عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: در ۳ چیز براى امت خود احساس خطر مى‌کنم: گمراهى، بعد از آن که هدایت و معرفت پیدا کرده باشند، گمراهى‌ها و لغزشهاى به وجود آمده از فتنه‌ها. شهوت شکم و آرزوهاى نفسانى و شهوت‌پرستى.
عقیق:پیامبر اسلام(ص) درباره پایبندی به اخلاق و رشد و تعالی اخلاقی مردم تلاشها کردند و در همه زمینه‌های اخلاقی؛ مسلمانان را به رشد و تعالی رساندند و پیامهای بلند ایشان و اهل‌بیتشان تا پایان تاریخ، منادی شرافت و فضائل اخلاقی برای بشریت است. آنان از هر فرصتی برای هدایت و بیداری مردم استفاده و آنان را به لزوم پرداختن و همچنین عدم پرداختن به برخی مسائل دعوت می‌کردند.

امروزه و با توجه به افزایش هجم شیطنتها از سوی دشمنان به سرکردگی ابلیس، توجه عمیق و دقیق ـ همچون گذشته اما در گستره‌ای وسیعتر ـ به بیانات گهربار حضرات معصومین (ع) و تبعیت از آنان بسیار می‌تواند ما را از دام شیاطین و اجنه نجات دهد. دشمنان به هر نحوی قصد دارند محبان و شیعیان را از نور خارج کنند و به سمت تاریکی‌ها بکشانند، این همان چیزی است که سالیان گذشته پیامبر اکرم (ص) ما را نسبت به آن توجه داده‌اند:

قال رسول الله(ص): «ثَلاثَهٌ أخافُهُنَّ عَلى اُمتَّى: ألضَّلالَهُ بَعْدَ الْمَعْرِفَهِ وَ مُضِلاّتُ الْفِتَنِ وَ شَهْوَهُ الْبَطْنِ وَ الْفَرْجِ».

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: در 3 چیز براى امت خود احساس خطر مى‌کنم: گمراهى، بعد از آن که هدایت و معرفت پیدا کرده باشند، گمراهى‌ها و لغزشهاى به وجود آمده از فتنه‌ها. شهوت شکم و آرزوهاى نفسانى و شهوت‌پرستى.

پی نوشت:

(أمالى طوسى: ج 1، ص 158، بحارالأنوار: ج 10، ص 368، ح 15)

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین