عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲
گفتگو با یک قاری قرآن؛
مسئولان قرآنی در قبال موقعیت های اجتماعی، معشیت، آبرو و تاثیرگذاری قرآن بر جامعه، قاریان و حفاظ مسئول هستند.
عقیق:مسعود نوری قاری جوان قرآنی، در گفتگویی پیرامون فعالیت های خود در رشته تلاوت و حفظ قرآن گفت: از سن 11 سالگی تا امروز که 37 سال دارم با کسب مقام های اول در مسابقات دانشجویی، نیروی های مسلح، سازمان اوقاف، کارمندان و...  شناخته شده‌ام و همچنین جزو قاریان اعزامی به مکه مکرمه در سال 1387 بودم و افتخار تلاوت قرآن در محضر مقام معظم رهبري را در سال 90 دارم.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدا در خانواده ای مذهبی متولد شدم و مشوق‌های اصلی من در کنار پدر و مادر عزیزم، جلسات و تلمذ کردن در کنار استادم سید محسن خدام حسینی است که همچنان گاهی در محافلشان حضور دارم، البته جلسات قرآنی نیز توانست کمک شایانی به رشد و پرورش من در تلاوت و درک مفاهیم قرآنی داشته باشد.

نوری در خصوص دغدغه ها و موانع پیش روی جوانان عرصه قرآنی اظهار داشت: با توجه به تاریخ پیش از انقلاب، امروزه فضا برای قاریان قرآنی تلطیف شده است، اما در بعضی موارد یکسری موانع فرهنگی و یا اقتصادی وجود دارد که مانع جذب و پیشرفت جوانان به این عرصه شده و خدایی ناکرده ما مورد تمسخر اطرافیان قرار می گیرند.

وی درادامه با تاکید بر انس با قرآن برای جوانانی که تازه وارد رشته قرآنی شدند نیز پیشنهاد داد و گفت: جوانان این عرصه نباید فقط در پی کسب مقام اول در مسابقات مختلف باشند، چون مهم انس گرفتن با قرآن و محشور شدن با علما و فاضلین قرآنی است.

نوری افزود: موانع همیشه در مسیر الهی و تبلیغ امر دینی بوده، چه در زمان ائمه معصوم (ع) و چه پیامبر خاتم(ص)، مهم این است که جوانان ما نگاه مادی به قرآن نداشته باشند.
 
وی درخصوص حمایت های مسئولان قرآنی از نیروهای جوان در این عرصه عنوان کرد: مسئولان قرآنی در قبال موقعیت های اجتماعی، معشیت، آبرو و تاثیرگذاری قرآن بر جامعه، قاریان و حفاظ مسئول هستند.

نوری ادامه داد: یکی از دلایل خدشه دار شدن جامعه قرآنی مسائل مالی است، یک قاری قرآن نباید دغدغه و مشکلات معشیتی داشته باشد. قاریان هنرمندانی هستند که نیازمند توجه اند. در این جمع کثیر از قراء تلاوت ها نباید منحصر به یک فرد باشد و مابقی گمنام بمانند.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع)، درخصوص وظایف دولت در مقابل قاریان و حفاظ قرآنی گفت: حضرت علی (ع) در وسائل الشیعه می فرمایند: «جزو وظایف دولت است که مواجب قاریان، حفاظ، مفسرین و... را در نظر بگیرد.»

نوری در پایان با تاکید براینکه صنفی برای حمایت از قاریان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ما در بین قاریان شورای صنفی و قدرت متمرکز و واحدی نداریم و این درحالی است که بسیاری از دوستان ما با توجه به دانش موسیقایی که دارند به راحتی می توانند یکی از خواننده های پاپ موسیقی کشور شوند و از قبال آن شهرت و درآمد بسیاری را کسب کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین