عقیق: حجتالاسلام صديقي در جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسي مشهد، با بيان اينكه خداوند بشر را در جهت مقاصدي آفريده است، گفت:
اهدافي كه در قرآن مطرح شده چند مرحله دارد كه اولين مرحله آن امتحان است.
وي ادامه داد: گاهي ما كلاس هايي ميرويم نمره ميگيريم،
اما پيش ميآيد كه انسان پيش استادش نمره داشته باشد، اما پيش امام زمان نمره
نياورد و ما دائما در حال امتحان شدنيم و خداوند تك تك بندگان را در اين آزمون
عظيم سهيم كرده است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه سوره مباركه ملك براي
خواص وادي نور است، خاطرنشان كرد: امام زمان (عج) به مرحوم مرعشي نجفي نسخهاي
دادهاند كه خواندن اين سوره يكي از آن موارد بود.
حجتالاسلام صديقي با بيان اينكه مرحوم مرعشي نجفي يكي از
اوتاد و اهل باطن بود، افزود: اين مجتهد توفيق مأنوس شدن يك شب با امام حسين(ع)
را داشت؛ وي در اين ديدار 12 حاجت از امام حسين (ع) خواستند كه امام حسين (ع)
يازده حاجت را امضاء و يكي را امضاء نكردند، براي همين مرحوم مرعشي نجفي توفيق حج
نيافت و به زيارت خانه خدا نرفت.
وي خاطرنشان كرد: مرحوم مرعشي نجفي توفيق يافت در مسجد سهله به محضر امام زمان(عج) مشرف شود؛ امام زمان(عج) خواندن سوره ياسين را بعد از نماز صبح، نبأ را بعد از نماز ظهر، سوره واقعه بعد از نماز مغرب و خواندن سوره ملك را بعد از نماز عشاء به ايشان توصيه كردند.
منبع: خبرگزاري دانشجو
کدخبرنگار: 211001
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: