره مند گردان، و آن
را وارث ما قرار بده، و انتقام ما را بر عهده کسى قرار ده که بر ما ستم روا داشته،
و ما را بر کسی که با ما دشمنى ورزیده یارى ده، و مصیبت ما را در دین ما قرار نده،
و دنیا را بزرگترین اندیشه و نهایت دانش ما قرار مده، و آن را که به ما رحم نمى
کند بر ما چیره مکن، به مهربانى ات اى مهربانترین مهربانان.
درسریال معمای شاه ما به دنبال چه هستیم؟
شما این سریال معمای شاه را نگاه کنید از
مفسدههای دنبال کردن هنرپیشههای آن بگذریم (کجا رفتند چه کردند و...) و از حاشیههای
پیرامون این هنرپیشهها دور بمانیم، میبینیم اینها در این سریال نشان میدهند
علمای ما ، بزرگان این کشور در اوج غربت برای این کشور زحمت میکشیدند، همین الان
کسی هست در نماز شب خود آیه الله نواب صفوی را دعا کند؟ یا بگوید اللهم اغفر آیه
الله نواب صفوی؟ این نشانگر تسلط سلاطین جور بر شیعیان است که ما نمیتوانستیم
سینه برای ابا عبدالله بزنیم و صدای خود را به هم فکران خود برسانیم
.
خاطره ای از حاج حسین ورامینی بانی دعای کمیل در ایام حکومت نظامی
من یادم هست زمان حکومت نظامی شاه ما برای
اینکه دچار حکومت نظامی نشویم قبل از ساعت 9 از تهران خارج میشدیم و میرفتیم
ورامین خانه حاج حسین ورامینی رحمت الله علیه چون تهران حکومت نظامی بود ولی
هنوز ورامین حکومت نظامی اعلام نکرده بودند. آنجا مرحوم چمنی ذکر میگفت همراه 10
تا 20 نفر گریه و سینه زنی داشتیم تا جایی که سرکوچه و خیابان صدای ما میرفت ولی
وقتی پاسبان محل میآمد نمیتوانست صدا را بشنود و بفهمد صدا از کجا بود آن پاسبان
برای شاهدی هم قسم میخورد که من گوشم را به دیوار میگذاشتم ولی صدا نمیشنیدم.
از آن جمع فقط این علی آقا و حاج حسن باقی مانده است. من یادم هست سه نفر بودیم که
در مسجد چهارده هزار ذکر "أَمَّنْ یُجیبُ
الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوء"(نمل 62) را در
حالت سجده خواندیم.
مردم را از عزاداری خسته و زده نکنیم!
ما تاپایان ماه صفر عزاداری امام حسین علیه السلام را علنی برپا داشتیم ولی بعد از صفر تا هشتم ماه باید در درون داغدار باشیم . این مصیبت ناموسی است وعلنی کردن ندارد ،با این حال و فشار در جامعه برای مردم تحمل مصائب طاقت فرسا است مردم را از عزاداری زده و خسته نکنیم.
با تمام احترامی که برای این نوکر سیدالشهدا قائل هستم اما در باب اول ربیع تا 8 ربیع استدلال ایشان بسیار آبکی است .
یعنی چی در درون داغدار باشیم؟ ایشان تاج سر اما ایشان نه فقیه است نه مجتهد و نه محدث . بهتر است هر امری را به متخصص آن واگذار کنیم. با کلمات بازی کردن دردی را از ما درمان نمی کند . مگر خود ایشان در ایام فاطمیه روضه ناموسی نمی خواند . مگر در ایام اسارت روضه اهل بیت را نمی خوانند؟
دوستان وقایع اول تا هشتم ربیع در تاریخ ثبت است . جنازه مطهر آقا رسول الله طبق مستندات تاریخی حتی ابن بی الحدید در شب اول ربیع دفن شده است . آیا این اتفاقات افتاده است یانه؟ اگر نیفتاده که حرفی نیست اما اگر افتاده برخورد یک سیعه مطیع با این رویدادها چیست؟ رویدادهایی که در لسان روابات به عنوان سیاه ترین و جان گداز ترین ایام مصیبتی اهل بیت مطرح شده است .
به والله مردم از عزاداری خسته نیستند مردم از بد عهدی ما و از بدرفتاری ما ناراحتند والا این مردم ناملایمات را دیدند و آنطور با جان و دل رفتند برای زیارت اربعین .برای یک ایستکاه صلواتی باید ساختمانهای شهرداری را حسابی دوره کنند تا مجوز یک کار دینی را در مملکت امام زمان دریافت کنند .
نه مردم از عزاداری خسته نیستند. مگر مجلس عزای سیدالشهدا کسی را دلزده و یا از دین فراری می دهد که اینطور می گوییم.
حواسمان باشد که خیلی ها گوششان به دهان مبارک بعضی دوستان است و روی حرفشان حساب می کنند.حساب شده حرف بزنیم که دل زهرای مرضیه را نرنجانیم
یاعلی
اللهم عجل فرجه
سلام علیکم دوستان گرامی
مخصوصا سلام به مسئولین محترم سایت
اگر معنای نفوذ را خوب فهمیده باشیم !!
همین جا کسانی که به پیرغلام اهل البیت ارواحناله الفداه دارند ایراد می گیرند نشانه گویا خوبی از خود دارندکه بی بصیرتی را خوب معنا می نمایند!!!
چرا که اگر مطلب حاج آقامنصور عرشی ارضی را خوب درک کرده بودید اولا قضاوت به ناحق نمی کردید!!
دوما اصلا اجازه نمی دادید روی حرف ایشان حرفی بزنید!!!
سوما کاملا مطلبی که حاج آقا در این برهه اززمان مطرح کرده اند و درپایانش هم ذکری به عنوان مثال از حکومت نظامی آورده اند!!صدق برماجرای این روزگار را دارد دوستان عمار پندار و بصیر!!!
چرا که مسئله ناموسی است !
تبری و تولی جای خودش را دارد و انکار هم نشده !!!
مسئله ناموسی دراین حد راجار نمی زنند !!
خون می خورند و آن هم به طور خصوصی !!
هرچیزی هم بخواهند عطا کنند مخصوصادراین باب خصوصی عطا میکنند !
یک سفره مانند سفره محرم و صفر عام است !
یک سفره مانند سفره مادرجان سادات خاص است !
ان شاالله که دوستان گرامی و مسئولین سایت محترم نسبت به توهینهایی که به حاج آقا صورت می گیره خیلی مراقبت کنند که خدایی ناکرده باعث توهینها و هتکهای دیگر به این عزیز دل آل الله ارواحناله الفداه نگرددکه موجب خشم مولایمان امام زمان ارواحناله الفداه یقینا خواهیدقرارگرفت !
آنکه خود مویش را به غیر سپید کردن برای آل الله ارواحناله الفداه به دست آن عزیزان خدا نیز سپرده است !!!نه تنها سپیدش کند!!
آن سروران عالم می دانندکه خودشان چطور حاج آقا منصور عرشی ارضی را محافظت کنند.
والسلام علی عبادالله الصالحین ..
اللهم عجل لولیک الفرج
الحمدالله در تهران خیلی از هیئتی ها به حرف های حاج منصور عمل کردند